Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛​­ غلام‌سرور نوتی‌زهی با بیان اینکه SME‌ها ( بنگاههای کوچک ­و متوسط )​در دوران تحریم‌ها می‌تواند ضامن کارآفرینی، بهره‌وری و اشتغال‌زایی باشند افزود: علاوه بر رویکرد توجه به بنگاه های کوچک و متوسط داخلی باید این نکته رو مد نظر قرار دهیم که بنگاه‌های کوچک و متوسط اروپایی به‌جای شرکت‌های بزرگ اروپایی به‌ عنوان یک گزینه جدی برای مقابله با تحریم‌ها باید موردتوجه سیاست‌گذاران و همچنین فعالان اقتصادی قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال اقتصادی گفت: کارکرد SMEها در اقتصاد مقیاس‌کوچک و اشتغال‌زایی در همه جای دنیا شناخته‌شده است. اما متأسفانه در داخل کشور، این‌طور تصور می‌شود که فقط شرکت‌های بزرگ سودآورتر هستند. بنابراین اگر تسهیلاتی هم قرار است تخصیص یاید، این تسهیلات به شرکت‌های بزرگ داده می‌شود.

نوتی‌زهی می‌گوید همکاری شرکت‌های داخلی با اروپاییان نیاز به زیرساخت دارد و یکی از مهم‌ترین این زیرساخت‌ها مبادلات مالی است که باید برای آن راهکاری اندیشیده شود.

وی اضافه کرد: SMEهای فعال متعددی در حوزه معدن مشغول به کارند، اما به دلیل همان فضایی که تحت شعاع رقابت با شرکت‌های بزرگ قرار دارد، این شرکت‌ها حتی در همکاری با کشورهای همسایه هم با مشکلاتی مواجه هستند.

رئیس خانه معدن استان سیستان بلوچستان گفت: نباید به بهانه حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط، به صنایع بزرگ پشت کرد. عکس این ماجرا نیز منطقی نیست. متأسفانه دولت احساس مسئولیتی نسبت به SMEها به عنوان یکی از نیازهای اقتصادی ضروری جامعه ندارد. ضمن اینکه دولت از نقش خود به عنوان همراه و مشاور غافل شده است.

نوتی‌زهی افزود: شرایط امروز ایران برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی اروپایی و همچنین آسیایی بسیار مطلوب است. حتی خود شرکت‌های خارجی هم این موضوع را درک کرده‌اند و از شرایط فعلی ایران مطلع هستند. اما اعمال تحریم‌های یک‌جانبه از سوی آمریکا برای این کشورها به ابزاری تبدیل شده تا شرایط را به نفع خود تمام کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: شرکت های بزرگ بنگاههای کوچک و متوسط رقیب sme ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۵۱۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقدینگی بزرگ‌ترین چالش صنعت دارو/ بانک‌ها وام نمی‌دهند

بهمن صبور نایب رئیس انجمن داروسازان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، در رابطه با وضعیت  دارو در کشور اظهار کرد: نقدینگی یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های صنعت دارو است.

وی ادامه داد: اختلاف ریالی موجب کم شدن نقدینگی شرکت‌ها شده است. اجرای طرح دارویار، خرید دارو یا مواد اولیه آن را از ارز ۴ هزارو ۲۰۰ تومانی به ۲۸ هزارو ۵۰۰ تومان سوق می‌دهد. علاوه بر آن اکنون برخی دارو‌ها با ارز حدود ۴۲ هزار تومان خریداری می‌شود. شرکت‌ها پول لازم برای پرداخت این حجم از اختلاف قیمت را ندارند.

بانک‌ها وام نمی‌دهند

نایب رئیس انجمن داروسازان تهران افزود: تورم بهانه‌ای شده در دست بانک‌ها که با استفاده از آن به شرکت‌ها وام نمی‌دهند. درحالیکه شرکت‌ها برای خرید دارو و مواد اولیه آن به پول نیاز دارند تا بتوانند مابه التفاوت قیمت ریالی را پرداخت کنند. همین موضوع می‌تواند صنعت داروسازی را با مشکلات زیادی رو به رو کند.

صبور به طرح دارویار اشاره کرد و گفت: در طرح دارویار برای خرید دارویی که قیمت کل آن ۱۰۰۰ واحد است سهم بیمار ۱۰۰ واحد، سهم بیمه پایه ۳۰۰ واحد و سهم دارویار ۶۰۰ واحداست. با این توضیحات، دارویار سهم خود را از آذر ماه سال ۱۴۰۲ پرداخت نکرده است این در حالیست که قرار بود با اجرای طرح دارویار ظرف یک ماه پول مراکز از طریق سازمان هدفمندی و سازمان برنامه و بودجه واریز شود.

نایب رئیس انجمن داروسازان بیان کرد: اکنون مجموع طلب شرکت‌ها از داروخانه‌ها به بیش از ۷۰ همت رسیده است که حدود ۲۴ همت برای بخش دولتی و ۴۶ همت برای بخش خصوصی است. این بدهی برای بخش خصوصی بسیار بی‌سابقه است هیچ زمانی بدهی بخش خصوصی از بخش دولتی بیشتر نشده بود. لازم به ذکر است که داروخانه‌ها حدود ۱.۵ همت چک برگستی دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر تولیدکنندگان پول لازم برای پرداخت مابه التفاوت قیمت ریالی ارز را داشته باشند، مواد اولیه مورد نیاز برای تولید ۶ ماه دارو را خریداری می‌کنند و در نهایت هیچ مشکلی هم برای صنعت دارو به وجود نمی‌آید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران
  • محققان : مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است
  • جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است
  • نقدینگی بزرگ‌ترین چالش صنعت دارو/ بانک‌ها وام نمی‌دهند
  • موسویان: «فراخوان بزرگ» تبدیل به «فضاحت بزرگ» شد
  • پوستکوعلو: اهمیت رویارویی با آرسنال برای جلوگیری از اوج‌گیری رقیب‌ اصلی‌مان را درک می‌کنیم
  • رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد
  • چه شد که مغز و هیکل انسان امروزی انقدر کوچک شد؟!
  • تداوم جریان سیل در استان یزد