Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@05:13:02 GMT

دو ناو موشک انداز ایران در سواحل باکو پهلو گرفتند

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۵۱۷۵۴

دو ناو موشک انداز ایران در سواحل باکو پهلو گرفتند

باکو - ایرنا - ناوهای موشک انداز پیکان و جوشن نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ،برای شرکت در « رقابت های جام دریا - 2018 میلادی» امروز -چهارشنبه در سواحل دریای خزر در باکو پهلو گرفتند.

به گزارش ایرنا، این دو ناو ایرانی که برای شرکت در رقابت های جام دریا 2018 میلادی کشوررهای حاشیه دریای خزر به جمهوری آذربایجان اعزام شده اند ، با استقبال مقامات نیروی دریایی جمهوری آذربایجان روبرو شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ناخدایکم «آریا شفقت رودسری » فرمانده ناوگروه اعزامی به این رقابت ها، هنگام ورود به باکو گفت: حامل پیام صلح و دوستی ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران به کشور دوست و همسایه جمهوری آذربایجان هستیم و امیدوارم با شرکت در این مسابقات نظامی بتوانیم علاوه بر ارتقای توان رزمی سبب توسعه روابط و پایداری بسیار مناسب در حوزه امنیتی باشیم.
وی افزود: برگزاری این رقابت ها در میان کشورهای حاشیه دریای خزر سبب ارتقای روابط می شود..
رقابت های جام دریا، از 9 مرداد به مدت 10 روز با شرکت یگان های شناور و ناوهای موشک انداز روسیه ، جمهوری اسلامی ایران ، قزاقستان و جمهوری آذربایجان برگزار خواهد شد.
سرهنگ «سبحان بکیر اف» معاون فرمانده نیروی دریایی جمهوری آذربایجان هم تقویت روابط دوستانه و تبادل تجارب نظامی را از اهداف اصلی برگزاری این مسابقات نظامی عنوان کرد و افزود: تبدیل دریای خزر به منطقه دوستی ها و تقویت صلح و ثبات در منطقه نتیجه این رقابت ها است.
تیراندازی به اهداف سطحی ، هوایی و انهدام مین ، کنترل صدمات و امداد و نجات در دریا از جمله رشته هایی است که کشورهای شرکت کننده در این مسابقات به رقابت خواهند پرداخت.
خاورم ** 337**1579

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي جمهوري آذربايجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۵۱۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است

سیدحسین حسینی در جلسه شکل گیری شهر مولد استان بوشهر با حضور استاندار، یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم را توسعه اقتصاد دریا پایه دانست و اظهار داشت: یکی از مصداق‌های مهم طرح‌های تولیدی اقتصادی دریا محور شهرک‌های مولد کشاورزی در سواحل است.

 وی شهر‌های مولد را کانون‌های تولید، اشتغال و اسکان دانست و بیان کرد: یکی از اهداف مهم شهر‌های مولد تولید و امنیت غذایی پایدار است و به سمت کانون‌های مولد حرکت می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه توسعه طرح‌های اقتصاد دریا محور یکی از برنامه‌های مهم دولت است، تأکید کرد: شهر‌های مولد در سواحل نقش مهمی در اشتغال، تولید پایدار و تقویت معیشت خانواده‌ها دارند و در اجرایی‌شدن شهر‌های مولد در سواحل از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در سواحل کشور خانه‌های مولد طراحی شده است، افزود: شهر‌های مولد با ایجاد زنجیره ارزش افزوده، سبب افزایش سطح تولید، اشتغال‌زایی و افزایش درآمد خانوار‌ها می‌شود.

حسینی با قدردانی از استاندار بوشهر در پیگیری اجرایی شدن شهر مولد کشاورزی بوشهر در سواحل اضافه کرد: این شهر با تولید و پرورش آبزیان طراحی شده و نقش مهمی در حل مشکلات جوانان دارد.

در آیین امضای این قرارداد زمین ایجاد شهر مولد دلیران تنگستان به امضای جهاد کشاورزی، شیلات، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور اراضی و شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • عدم تمایل جمهوری آذربایجان به روند ادغام در اروپا
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • انتخاب والیبالیست ارومیه‌ای به عنوان بهترین مدافع لیگ برتر جمهوری آذربایجان
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • بازداشت معترضان به تصمیم پاشینیان برای «واگذاری روستاها» به باکو
  • بازدید جمعی از معاونین و مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از واحد‌های مختلف شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی 
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان