Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از سپاه نیوز ؛ حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اختتامیه پنجمین دوره آموزشی توجیهی ، دوره ثامن الحجج و نهمین همایش رابطین دفتر تایید شرعی ضوابط و برنامه ها که در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد ، ​با اشاره به خدمات و تلاشهای صورت گرفته در دفتر تایید شرعی اظهار کرد : دفتر تایید شرعی یکی از مهم ترین بخش های نمایندگی ولی فقیه است که با فلسفه وجودی نمایندگی سر و کار داشته و با تلاش های صورت گرفته، این بخش ثابت کرده است شرعی عمل کردن به معنای متوقف کردن و کند کردن کار نیست ، بلکه می شود ضمن رعایت شرع امور را بهتر به انجام رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه کارهای بزرگی در دفتر تایید شرعی انجام گرفته است ، ادامه داد : راه اندازی کمیته های مختلف از اقداماتی بوده که صورت گرفته و این آمادگی وجود دارد که با رعایت مسائل شرعی سپاه و انطباق با موازین شرعی و قانونی ، بعد معنویت افزایی بخشنامه ها و دستورالعمل های سپاه نیز دنبال شود.
حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی افزود : در دیدگاه مقام معظم رهبری ، انقلاب اسلامی یک موجود زنده و در حال حرکت است که این موجود زنده یک موتور محرک دارد و آن دین و شرعیت است. ماهیت اصلی انقلاب اسلامی ، اسلامیت آن است و دشمنان این را فهمیده اند و با تمام قوا به فکر خاموشی موتور انقلاب هستند.
وی گفت : آنچه که امت و این انقلاب را ثابت قدم نگه داشته ، تعبد دینی است و شاخص دینی بودن یک حکومت و نهادهای آن اجرای احکام الهی ، عمل به شریعت و حکم خدا و دیگری ولایتمداری است.
نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار کرد : دشمن در یک بخش باورهای دینی وارزش ها و در بخش دیگر عمل نکردن به احکام الهی را می خواهد ، تغییر دهد. باید توجه داشته باشیم همیشه لغزش فکری باعث لغزش عملی نمی شود بلکه در موارد زیادی لغزش عملی به تدریج باعث ایجاد لغزش فکری می شود و این مطلب در قرآن آمده است ؛چون گاهی انحراف عملی باعث ایجاد انحراف فکری در فرد می شود.
وی با بیان اینکه عمل کردن به اسلام در سپاه دو بعد دارد ، تصریح کرد : یک بعد عمل افراد به دین به عنوان فردی است و بعد دوم این است که سازمان دینی باشد و دینی اداره شود. یکی از عرصه های اداره شدن سازمان به صورت دینی این است که ضوابط و بخشنامه ها از دین گرفته شود و اینکه از دین نسخه و دستورالعمل برداشت شود ، نه اینکه فقط دستورالعمل و ضوابط بر دین عرضه شود.
حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان اینکه سپاه باید مثل یک تابلوی مجسم و یک الگو در نظام قرار گیرد ، افزود : این مد نظر مقام معظم رهبری است و انتظار رهبری از سپاه این است که سپاه الگوی کامل در همه عرصه ها باشد.
وی افزود : زنده نگه داشتن موتور انقلاب در بطن سازمان مهمترین ماموریت دفتر تایید شرعی
است ، اگر در بحث های فقهی و شرعی بلغزیم در معنویت هم دچار لغزش می شویم. مشکلات و نابسامانی های موجود در کشور عمل نکردن به شریعت اسلام است.
حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی دکترین و اصول حاکم بر دفتر ضوابط شرعی را لازم و مورد نیاز دانست و اظهار داشت : هرچه بیشتر پیش می رویم اهمیت این دفتر مشخص می شود و باید در کنار شریعت محوری و بحث فقهی بحث معنویت افزایی هم مورد توجه قرار گیرد و به آن رسیدگی کنند. یعنی توجه داشته باشند آیا این بخشنامه باعث افزایش معنویت می شود یا بد آموزی دارد.
وی در پایان قاطعیت در عمل و مطالبه گری و ایستادن بر روی اصول را از دیگر وظایف این دفتر دانست و گفت : باید بنا را بر ایستادگی بر روی اصول بگذاریم.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در سپاه الگو جامع نظام اسلامیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۵۱۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مروری برچند خبر از گوشه و کنار آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در این بسته ۶۰ ثانیه‌ای چند خبر از گوشه و کنار آذربایجان غربی مرور می‌شود.

 

مرحله اول بزرگترین رقابت علمی کشور از امروز همزمان با سراسر کشوربا حضور داوطلبان گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی در آذربایجان غربی نیز برگزار شد.

52 هزار داوطلب  پنجشنبه ۶ و جمعه ۷ اردیبهشت در ۵ گروه آزمایشی در آذربایجان غربی با هم رقابت می‌کنند.

 

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با حضور در منزل طلبه جهادگر مرحوم حجت الاسلام مصطفی حاجی حسینلو درگذشت این طلبه جهادگر را تسلیت گفت.

مرحوم حاجی حسینلو طلبه جهادگر و فرزند سردار شهید علی حاجی حسینلو هفته گذشته براثر سانحه تصادف دعوت حق را لبیک گفت.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای استان در نشست خبری گفت: در گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه سه هزار برنامه فرهنگی و ترویجی اجرا خواهد شد.

 

 به گفته حبیب زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی، شمار داروخانه های خوی به 58 واحد افزایش یافت.

 

هوای استان پایدار و در برخی ساعات با وزش باد و رگبار پراکنده باران همراه خواهد بود.

 

 امروز پنج شنبه   6  اردیبهشت ، برابر با 16 شوال    و  25  آوریل

 

 

 

 

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • سپاه همواره در صحنه حضور دارد
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند
  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • طرح قرآنی «حیات طیبه» برگزار می‌شود
  • سرلشکر سلامی با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد +عکس
  • سرلشکر سلامی با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • مروری برچند خبر از گوشه و کنار آذربایجان غربی
  • پاسداران بیانات رهبری را برای خود حجت شرعی می‌دانند
  • پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس