Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-19@10:12:54 GMT

درز اطلاعات محرمانه بازداشت یک دانشمند هوافضا

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۵۱۶۵۷

درز اطلاعات محرمانه بازداشت یک دانشمند هوافضا

به گزارش پارس نیوز، 

سرویس امنیت فدرال روسیه در جریان تحقیقات در خصوص درز اطلاعات محرمانه مربوط به موشک فراصوت به آژانس‌های اطلاعاتی غربی، «ویکتور کودریاوتسف» دانشمند ۴۷ ساله سازمان هوافضای «روس‌کاسموس» روسیه را بازداشت کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، سازمان هوافضای روسیه نیز بازداشت این فرد را تأیید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دانشمند سازمان هوافضای روسیه هر گونه اتهام دست داشتن در فعالیت‌های جاسوسی برای سازمان‌های اطلاعاتی غربی را رد کرده است.

دیلی میل پیشتر گزارش کرده بود که سخنگوی «روس‌کاسموس» از آغاز تحقیقاتی درون سازمانی در رابطه با این درز اطلاعاتی به سازمان‌های جاسوسی غربی خبر داده است.

گفته می‌شود حدود ۱۰ نفر در داخل سازمان هوافضای روسیه با آژانس‌های اطلاعاتی کشور‌های نامشخص غربی همکاری داشته‌اند.

موشک‌های فراصوت از جمله تسلیحات پیشرفته‌ای بود که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی سالانه ماه مارس خود از آن‌ها رونمایی کرده بود.

وزارت دفاع روسیه اخیرا پس از نشست رئیس‌جمهور این کشور با همتای آمریکایی خود در هلسینکی پایتخت فنلاند از آزمایش این تسلیحات پیشرفته خبر داده بود.

در حال حاضر وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در تلاش است تا مصوبه بودجه ۲۰ میلیون دلاری را برای توسعه تسلیحات مافوق صوت از کنگره بگیرد.

از میان تسلیحات پیشرفته‌ای که اخیرا روسیه آزمایش کرده، دو مورد آن موشک‌های مافوق صوت بوده‌اند؛ موشک فراصوت «کیژال» و آوانگارد

موشک فراصوت «کینژال»

جنگنده‌های «MiG-۳۱K» و بمب‌افکن‌های دور برد «Tu-۲۲M۳» اوایل ماه جولای رزمایشی را با استفاده از موشک‌های جدید «کینژال» به مدت ۱۰ روز به نمایش گذاشتند.

سرعت این موشک پس از پرتاب توسط جنگنده‌های روس حدود ۷۶۰۰ مایل بر ساعت به ثبت رسیده است.

 

 

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، این موشک فراصوت بردی حدود ۲ هزار کیلومتر دارد.

بر اساس این گزارش، از ماه دسامبر سال گذشته میلادی، یک یگان از جنگنده‌های «MiG-۳۱K» ارتش روسیه موشک‌های «کینژال» را به صورت آزمایشی حمل کرده‌اند.

سامانه موشکی فراصوت «آوانگارد»

این سامانه موشکی فراصوت یکی دیگر از تسلیحات فوق پیشرفته‌ای بود که پوتین از آن رونمایی کرده بود. این موشک قاره‌پیما سرعتی بیش از ۱۵ هزار مایل بر ساعت دارد.

خبرگزاری «تاس» گزارش کرده است که مراحل تولید این سامانه موشکی به پایان رسیده و این موشک به زودی آماده استقرار خواهد بود.

این موشک به گونه‌ای طراحی شده که در حال نزدیک شدن به هدفی که روی آن قفل شده است می‌تواند مسیر و ارتفاع خود را به گونه‌ای تغییر دهد که از رهگیری هرگونه سامانه پدافندی بگریزد.

علاوه بر این از دیگر قابلیت‌های این موشک پیشرفته این است که می‌تواند آنقدر در ارتفاع پایین حرکت کند که هیچ راداری قادر به رهگیری آن نباشد.

بر اساس این گزارش، تولید انبوه کلاهک‌های این موشک فراصوت هم اکنون آغاز شده است.

وزارت دفاع روسیه در جدیدترین آزمایش این سامانه موشکی از پایگاه نیرو‌های موشک راهبردی «دومباروفسکی» استفاده کرده است.

