Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@00:04:48 GMT

همایش «تبریز و انقلاب مشروطه» علمی برگزار شود

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۵۰۰۱۵

همایش «تبریز و انقلاب مشروطه» علمی برگزار شود

حجت‌الاسلام سید محمد علی آل‌هاشم روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی کنگره مشروطه، با اشاره به جایگاه و اهمیت برگزاری چنین همایش‌های علمی، اظهار داشت: در شورای سیاست‌گذاری این کنگره از ظرفیت دانشگاه تبریز و همچنین ظرفیت‌های علمی بانوان نیز استفاده شود.
وی با بیان ای‌که ایجاد دبیرخانه دائمی برای این همایش پیشنهاد بسیار خوبی است، افزود: دبیرخانه می‌تواند توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز که متولی این همایش است، در داخل دانشگاه آزاد راه‌اندازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه تبریز با بیان اینکه صرف ایجاد یک مکان برای دبیرخانه هدف نبوده و باید دبیرخانه‌ها کارآیی لازم را داشته باشند، خاطرنشان کرد: فعالیت‌هایی که داخل دبیرخانه انجام می‌گیرد بسار حائز اهمیت است.
وی با اشاره به همزمانی این همایش با رویداد تبریز 2018 ، بر استفاده از تجربیات سازمان میراث فرهنگی در شورای مرکزی همایش تاکید کرد و گفت: همچنین سازمان میراث فرهنگی نیز خروجی علمی همایش را مورد استفاده قرار دهد.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به این موضوع در همایش مشروطیت نیز پرداخت شود، افزود: توطئه‌های دشمنان علیه ایران اسلامی گسترده‌تر شده و تاکید دارند که نمی‌گذاریم ایران، 40 سالگی انقلاب اسلامی را جشن بگیرد.
وی با بیان اینکه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران هدف عمده‌ مطرح کردن دستاوردهای انقلاب طی 40 سال پیروزی انقلاب از منظر علمی، فرهنگی، سیاسی و نظامی است،اظهار داشت: توصیه می‌کنم این همایش به چهلمین سالگرد انقلاب ربط داده شود.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم نقش رسانه ها را در نمایاندن اهداف همایش تبریز و انقلاب مشروطه ایران بسیار مهم دانست و گفت: مرتبط کردن مشروطیت به حادثه‌ تاریخی 29 بهمن تبریز و همچنین توجه به بحث دینی مقالات و نقش فرهنگی مشروطه در انتخاب مقالات واصله به دبیرخانه‌ همایش نیز مورد توجه قرار گیرد.
وی همچنین خواستار توجه به بحث هنر، معماری و ادبیات تبریز و تاریخ مشروطیت در این همایش شد و افزود: به رجال سیاسی و رجال خطه‌ آذربایجان که در مشروطیت نقش داشتند نیز توجه ویژه‌ای شود.
امام جمعه تبریز با اشاره به بحث نفوذ در انقلاب‌ها، خاطرنشان کرد: مسئله نفوذ در انقلاب مشروطه نیز حرکت اصلی آن را به انحراف کشاند، و گرنه حرکت مشروطه فی نفسه ارزشمند و اصیل بود، چنانچه علیه انقلاب ما نیز توطئه‌های مختلفی در جریان است.
وی با تاکید بر اینکه باید نقش تبریز، مردم، روحانیت، هویت شیعی و فرهنگی مردم در انقلاب مشروطه، در این همایش برجسته شود، افزود: به جای نفی دیگران، باید خود را اثبات کرده و به جای برخورد سلبی باید ایجابی برخورد کنیم.
رییس همایش بین‌المللی تبریز و انقلاب مشروطه ایران نیز در این جلسه با بیان اینکه این همایش 14 مرداد ماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار می‌شود، افزود: حضور آموزش و پرورش و فرهنگیان نیز که با دانش‌آموزان ارتباط دارند، از جمله ویژگی‌های خاص این همایش است.
عزیز جوانپور با اشاره به اینکه مقالات توسط اساتید ارائه شده و همچنین از ترکیه و قفقاز هم سخنران خواهیم داشت، اظهار داشت: 25 مقاله‌ برگزیده در روز همایش ارائه می شود و تمام تلاش ما است که نقش تبریز در انقلاب مشروطه به شکل واقعی نمایانده شود.
همایش بین‌المللی 'تبریز و انقلاب مشروطه ایران' در 18 محور علمی و تخصصی با حضور پژوهشگران داخلی و خارجی 14 مرداد ماه سالجاری در تالار شهریار دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار می‌شود.
6132/518
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت آموزش و پرورش ادبیات انقلاب انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی ایران نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۵۰۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» صادر شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سومین نشست دبیرخانه کمیته علمی و پژوهشی کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز به تشریح برخی فعالیت‌های واحد شیراز همچون کسب مجوز برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» از سازمان مرکزی که همزمان با برگزاری کنگره برگزار خواهد شد، پرداخت.

محمدامین شایگان از ارائه دستورالعمل نشر و تهیه کتاب‌هایی با محتوا و عنوان بزرگداشت شهدای استان فارس و دانشگاه آزاد اسلامی در کمیته انتشارات استان و همچنین ارسال دستورالعمل ابلاغی به تمام گروه‌های علمی برای همکاری پژوهشی با دبیرخانه کنگره بزرگداشت شهدا در چارچوب انجام پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی مرتبط خبر داد.

حسن سلطانی معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس هم با بیان اینکه در حق شهدا هرچقدر تلاش و جهاد علمی صورت گیرد، کم است، ادامه داد: در ۳۶ واحد و مرکز دانشگا‌ه آزاد اسلامی استان فارس دبیرخانه کمیته‌های علمی واحد‌ها به ریاست رئیس هر واحد دانشگاهی و هماهنگی با دبیرخانه مرکزی شکل گرفته و همسو با مصوبات استانی این دبیرخانه‌ها فعال و در چارچوب همکاری با ناحیه مقاومت بسیج هر شهرستان و فرمانداری آن شهرستان فعالیت‌های مجزا و هماهنگ با دبیرخانه کنگره را انجام و در دست اقدام دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزمون مرحله دوم المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز
  • آل‌هاشم: سوخت اصلی موشک‌های ایران حمایت مردم برای تنبیه رژیم صهیونیستی بود
  • پاسخ ویرانگر جمهوری اسلامی ایران در صورت حماقت دوباره صهیونیست‌ها
  • پاسخ ویرانگر ایران درصورت حماقت دوباره صهیونیستها
  • پاسخ ایران در صورت دیوانگی صهیونیست‌ها ویرانگر خواهد بود
  • همایش اقتصاد اسلامی در مواجه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران
  • فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه اعلام شد
  • سومین همایش «روایت پیشرفت» در خرم‌آباد برگزار شد
  • اعلام فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه
  • مجوز برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» صادر شد