Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد حوزه و دانشگاه گفت: زندگی زاهدانه و ساده زیستی امام راحل و  مقام معظم رهبری با وجود مسند سیاسی  یک اصلی است که در واقع امامان معصوم (ع) به ویژه امام رضا(ع) نشان دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سید کاظم میر حسینی اشکوری در گفت و گو با خبرنگار 8دی با تبریک میلاد امام رضا (ع) با اشاره به سبک زندگی این امام، اظهار کرد: امام رضا (ع) شروطی برای پذیرش ولایت عهدی مأمون داشت ایشان شرط کرد که در عزل ونصب ها و امور اداری دخالت نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شرط دوم این بود که سبک زندگی امام جدای از سبک زندگی حکومت باشد و باید ساده و مردمی باشد و مثل زندگی مأمون شاهانه نباشد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تصویر سازی دو نوع سبک زندگی توسط امام رضا (ع)، افزود: امام رضا (ع) زندگی شاهانه و تجملاتی مأمون اطرافیانش و زندگی ساده و زاهدانه و غیر تجملاتی خود را به عنوان ولیعهد نشان داد.

اشکوری با بیان اینکه از سوی دیگر هم نشان دادند که داشتن تخت و تاج و زندگی پر از زرق و برق و سرشار از ثروت و مال و خلافت و مدیریت لازم و ملزوم یکدیگر نیست، تصریح کرد: می توان مسئول سیاسی حتی قائم مقام سلطان و خلیفه بود و ساده زیست و مردمی زندگی کرد.

وی با بیان اینکه  امام رضا (ع) در حجره ای کوچک زندگی می کردند و در دسترس همه بودند، گفت:  نمونه بارز سبک زندگی امام رضا(ع) زندگی مردمی امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری است.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: در زندگی شخصی و خصوصی همه کسانی که رهبر را می شناسند حتی دشمنان رهبری به صراحت به ساده زیستی و مردمی بودن ایشان اعتراف دارند، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب به تبعیت از امام رضا (ع) نشان داد که لازم نیست رهبری سیاسی یک ملت زندگی شاهانه و تجملاتی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه امام راحل در گذشته و مقام معظم رهبری امروز در تمام جهان تنها رهبری هستند که در زمان داشتن مسؤولیت رهبری سبک زندگی طلبگی و مردمی را حفظ کردند، افزود:  حتی ساده زیست تر نسبت به برخی از افراد عادی زندگی می کنند و این نعمت و افتخاری بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی است.

اشکوری با بیان اینکه مقام معظم رهبری مثل برخی مدیران خانه چند میلیاردی در ولنجک تهران ندارد، افزود: فرزندان رهبری مثل برخی مدیران در خارج کشور زندگی نمی کنند و حتی برخی فرزندان مقام معظم رهبری مستأجر هستند.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه این زندگی زاهدانه و ساده زیستی امام راحل و  مقام معظم رهبری با وجود مسند سیاسی  یک اصلی است که در واقع امامان معصوم (ع) به ویژه امام رضا(ع) نشان دادند، افزود: رهبران انقلاب اسلامی از این سبک زندگی الگوبرداری کردند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۵۲۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی غروب شنبه در جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید استان سمنان به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان ضمن بیان اینکه مستند سازی، تهیه فیلم و رمان در خصوص کنگره به صورت ویژه در حال انجام است، ابراز داشت: طی پیگیری‌ها با همکاری رسانه‌ها این امر در دستور کار قرار دارد.

وی ضمن بیان اینکه مستندات، آثار و رمان‌ها حول محور زندگی تمامی شهدای والامقام استان انجام می‌شود، افزود: فیلم سینمایی ویژه زندگی شهید محمود اخلاقی و سریال تیم آزادی نیز در دستور کار است.

استاندار سمنان از برپایی نمایشگاه مستندات و آثار تولید شده مرتبط قبل از برگزاری کنگره خبر داد و ابراز داشت: این نمایشگاه برای بازدید ارزشمند رهبر معظم رهبری آماده می‌شود.

هاشمی برگزاری هرچه مطلوب‌تر کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید استان را از اولویت‌های کاری در استان در سال جاری خواند و تصریح کرد: به همین منظور از سفر دوم رئیس جمهور به استان نیز اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برآورد می‌شود این کنگره در کاهش آسیب‌های اجتماعی، توجه به عفاف و حجاب و حفظ سرمایه‌های اجتماعی اثرپذیری خوبی داشته باشد.

کد خبر 6090254

دیگر خبرها

  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • دیدار جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • گام اول فصلنامه «ماجرا»، پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر معظم انقلاب است
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود
  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای