Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: همایش" تبریز و انقلاب مشروطه ایران "باید با توجه ویژه به جنبه‌های علمی آن،هویت شیعی و فرهنگی مردم را به شکل شایسته برجسته شود. ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰ استانها آذربایجان شرقی نظرات

به گزارش  خبرگزاری تسنیم از تبریز، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در جلسه هماهنگی کنگره مشروطیت با بیان اینکه هر ساله شاهد برگزاری همایش‌های متعددی در حوزه های مختلف هستیم اما نتایج آن جمع آوری و منتشر نمی‌شود اظهار داشت: در شورای سیاست‌گذاری این کنگره از ظرفیت دانشگاه تبریز و همچنین ظرفیت‌های علمی بانوان، باید به جنبه‌های علمی همایش بیشتر توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه تبریز افزود:دبیرخانه دائمی برای "تبریز و انقلاب مشروطه" موضوع بسیار خوبی است و این دبیرخانه می‌تواند توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز که متولی این همایش است، در این دانشگاه راه‌اندازی شود. 

وی با بیان این‌که صرف ایجاد یک مکان برای دبیرخانه هدف نبوده و باید دبیرخانه‌ها کارآیی لازم را داشته باشند، خاطرنشان کرد: فعالیت‌هایی که داخل دبیرخانه انجام می‌گیرد بسار حائز اهمیت است. 

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم به همزمانی این همایش با تبریز 2018 نیز اشاره کرد و گفت: از تجربیات سازمان میراث فرهنگی در شورای مرکزی همایش استفاده شده و همچنین سازمان میراث فرهنگی نیز خروجی علمی همایش را مورد استفاده قرار دهد. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به این موضوع در همایش مشروطیت نیز پرداخت شود، افزود: توطئه‌های دشمنان علیه ایران اسلامی گسترده‌تر شده و تاکید دارند که نمی‌گذاریم ایران، 40 سالکی انقلاب اسلامی را جشن بگیرد. 

امام جمعه تبریز با بیان این‌که در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران هدف عمده‌ "مطرح کردن دستاوردهای انقلاب طی 40 سال پیروزی انقلاب از منظر علمی، فرهنگی، سیاسی، نظامی و..." است و توصیه می‌کنم این همایش به چهلمین سالگرد انقلاب مرتبط داده شود. 

حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم نقش صدا و سیما را در نمایاندن اهداف همایش «تبریز و انقلاب مشروطه ایران» بسیار مهم دانست و گفت: مرتبط کردن مشروطیت به حادثه‌ تاریخی 29 بهمن تبریز و همچنین توجه به بحث دینی مقالات و نقش فرهنگی مشروطه در انتخاب مقالات واصله به دبیرخانه‌ی همایش نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی توجه به "بحث هنر، معماری و ادبیات تبریز و تاریخ مشروطیت" را در همایش تبریز و انقلاب مشروطه خواستار شد و گفت: به رجال سیاسی و رجال خطه‌ی آذربایجان که در بحث مشروطیت نقش داشتند نیز توجه ویژه‌ای شود. 

نماینده ولی‌فقیه در استان به بحث "نفوذ در انقلاب‌ها" اشاره و خاطرنشان کرد: مسئله نفوذ در انقلاب مشروطه نیز حرکت اصلی آن را به انحراف کشاند، وگرنه حرکت مشروطه فی نفسه ارزشمند و اصیل بود، چنانچه علیه انقلاب ما نیز توطئه‌های مختلفی برای نفود در جریان است. 

حجت‌الاسلام و المسلیمن آل‌هاشم با تاکید بر این‌که نقش تبریز، مردم، روحانیت، هویت شیعی و فرهنگی مردم در انقلاب مشروطه باید در این همایش برجسته شود، خاطرنشان کرد: به جای نفی دیگران، باید خود را اثبات کرده و به جای برخورد سلبی باید ایجابی برخورد کنیم. 

همایش بین‌المللی "تبریز و انقلاب مشروطه ایران" در 18 محور علمی و تخصصی با حضور پژوهشگران داخلی و خارجی 14 مرداد ماه سال‌جاری در تالار شهریار دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

R7887/P1486/S6,47/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۵۰۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است

به گزارش خبرنگار مهر، «سید عزت الله ضرغامی» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: از وظایف حاکمیت تولید است و در واقع این یک شاخص است زیرا هر دولتی که بتواند مردم را بیشتر شاد کند موفق‌تر است.

وی افزود: بعضی وقت‌ها هم مردم خودشان شاد هستند اما برخی برخورد می‌کنند که جلوی این شادی را بگیرند اما از جمله برنامه‌هایی که مردم را شاد می‌کنند برنامه‌های محلی حوزه میراث فرهنگی است. که در کنار آن رویدادها زمینه شادی فراوانی ایجاد می‌شود.

کد خبر 6086819

دیگر خبرها

  • روایتگری پیشمرگان مسلمان، اسناد ناطق روایت آزادسازی سنندج است
  • سلبریتی تراز یعنی پهلوان رزاز
  • خلیج فارس جزو هویت ملی ایران
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند-تبریز
  • برگزاری همایش پیاده روی کارکنان سپاه قمربنی هاشم(ع) در شهرکرد
  • همایش پیاده روی کارکنان سپاه قمربنی هاشم (ع)
  • قهرمانان، رسانه گویای هویت ملی ایران‌اند
  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است