Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین دوره جشنواره ملی خوشنویسی «تبار محترم» با هدف تکریم امامزادگان عظیم‌الشان برگزار می‌شود و از تمامی هنرمندان و خوشنویسان سراسر کشور دعوت می‌شود تا در این رویداد هنری شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سازمان اوقاف و امور خیریه، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران نخستین دوره جشنواره ملی خوشنویسی «تبار محترم» را با هدف تکریم امامزادگان عظیم‌الشأن از یکم مرداد ماه تا ۱۵ شهریور ماه ۱۳۹۷ برگزار می‌کند و از تمامی هنرمندان و خوشنویسان سراسر کشور دعوت می‌کند تا در این رویداد هنری شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جشنواره که با موضوع امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می‌شود، هنرمندان می‌توانند در زمینه‌های کتابت روایات و احادیث با محوریت امامزادگان و بقاع متبرکه، کتابت القاب، اشعار و سخنان بزرگان... مرتبط با امامزادگان و بقاع متبرکه، کتابت آیات و احادیث مرتبط با زیارت و صلوات خاصه امامزادگان و طراحی لوگوتایپ تلفیقی با فرم‌های اسلیمی آثار خود را از طریق ایمیل جشنواره به نشانی tabaremohtaram@gmail.com  ارسال کنند.

رویکرد این جشنواره معرفی آثاری است که با الهام از جنبه‌های معنوی و روحانی امامزاده‌ها و بقاع متبرکه در قالب بهره‌مندی از سبکهای جدید خوشنویسی از جمله معلی و نقاشی خط به سامان رسیده و ایده‌ای اصیل و اثری بدیع را به نمایش بگذارند.

تکنیک و تعداد آثار این جشنواره عبارتند از: ۱- تکنیک، نوع متریالهای استفاده شده و شیوه ارائه اثر آزاد است، ۲- هر متقاضی می‌تواند حداکثر با سه تک اثر یا پروژه چندتایی (یا ترکیبی از هر دو) درجشنواره شرکت کند، ۳- فضای قابل ارائه برای آثار در نمایشگاه، حداکثر ۲۰۰ × ۲۰۰ سانتی‌متر است، ۴- اگر چند اثر در یک ترکیب به نمایش درآید، یک پروژه تلقی می‌شود، ۵- از هر هنرمند منتخب، حداکثر یک تک اثر یا یک پروژه برای رتبه اول تا سوم انتخاب خواهد شد.

نکاتی که درباره ارسال آثار ضرورت دارد، عبارتند از: ارسال تصویر آثار و مشخصات هنرمند، فقط از طریق ایمیل جشنواره به نشانی tabaremohtaram@gmail.com امکان‌پذیر است، همراه با تصویر اثر، هنرمند میبایست اطلاعات کلی از جمله نام و نام خانوادگی، آدرس محل سکونت، تلفن ثابت، تلفن همراه و تحصیلات خود را ارسال کند، در صورت ارسال اثر و مشخصات، حداکثر ظرف مدت یک روز پیغامی از سوی دبیرخانه جهت وصول ارسال خواهد شد در غیر این صورت اثر به دبیرخانه نرسیده است، حجم هر فایل ارسالی می‌بایست کمتر از ۲ مگابایت باشد، انتخاب آثار در دو مرحله صورت می‌پذیرد؛ ابتدا هیئت داوران، تصویر آثار دریافتی را بررسی کرده و آثار و هنرمندان منتخب را جهت شرکت در نمایشگاه بر می‌گزینند؛ سپس نتیجه به هنرمندان اطلاع داده می‌شود؛ در مرحله دوم هنرمندان منتخب در تعامل و هماهنگی با دبیرخانه، اثر نهایی را آماده و به دبیرخانه جشنواره تحویل می‌دهند.

شرایط و مقررات این جشنواره عبارتند از: ۱- شرکت تمامی هنرمندان در این جشنواره آزاد است، ۲- آثارارسالی می‌بایست با فرمت jpg با وضوح ٣٠٠ DPI و با حجم تقریبی ۱ مگابایت ارسال شود، ۳- به آثاری که فاقد کیفیت مناسب باشند، در مرحله انتخاب، ترتیب اثر داده نمی‌شود، ۴- تصاویرآثار ارسال شده نباید با نرم افزارهای رایانه‌ای ادیت شده باشد، ۵- شرکت در جشنواره به معنای پذیرش ضوابط و رای شورای هنری و داوری است، ۶- در نوشتار اثر، لازم است تاویل، برداشت، گرته‌برداری و اقتباس از اثر یا آثار و هنرمندان مرجع، به صراحت ذکر شود؛ در غیر این صورت از جشنواره حذف و تمامی جوایز و امتیازات لغو می‌شود، ۷- در صورت راه‌یابی اثر به نمایشگاه، بایستی اصل اثر در مهلت مقرر، به نشانی دبیرخانه ارسال شود، ۸- آثار راه یافته به نمایشگاه، الزاماً باید با قاب ارائه شود، ۹- آثار ارسالی نمی‌بایست در جشنواره دیگری برگزیده شده باشد، ۱۰- هزینه ارسال و دریافت اثر در نمایشگاه، بر عهده هنرمند است، ۱۱- در صورت اجرای اثر روی بوم، بوم Deep انتخاب شود، ۱۱- لازم است به همراه کلیه آثار که در مرحله نهایی ارسال می‌شوند، مشخصات کامل شناسنامه‌ای، نشانی کامل پستی، شماره تلفن ثابت و همراه ارسال شود، ۱۲- آثار بدون پاسپارتو (حاشیه) پذیرفته نخواهند شد، ۱۳- دبیرخانه جشنواره حق استفاده از آثار را در رسانه ها و اطلاع‌رسانی، تبلیغات فرهنگی و نمایش در داخل و خارج از کشور خواهد داشت، ۱۴- دبیرخانه جشنواره مسئولیتی در قبال صدمات ناشی از ارسال نامطلوب آثار و پست را نمی‌پذیرد، ۱۵- تصمیم‌گیری درباره مسائل پیش‌بینی نشده، به عهده دبیر جشنواره است.