 

 

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: پایتخت وزارت دفاع بودجه بودجه پایتخت جاسوسی روسیه وزارت دفاع پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۵۱۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) موشک پنهان‌کار روسیه دوباره وارد میدان شد

گزارش‌ها حاکی از آن است که روس‌ها استفاده مجدد از موشک کروز Kh-۶۹ را در برنامه خود قرار داده‌اند و در نبرد اوکراین، آن را با هواپیما‌های پنهان‌کار سوخ ۵۷ شلیک کرده‌اند.

به گزارش پارتیزان، طبق اعلام منابع خبری اوکراینی، روس‌‎ها مدتی پیش با استفاده از موشک کروز Kh-۶۹، نیروگاه تولید برق تریپیل را که بیشترین میزان تولید برق را در میان نیروگاه‌‎های استان کیف داشت، مورد هدف قرار داده بودند.

موشک کروز Kh-۶۹ در حقیقت نسخه نسل پنجم موشک کروز Kh-۵۹ MK ۲ است که طبق اطلاعات به‎ دست آمده توسط اوکراینی‎‌ها، برد آن افزایش یافته‌است. همانطور که می‌‎دانید برد نسخه صادراتی این موشک ۲۹۰ کیلومتر بوده که اوکراینی‎‌ها مدعی شده‌‎اند در حمله به نیروگاه تریپیل، موشک‎‌های کروز Kh-۶۹ از فاصله حدود ۴۰۰ کیلومتر پرتاب شده بودند.

طبق اطلاعات موجود، اصلی‎‌ترین حامل موشک کروز، جنگنده چندمنظوره نسل پنجمی سوخو Su-۵۷ فلون است و این جنگنده می‎‌تواند تا ۴ تیر از این موشک کروز را دهلیز‌های داخلی خود حمل کند؛ اگرچه بعید است که جنگنده‎‌هایی مانند سوخو Su-۳۵ S فلانکر-E و یا سوخو Su-۳۴ فولبک مشکلی برای حمل آن داشته باشند. اگر مشخص شود که این موشک توسط فلون شلیک شده باشد، سند دیگری از حضور عملیاتی جنگنده نسل پنجم سوخو Su-۵۷ روس‎‌ها در طول جنگ اوکراین خواهد بود.

موشک کروز پنهان‎کار Kh-۶۹، علاوه‌‎بر برد حداقل ۴۰۰ کیلومتری، همچنان دارای سرجنگی ۳۱۰ کیلوگرمی است. نسخه صادراتی این موشک کروز، دارای برد ۲۹۰ کیلومتر و سرجنگی ۳۱۰ کیلوگرمی است.

نکته قابل توجه دیگر مربوط به موشک کروز Kh-۶۹، نصب ماژول مکان‌یابی Kometa-M برروی این موشک است که مشابه موشک کروز Kh-۱۰۱ است. همچنین یکی از نکات قابل توجه مربوط ‎به موشک کروز Kh-۶۹، پرواز در ارتفاع کمتر نسبت به موشک کروز Kh-۱۰۱ است که این موشک را تبدیل به موشک کروز خطرناکی کرده است.

این مورد اولین مورد استفاده از موشک کروز Kh-۶۹ نیست و روس‌‎ها بار‌ها از این موشک در طول جنگ اوکراین استفاده کرده‎‌اند.

دیگر خبرها

  • نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن این ۲ کشور شد
  • نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن این ۲ کشور شد | ماجرای جلسه فوری و محرمانه در دفتر او
  • آلمان سفیر روسیه را احضار کرد
  • یورش گسترده صهیونیست‌ها به کرانه باختری/ شمار زیادی بازداشت شدند
  • طریق النور دانشگاه امام رضا به ایستگاه هوافضا سپاه رسید+تصاویر
  • کشف یک بدافزار روسی توسط شرکت امنیتی در فنلاند
  • (عکس) موشک پنهان‌کار روسیه دوباره وارد میدان شد
  • ترفند این زن برای خالی کردن حساب دایی‌اش همه را بهت زده کرد! | ویدئو
  • پژوهشگاه هوافضا؛ گامی در جهت تحقق اهداف فضایی کشور
  • بازداشت یک شرور مسلح در محله شوش تهران