Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@08:51:26 GMT

اصفهان| کمک اولیای دانش آموزان به مدارس اجباری نیست

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۵۰۹۰۶

اصفهان| کمک اولیای دانش آموزان به مدارس اجباری نیست

مدیر آموزش و پرورش زرین‌شهر گفت: کمک اولیای دانش آموزان به مدارس، اجباری نیست و به صورت داوطلبانه انجام می‌شود اما امیدواریم والدین محصلان نیز به این واقعیت توجه کنند که بدون دریافت چنین کمک‌هایی، امکان ارائه خدمات مطلوب وجود ندارد ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لنجان، ایرج شاهمرداری شامگاه سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: عوامل جمعیتی و تغییرات آن به طور مستقیم اثرات خود را بر آموزش و پرورش تحمیل می‌کند و به همین علت در طراحی برنامه‌های آموزشی، باید توجه ویژه‌ای به آن داشت چرا که، هر گونه برنامه‌ریزی و آینده‌نگری در حوزه آموزش و پرورش اتکای زیادی به پیش‌بینی‌ها و شناحت روندهای آتی جمعیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کشور ما در دهه‌های اخیر تغییرات جمعیتی گسترده‌ای را تجربه کرده و تمام بخش‌های جامعه از جمله نهاد آموزش و پرورش را متاثر کرده است از این رو باید گفت در سال‌های گذشته پیش بینی بسیار خوبی در خصوص مکان‌های آموزشی انجام گرفته بود و مردم نیز با آموزش و پرورش بسیار خوب همکاری می‌کردند.

مدیر آموزش و پرورش زرین شهر تصریح کرد: باید گفت طی سالیان گذشته اماکن و فضاهای قابل قبول و در بهترین نقاط شهر در اختیار آموزش و پرورش قرار داشت اما متاسفانه با آغاز مهاجرت به شهرها و به خصوص مرکز شهرستان و استان سبب شده این مراکز تخیله و بلا استفاده شوند.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش منطقه زرین شهر برای سال تحصیلی جدید نیاز به 12 واحد آموزشی دارد تا معضل کمبود فضای آموزشی منطقه مرتفع شود و این مهم درحالی است که در کنار ثبت نام دانش آموزان انتقال معلمان نیز در حال انجام بوده که این کار را برای ما بسیار سخت می‌کند از این رو مدیران شهرستان باید به کمک ما بیایند تا بتوانم کمبود 300 نفری معلمان و 45نفر کسری نیروی خدماتی را مدیریت کنیم .

شاهمرادی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جدید پایه دوازدهم نیز کلید خواهد خورد که این مسئله 11ساعت به دروس اضافه می‌کند، همچنین 13 ساعت نیز به پیش دانشگاهی اضافه خواهد شد اما متاسفانه هیچ دبیری برای اداره کلاس‌ها به آموزش و پرورش زرین شهر اضافه نشده است و به همین دلیل مجبور به تجمیع مدارس کم جمعیت هستیم.

وی تصریح کرد :در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید یک باب هنرستان فنی نو آوران 3باب واحد آموزشی در مقطع ابتدایی اقدام به تکمیل تجهیزات عملیات جابه جایی و تجهیز مقدمات آن را فراهم نماییم البته به این مهم نیز باید توجه داشت که بیش از 70درصد فضای آموزشی زرین شهر که در حال حاضر از آنها بهره‌برداری می‌شود جزء بافت مستهلک و فرسوده و قدیمی هستند که بیشتر آنها در لیست واحدهای تخریبی نوسازی مدارس استان قرار دارند.

مدیر آموزش و پرورش زرین شهر خاطرنشان کرد: ما معتقدیم سعی و کوشش در امر مدرسه سازی یکی از ماندگارترین اعمال خیری است که به واسطه آن فرزندان ما به بالاترین جایگاه های علمی دنیا دست پیدا خواهند کرد لذا نقش عمده‌ای که خیرین مدرسه‌ساز در اعتلای علم ایفا می‌کنند، غیرقابل انکار است، از این رو با توجه به اهمیت موضوع همکاران بنده در مجموعه آموزش و پرورش منطقه همواره نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته اند.

وی افزود: با توجه به اینکه بیش از 70 درصد از فضای آموزشی منطقه زرین‌شهر فرسوده هستند ضروری است هرچه سریع‌تر در خصوص این موضوع گامهای محکمتری برداشته شود چراکه در غیر این صورت بسیاری از فضاهای آموزشی را از دست خواهیم داد.

شاهمرداری تصریح کرد: در حوزه هزینه‌های مدارس، طبق قانون دریافت هرگونه وجه و اخذ تعهد مالی به استثنای وجوه مربوط به سنجش سلامت، بیمه، استعلام از ثبت احوال و کتب درسی و مجلاتی همچون مجله رشد، هنگام ثبت‌نام در مدارس دولتی ممنوع است.