به نفرات برتر جوایزی بدین شرح اهداء می‌شود: رتبه اول: تندیس زرین جشنواره و دیپلم افتخار و ۳ میلیون تومان جایزه نقدی، رتبه دوم: تندیس زرین جشنواره و دیپلم افتخار و ۲.۵ میلیون تومان جایزه نقدی، رتبه سوم: تندیس زرین جشنواره و دیپلم افتخار و ۲ میلیون تومان جایزه نقدی، به سه  نفر از آثار برتر، تقدیرنامه، بهمراه ۵۰۰ هزار تومان هدیه نقدی اهدا خواهد شد و به تمام هنرمندان راه یافته به نمایشگاه، گواهی شرکت در نمایشگاه اعطا خواهد شد.

همچنین در خصوص فروش و وقف گروهی آثار برگزیده در این جشنواره باید نکاتی مدنظر قرار گیرد که عبارتند از: ۱- آثار برگزیده به مدت یک هفته در معرض نمایش عموم قرار خواهند گرفت، ۲- آثار توسط شورای هنری جشنواره و هنرمند قیمت‌گذاری شده و به نفع بیمارستان خیریه تخصصی سرطان به فروش خواهند رسید، ۳- نیمی از مبلغ اثر فروخته شده، وقف بیمارستان خیریه تخصصی سرطان تهران خواهد شد و نیمی دیگر از مبلغ به هنرمند تعلق می‌گیرد، ۴- وقف کردن نیمی از مبلغ اثر، اختیاری بوده و هنرمند میتواند از فروش اثر خود انصراف دهد، ۵- آثاری که هنرمند از فروش و وقف آنها انصراف داده است یا در نمایشگاه به فروش نرسیده است پس از برگزاری نمایشگاه به فرستنده عودت داده خواهد شد.

هیات داوران این جشنواره  متشکل از  استاد محمد سعید نقاشیان، استاد محسن ابراهیمی، استاد عظیم فلاح هستند که دبیر جشنواره نیز احمد صادقی است.

آخرین مهلت ارسال تصویر آثار چهارشنبه ۳۱ مرداد خواهد بود و یکم و دوم شهریور آثار منتخب انتخاب و اعلام نتایج می‌شوند؛ دریافت آثار انتخاب شده از هنرمندان سوم تا هفتم شهریور انجام می‌گیرد و اعلام نتایج نهایی راه‌یافتگان هفتم شهریورماه خواهد بود؛ همچنین چیدمان و نصب آثار ۸ و ۹ شهریور برگزار می‌شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام بيمارستان انجمن خوشنویسان ایران خیریه سازمان اوقاف هنرمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۵۱۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه مشق همدلی در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در نمایشگاه خوشنویسی مشق همدلی ۴۰ اثر خوشنویسی از هنرمندان کشور‌های ایران و افغانستان در معرض دید عموم قرار دارد.

تمامی آثار خوشنویسی گردآوری شده در نمایشگاه مشق همدلی در سبک‌های نستعلیق، نسخ و چلیپا می‌باشد.

نشان دادن اشتراکات فرهنگی، هنری و ادبی میان دولت ملت ایران و افغانستان از اهداف برگزاری این نمایشگاه هست.

نمایشگاه مشق همدلی تا ۲۰ اردیبهشت هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ و همچنین از ۱۲۶ تا ۲۰ در نگارستان اشراق واقع در خیابان شهدا آماده بازدید علاقمندان است.

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی جمعی از هنرمندان افغانستانی و ایرانی در قم
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر منتشر شد
  • فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان
  • اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد
  • فراخوان اولین سالانه تبادل عکس ایران منتشر شد
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • گشایش نمایشگاه مشق همدلی در قم
  • بازگشایی نمایشگاه خوشنویسی مشق همدلی در قم
  • راهیابی 417 اثر به دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد