Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: جنگنده بمب افکن‌های سوخو ۲۲ قادر به حمل و بهره برداری بمب‌های هوشمند و نقطه زن سیمرغ خوشه‌ای، موشک‌های هوا به زمین و هوا به هوا، انتقال اطلاعات از پهباد‌ها در فواصل چند کیلومتری خواهند بود و در آینده‌ای نزدیک سامانه موشک‌های هوا به زمین کروز نقطه زن با برد هزار و ۵۰۰ کیلومتر روی این جنگنده بمب افکن‌ها نصب خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، همزمان با خجسته زادروز حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، آیین رونمایی از ۱۰ فروند هواپیمای سوخو ۲۲ نیروی هوافضای سپاه که توسط متخصصین این نیرو و شرکت‌های دانش بنیان داخلی بهینه سازی و ارتقا یافته اند، صبح امروز (چهارشنبه) با حضور سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه و جمعی از فرماندهان و مسئولین سپاه در شیراز برگزار شد.

سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه نیز در این مراسم اظهار کرد: هواپیمای سوخو ۲۲ با وجود قابلیت‌های پروازی ممتاز همچون سرعت ۲ و یک دهم ماخ، ارتفاع پروازی ۵۰ هزار پا، به لحاظ برخی تجهیزات، به روز نبوده که با همت متخصصان داخلی ارتقا یافت و وارد ناوگان نیروی هوایی سپاه شد.

سردار حاجی زاده افزود: با این اقدام، جنگنده بمب افکن‌های سوخو ۲۲ قادر به حمل و بهره برداری بمب‌های هوشمند و نقطه زن سیمرغ خوشه‌ای، موشک‌های هوا به زمین و هوا به هوا، انتقال اطلاعات از پهباد‌ها در فواصل چند کیلومتری خواهند بود و در آینده‌ای نزدیک سامانه موشک‌های هوا به زمین کروز نقطه زن با برد هزار و ۵۰۰ کیلومتر روی این جنگنده بمب افکن‌ها نصب خواهد شد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ادامه تصریح کرد: نیروی هوافضا با الطاف الهی و با تکیه و اعتماد به متخصصان داخلی و معجزه اراده و روحیه جهادی بار دیگر تهدید و تحریم دشمن را به فرصت تبدیل و بدخواهان نظام اسلامی و ملت ایران را مقهور عزم و اراده فولادین خود کردند.

سردار حاجی زاده گفت: در روز‌هایی که با حمله داعش، شهر‌های عراق به علت نبود نیروی هوایی یکی پس از دیگری سقوط می‌کرد، نیروی هوا فضای سپاه پاسداران در یک اقدام انقلابی ۱۰ روزه به خلبانان عراقی هواپیمای سوخو ۲۵ آموزش و آنان را به جنگ با داعش گسیل کردند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه کشورمان از نظر تجهیزات جنگی و نظامی تحریم است، ولی این نیرو آمادگی به روز کردن هواپیما‌های سوخو ۲۲ را دارد.

وی با بیان اینکه نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به توانمندی ساخت انواع قطعه و تجهیزات دست یافته است، افزود: هواپیما‌هایی که ۲۸ سال زمین گیر بودند با تکیه بر توان داخلی تجهیز و وارد حمل و نقل هوایی شدند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: امیر علی حاجی زاده سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه هواپیمای سوخو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۵۱۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت فوق‌العاده موشک هایپرسونیک آمریکایی (+عکس)

کمپانی لاکهیدمارتین در نمایشگاه Sea Air Space 2024 از کانسپت موشک هایپرسونیک ماکو (Mako) رونمایی کرد. هنوز برد و مشخصات این موشک هایپرسونیک اعلام نشده است ولی طبق اعلام مقامات لاکهیدمارتین سرعت این موشک حداقل ۵ ماخ خواهد بود و از سیستم هدایت چندگانه بهره می‎برد.

به گزارش خبرآنلاین، طبق اعلام شرکت سازنده، جنگنده نسل پنجمی F-35A لایتنینگ توانایی حمل ۶ تیر (۲ تیر در دهلیز داخلی و ۴ تیر زیر بال‎ها) از این موشک هایپرسونیک را دارد.

این موشک توانایی نصب برروی جنگنده‎های F-35، F-22، F-16، F-15، F-18 و هواپیمای گشت دریایی P-8 را دارد و به‎گفته مقامات لاکهیدمارتین این موشک در آینده از ناوها، زیردریایی‎ها و لانچرهای زمینی نیز قابلیت شلیک خواهد داشت.

لازم به‎ذکر است که این پروژه با پروژه HALO که محصول آن یک موشک هایپرسونیک ضدکشتی هواپایه برای نیروی دریایی آمریکاست، متفاوت است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • سرعت فوق‌العاده موشک هایپرسونیک آمریکایی (+عکس)
  • جزئیات دیدار فرمانده سپاه تهران بزرگ با فرمانده نیروی زمینی ارتش +عکس
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش
  • دیدار فرمانده سپاه تهران بزرگ با فرمانده نیروی زمینی ارتش
  • اینفوگرافیک| عملیات ایران علیه اسرائیل در یک نگاه
  • تاکید فرماندهان سپاه تهران و نیروی زمینی ارتش بر تعامل در عرصه‌های مختلف