Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@07:56:35 GMT

شهردار: طرح راهبردی شهر بیرجند تهیه می شود

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۵۰۵۰۹

شهردار: طرح راهبردی شهر بیرجند تهیه می شود

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی شهرداری بیرجند؛ محمد علی جاوید در جلسه ویژه طرح راهبردی شهر بیرجند افزود: شهرداری ها به طور حتم می توانند نقش تاثیرگذاری در طراحی و تهیه طرح های راهبردی بر اساس عوامل هویت بخش منطقه داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه در تهیه طرح های راهبردی، بیشتر از طرح های دیگر شهرها کپی برداری می کنند اظهار داشت: مشاورانی که در تهیه این طرح همکاری دارند باید بومی باشند تا شناخت کافی و میدانی از شهر داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهردار بیرجند با اشاره به چالش های پیش روی این برنامه خواستار شفافیت مواردی از قبیل ضمانت اجرایی این طرح، تامین منابع مالی این برنامه و ایجاد هماهنگی بین دستگاههای اجرایی شد.
جاوید این طرح را در راستای توسعه یافتگی شهر ضروری دانست و اضافه کرد: این طرح باید به گونه ای باشد که با نظم بخشی به ساختار شهر، فرآیندهای مختلف شهری را با هم هماهنگ کنند تا همگام با پیشرفت های روز، توسعه یافتگی شهر نیز حاصل شود.
علی ناصری فرماندار بیرجند هم در این جلسه گفت: در تهیه طرح راهبردی شهر باید نهایت دقت در انتخاب مشاور صورت گیرد تا خروجی آن یک برنامه کاربردی، منظم و جامع باشد.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی نیز با اشاره به اجرای فعال برنامه های عمرانی توسط شهرداری بیرجند در سطح شهر اظهار داشت: هماهنگ کردن تمامی اقدامات دستگاههای اجرایی در زمینه اداره شهر، فراهم کردن امکان مشارکت فعال همه گروه های ذینفع شهری و ارتقای جایگاه شوراها از جمله اهداف برنامه طرح راهبردی شهر است.
حمید حلاج مقدم، تدوین این برنامه در سطح عملیاتی و جایگاه آن در میان قوانین و اسناد توسعه را از دیگر دلایل پیگیری تهیه این طرح دانست.
وی امکان سنجش فعالیت ها و اقدامات شهرداری ها را از مزایای این طرح ذکر و به چگونگی تصویب این برنامه در سطح شهرداری ها اشاره کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند نیز گفت: بودجه شهرداری بیرجند نسبت به جمعیت آن در وضعیت مناسبی قرار ندارد.
ابراهیم تقی زاده عنوان کرد: برای کمک به تحول شهر و انجام پروژه های عمرانی، نیازمند همراهی تمامی دستگاههای اجرایی و پرداخت مطالبات آنها می باشیم.
سید مهدی رونقی معاون عمرانی فرمانداری بیرجند، این مبحث را نقطه عطفی در برنامه های کاری شهرداری ها دانست و گفت: با کنترل دقیق فاز اجرایی این برنامه می توان بسیاری از مشکلات این طرح را مرتفع نمود.
محمد علی طاهری بجد، عضو شورای اسلامی شهر بیرجند هم خواستار ارائه برنامه زمان بندی دستگاههای اجرایی به شورای اسلامی شهر شد و تاکید کرد: استانداری و فرمانداری می توانند در این زمینه دستگاهها را ملزم به انجام هرچه سریعتر کار نمایند.
زهره موهبتی عضو دیگر شورای اسلامی شهر بیرجند نیز با اشاره به تهیه برنامه راهبردی 20 ساله شهر در شورای اول اضافه کرد: عدم وجود هماهنگی و همراهی در فاز اجرایی این طرح ها از مشکلات موجود بوده که لازم است در تهیه طرح جدید به دقت مدنظر قرار گیرد.
9766 * 6054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت رئیس شورای اسلامی شهر روابط عمومی شهرداری زهره عضو شورای اسلامی شهر کپی برداری نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۵۰۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آخوندی» مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان شد

شهردار اصفهان در حکمی مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان را منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «علی قاسم‌زاده» شهردار اصفهان در حکمی نادر آخوندی را به عنوان مدیر کل درآمد شهرداری اصفهان منصوب کرد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان و مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان از جمله سوابق آخوندی است.

پیش از این محسن گلی این مسئولیت را بر عهده داشت.

در متن حکم شهردار اصفهان خطاب به نادر آخوندی آمده است:

«با عنایت به لزوم برنامه‌ریزی و انجام اقدامات لازم جهت وصول درآمد و بررسی و مطالعه و شناسایی منابع جدید درآمدزا بنا به پیشنهاد معاون محترم مالی و اقتصادی و با عنایت به تعهد و تخصص جنابعالی، شما را به سمت مدیر کل درآمد شهرداری اصفهان و مشاور شهردار در حوزه سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها منصوب می‌نمایم.

در این مسیر از شما می‌خواهم در افق نگاه و اندیشه رهبر حکیم انقلاب با نگاهی تحول‌آفرین و هدفمند و هماهنگی با مدیران صف و ستاد در پیشبرد و تحقق اهداف درآمدی شهرداری همت گمارید تا اصفهان بیش از پیش شهر زندگی باشد.

امید است صرفاً رضایت خداوند متعال را در امور و تصمیم‌هایتان در نظر بگیرید و با استفاده از تجارب همکاران و هم‌اندیشی صاحب‌نظران در انجام وظایف آن اداره کل موفق و پیروز باشید.»

کد خبر 745651

دیگر خبرها

  • «آخوندی» مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان شد
  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • تشکیل برنامه راهبردی عملیاتی شهرداری شیراز تا سال ۱۴۰۴
  • برنامه پشتیبانی شهرداری تهران برای دور دوم انتخابات مجلس
  • از دستگاه‌های اجرایی ونظارتی در دور دوم انتخابات پشتیبانی می‌کنیم
  • تهیه کولر برای مدارس شهر بندر امام خمینی (ره)
  • آغاز عملیات اجرایی فیبر نوری در شهر بیرجند
  • سند نقشه راهبردی صنعتی تا ۱۵ اردیبهشت راهی دولت می‌شود
  • آغاز عملیاتی اجرایی فیبر نوری در بیرجند تا ۱۰ روز آینده
  • لاین دوم بام ایلام احداث می‌شود