Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-23@16:48:01 GMT

رونمایی از ده فروند جنگنده بمب افکن سوخو 22

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۵۰۵۸۰

در مراسمی با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران، از ده فروند جنگنده بمب افکن سوخو ۲۲ که به همت متخصصان داخلی بهینه سازی شده و ارتقا یافته بود، رونمایی شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هواپیمای سوخو 22 با وجود قابلیت‌های پروازی ممتاز همچون سرعت 2 و یک دهم ماخ، ارتفاع پروازی 50 هزار پا، به لحاظ برخی تجهیزات، به روز نبوده که با همت متخصصان داخلی ارتقا یافت و وارد ناوگان نیروی هوایی سپاه پاسداران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سردار سرتیپ پاسدار حاجی زاده افزود: با این ارتقا، این جنگنده بمب افکن‌ها قادر به حمل و بهره برداری بمب‌های هوشمند و نقطه زن سیمرغ خوشه‌ای، موشک‌های هوا به زمین و هوا به هوا، انتقال اطلاعات از پهپاد‌ها در فواصل چند کیلومتری خواهند بود و در آینده‌ای نزدیک سامانه‌ موشک‌های هوا به زمین کروز نقطه زن با برد هزار و 500 کیلومتر روی این جنگنده بمب افکن‌ها نصب خواهد شد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نیروی هوافضا با الطاف الهی و با تکیه و اعتماد به متخصصان داخلی و معجزه اراده و روحیه جهادی بار دیگر تهدید و تحریم دشمن را به فرصت تبدیل و بدخواهان نظام اسلامی و ملت ایران را مقهور عزم و اراده فولادین خود کردند.

سردار سرتیپ پاسدار حاجی زاده گفت: در روز‌هایی که با حمله داعش، شهر‌های عراق به علت نبود نیروی هوایی یکی پس از دیگری سقوط می‌کرد، نیروی هوا فضای سپاه پاسداران در یک اقدام انقلابی 10 روزه به خلبانان عراقی هواپیمای سوخو 25 آموزش و آنان را به جنگ با داعش گسیل کردند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با توجه به اینکه کشورمان از نظر تجهیزات جنگی و نظامی تحریم است، ولی این نیرو آمادگی به روز کردن هواپیما‌های سوخو 22 را دارد.

وی با بیان اینکه هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به توانمندی ساخت انواع قطعه و تجهیزات دست یافته است، افزود: هواپیما‌هایی که 28 سال زمین گیر بودند با تکیه بر توان داخلی تجهیز و وارد حمل و نقل هوایی شدند.

فرمانده سپاه پاسداران در این مراسم گفت: انگیزه جامع، گسترده و همت بالای نیروی هوایی سپاه در انجام کارهای تحقیقاتی و فناوری به غیر از موشکی و پهپادی و عرصه های پدافندی موجب شد این توان در عرصه عملیات پروازی و جنگنده ها هم به کار گرفته شود.

سردار سرلشکر محمد علی جعفری افزود: با اثبات توانمندی نیروی هوایی سپاه تصمیم گرفته شد هواپیماهای سوخو 22 موجود در کشور ، بازسازی و عملیاتی شود.

او با اشاره به بازسازی این هواپیماها در مدت کوتاه گفت: امروز به همت متخصصان نیروی هوایی سپاه ، شاهد اضافه شدن این هواپیماها به ناوگان پروازی کشور هستیم.

پس از مراسم رونمایی سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از پایگاه هوایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شیراز بازدید کرد.  دانلود  

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: رونمایی جنگنده بمب افکن سوخو 22 سپاه پاسداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۵۰۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروی دریایی سپاه تمام تحرکات در خلیج‌ فارس را رصد می‌کند

فرمانده منطقه دوم نیروی سپاه پاسداران از رصد شبانه‌‌روزی تحرکات دشمنان در خلیج‌فارس خبر داد و گفت: نیروی دریایی سپاه با بهره‌گیری از سامانه‌ها و تجهیزات مدرن و پیشرفته و رزمندگان توانمند تمام تحرکات در خلیج‌ فارس را رصد می‌کنند. - اخبار استانها -

سردار حیدر هنریان مجرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهربا تبریک سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل(ره) اظهار داشت: سپاه پاسداران مولود مبارک انقلاب اسلامی است و در طول حیات طیبه و پر برکت خود در همه صحنه‌ها در کنار مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایستاده و تا پای جان دفاع کرده است.

فرمانده منطقه دوم نیروی سپاه پاسداران با بیان اینکه کارکنان این نیرو با آمادگی کامل در حال مأموریت است، گفت: سبزپوشان غیور سپاه پاسداران با توکل به خداوند متعال و ولایت ولی امر مسلمین جهان در راستای تحقق رسالت خویش با آمادگی کامل در حال اجرای مأموریت‌های محوله هستند.

وی اضافه کرد: منطقه دوم نیروی سپاه پاسداران در طول جنگ تحمیلی با عملیات آبی و خاکی، عملیات‌های مقابله به مثل، جنگ نفتکش‌ها و همچنین بعد از جنگ نقش بی‌بدیل و ممتاز در تاریخ دفاعی جمهوری اسلامی ایران و استان سراسر حماسه بوشهر ایفا کرده است.

سردار هنریان با بیان اینکه نیروی دریایی سپاه با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته و رزمندگان توانمند تمام تحرکات در خلیج‌فارس را رصد می‌کنند، افزود: هم اکنون منطقه دوم نیروی دریایی با بهره‌گیری از سامانه‌ها و تجهیزات مدرن و پیشرفته و نیروی انسانی مومن، متخصص، شجاع و توکل به خداوند اشراف کامل اطلاعاتی و عملیاتی بر حوزه مأموریتی خود و خلیج‌ فارس دارد و هر گونه تحرک و اقدامی از چشمان تیزبین پاسداران نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مخفی نمانده و به‌صورت کامل و شبانه‌روزی رصد می‌شود.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • استراتژی جدید غرب برای تسهیل عملیات F-۱۶ در اوکراین
  • اسرائیل سیلی سختی را از ایران تجربه کرد
  • بزرگداشت سردار شهید سید محمد حجازی و سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درشهرستان کرخه خوزستان برگزار شد
  • استراتژی جدید غرب برای تسهیل عملیات F-۱۶ در اوکراین/ سامانه پدافندی S-۴۰۰ روسیه در کریمه چگونه منهدم شد؟ +عکس و فیلم
  • دیدار مسئولان شهرستان آستارا با فرمانده سپاه شهرستان
  • نیروی دریایی سپاه تمام تحرکات در خلیج‌ فارس را رصد می‌کند
  • این چهره نظامی، فقط ۲۵ روز فرمانده کل سپاه بود /محسن رضایی رکورد زد /اساسنامه سپاه پاسداران به امضای کدام چهره شاخص سیاسی رسید؟
  • اهدای گل به حافظان امنیت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چالدران
  • مشخصات سوخو-۲۴ جنگنده ضربتی مافوق صوت نسل سوم + تصاویر
  • نیجریه از ایتالیا جنگنده می‌خرد