Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@05:13:42 GMT

حکم انتصاب همتی به ریاست بانک مرکزی

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۵۰۶۸۷

حکم انتصاب همتی به ریاست بانک مرکزی

رئیس جمهور بنا به پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی و تصویب هیأت وزیران، دکتر عبدالناصر همتی را به سمت «رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» منصوب کرد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس جمهور بنا به پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی و تصویب هیأت وزیران، دکتر عبدالناصر همتی را به سمت «رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» منصوب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن حکم حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر عبدالناصر همتی

با عنایت به تعهد، تخصص و تجربیات ارزنده جناب عالی و بنا به پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی و تصویب هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۹۷.۰۵.۰۳ به موجب این حکم به سمت «رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» منصوب می‌شوید.

انتظار دارد در راستای ایجاد ثبات، آرامش و رونق در اقتصاد کشور، با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های ذیربط نسبت به ساماندهی بازار پولی و ارزی و پیگیری اصلاح و اجرای دقیق مقررات نظام بانکی کشور اقدام عاجل و کامل بعمل آورید.

توفیق شما را در انجام شایسته وظایف محوله با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

حسن روحانی

رئیس جمهوری

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Yw8

منبع: فردا

کلیدواژه: رئیس جمهور همتی رئیس کل بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۵۰۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کالای اساسی به نرخ ارز آزاد به دست مردم می رسد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم «شاهین شهر، میمه و برخوار» با اشاره به نوسانات قیمت ارز و مدیریت بانک مرکزی در قبال تعیین ارز ترجیحی، گفت: رئیس کل بانک مرکزی مسیول مدیریت همه وضعیت ارزی کشور اعم از ارز آزاد، ارز دولتی، ارز نیمه دولتی، ارز نیمایی و همچنین ارز ترجیحی است.

نماینده مردم «شاهین شهر، میمه و برخوار» در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصاحبه اخیر رئیس کل بانک مرکزی در رابطه با شرایط ارزی کشور در ادامه تاکید کرد: واکنش‌های رئیس کل بانک مرکزی درباره وضعیت ارزی کشور واکنش‌های خوبی نبود. بالاخره ما باید بدانیم مسیولیت مسائل اقتصادی و همچنین مباحث پولی کشور بر عهده تیم اقتصادی دولت از جمله آقای فرزین و همچنین وزیر اقتصاد است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کالای اساسی با ارز بیش از ۶۰ هزار تومانی به دست مردم می‌رسد، تاکید کرد: نمی‌توانیم به راحتی بگوییم که ارز بازار غیر رسمی بر بازار رسمی تأثیر گذار نیست؛ چرا که وقتی قیمت ارز بازار غیر رسمی افزایش پیدا می‌کند این قیمت روی کالاهای دیگر هم اثرگذار خواهد بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم نگران شرایط فعلی هستند، بیان کرد: باید تصمیمات جدی‌تری در زمینه مدیریت ارزی کشور اتخاذ شود همچنین باید بپذیریم که ارز غیررسمی بر زندگی مردم تأثیرگذار است.

کد خبر 6076940 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • رونمایی از جدیدترین انتصاب رئیس فدراسیون والیبال
  • تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین
  • تأمین مالی ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین/ سهم ۵۰ همتی فکتورینگ
  • تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزار‌های نوین/ سهم ۵۰ همتی فکتورینگ در تامین مالی در سال ۱۴۰۳
  • انتصاب‌های جدید در فدراسیون چوگان
  • کالای اساسی به نرخ ارز آزاد به دست مردم می رسد
  • سرپرستان ۲ واحد دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شدند
  • جهش ۶۰ درصدی قیمت دلار در دوران ریاست فرزین با بی سابقه‌ترین اختیارات
  • ترامپ: شاید به جنگ‌جهانی برسیم/ بایدن نمی‌داند چه غلطی می‌کند!
  • آقای رئیس کل: روایت بازار فصل‌الخطاب است