وی گفت: اما این مسئله به نوعی تعارف محسوب می‌شود چراکه اگر مردم در این خصوص با مدارس منطقه مشارکت نداشته باشند قاعدتا آموزش و پرورش از نظر مالی با مشکلات متعددی روبه رو خواهد شد و مردم نیز خود آگاه به موضوع هستند.

مدیر آموزش و پرورش زرین شهر بیان کرد: البته باید توجه داشت کمک اولیا دانش آموزان به مدارس، اجباری نیست و به صورت داوطلبانه انجام می‌شود اما امیدواریم والدین محصلان نیز به این واقعیت توجه لازم را لحاظ کنند که بدون دریافت چنین کمک‌هایی، امکان ارائه خدمات مطلوب، سازنده و شایسته به فرزندان آنها وجود نخواهد داشت و می‌طلبد با مشارکت و نقش آفرینی فراگیرِ اولیا، کمبودهای موجود مرتفع شود .

وی عنوان کرد: امروز همه بر این باور هستیم کمک مالی به مدارس ضروری است اما باید توجه داشت که کمک مالی خانواده‌ها به مدارس داوطلبانه است و نباید در این رابطه اجباری اعمال شود از این رو برای این کمک ها حد و حدودی در نظر گرفته نشده بلکه خانواده ها خود مبالغی را به صورت اختیاری به مدارس پرداخت می کنند و به نوعی مشارکت مالی مردم داوطلبانه است.

انتهای پیام/ ع

R41346/P1494/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۵۰۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند

محمدی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به تهیه نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت : الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین شده و قرار شده این الگو در یک برنامه سه ساله در همه مدارس پیاده شود.

وی افزود: از مهرماه امسال این الگو در ۲۰ درصد مدارس دولتی اجرا خواهد شد و در سال تحصیلی بعد ۴۰ درصد و سال بعد از آن هم ۴۰ درصد دیگر مدارس زیر پوشش این طرح خواهند رفت.

وی اضافه کرد: قرار شده مهر ماه امسال ۵۰ درصد مدارس غیردولتی و خاص هم بر اساس الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اداره شوند.

محمدی اشاره‌ای به آثار مثبت اعمال معدل امتحانات نهایی در نتیجه آزمون سراسری داشت و گفت: نتیجه اجرای این طرح در مناطق محروم به خوبی خود را نشان داد. به عنوان مثال در استانی مثل کرمانشاه در حالی که در گذشته هیچ رتبه برتری در کنکور نداشتیم، سال گذشته دو رتبه برتر کنکور و ۲۷ رتبه زیر ۱۰۰ و بیش از۲۷۰ رتبه زیر هزار داشتیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه بنا داریم امسال روی دو موضوع کیفیت بخشی به نظام آموزشی و تقویت مدارس دولتی به عنوان دو مطالبه اصلی مقام معظم رهبری در حوزه تعلیم و ترتیب تمرکز کنیم، گفت: در جهت کیفیت بخشی به نظام آموزشی برای بالا بردن معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کرده‌ایم. 

وی اشاره‌ای هم به اجرای طرح شهید سید محمدسعید جعفری در استان داشت و گفت: در این طرح اردو‌های دانش‌آموزی به عنوان بستری برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان مورد توجه قرار گرفته و این طرح در نهایت شناسایی استعداد‌های دانش آموزان را دنبال می‌کند.

محمدی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در راستای تجهیز مدارس به امکانات ورزشی، گفت: در ۱.۵ سال گذشته قریب ۶۰ مکان ورزشی با هدف نهادینه کردن ساحت زیستی بدنی در مدارس استان کرمانشاه ایجاد شده است.

وی با اشاره به افزایش سهم آموزش و پرورش از اعتبارات عمرانی شهرستان‌ها گفت: سهم آموزش و پرورش از اعتبارات عمرانی شهرستان‌ها از ۳۰ میلیارد تومان در سنوات قبل به ۱۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته رسید و امیدواریم در بودجه امسال شاهد توجه بیشتر به آموزش و پرورش در اختصاص بودجه باشیم.

کسب رتبه برتر شورای آموزش و پرورش استان در سطح کشوری، کسب رتبه برتر شورای تحقیقات آموزش و پرورش و نیز رتبه برتر در اجرای پروژه مهر از مهمترین افتخارآفرینی‌های دستگاه تعلیم و تربیت استان کرمانشاه در سال گذشته بود که محمدی از آنها یاد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس گیلان
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه این استان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه در این استان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم