Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-05@05:21:21 GMT

مرگ 65 ژاپنی در گرمای بی سابقه

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۵۲۱۰۷

مرگ 65 ژاپنی در گرمای بی سابقه

این روزها مردم کشور ژاپن با گرمای بی سابقه ای دست و پنجه نرم می کند. گرمایی که تنها در یک هفته گذشته 65 قربانی گرفته است و باعث شده تا دولت تصمیم بگیرد تعطیلات تابستانی جاری را به دلیل گرمای هوا، طولانی‌تر کند.

ایران آنلاین / تلفات موج شدید گرما در ژاپن طی یک ماه اخیر ۸۰ نفر بود که از این میان ۶۵ نفر تنها طی یک هفته اخیر جان باختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، گرمای شدید در برخی مناطق ژاپن طی یک هفته ۲۲ هزار و ۶۴۷ نفر را به بیمارستان‌های این کشور کشاند که این آمار برای یک ماه گذشته ۳ هزار و پانصد نفر است.

از میان قربانیان، یک پسربچه ۶ ساله در راه بازگشت از مدرسه به دلیل شدت گرما هوشیاری خود را از دست داد و سپس جان باخت.

«یوشیهیده سوگا» دبیر کابینه دولت ژاپن تاکید کرد باید اقدامات اورژانسی برای حفظ زندگی کودکان مدرسه‌ای اتخاذ شود. سوگا همچنین گفت دولت تصمیم گرفته تعطیلات تابستانی جاری را به دلیل گرمای هوا، طولانی‌تر کند.

دولت ژاپن وعده داد مبالغی را تابستان آتی برای تجهیز مدارس به وسایل سرمایشی اختصاص دهد.

ژاپن طی هفته‌های اخیر با حوادث طبیعی بسیاری از جمله موج گرما و شدت بارش‌ها و وقوع سیل مواجه بوده است که در حادثه سیل، ۵۷ نفر جان باختند و افراد زیادی بی‌خانمان شدند./ فارس

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۵۲۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برتری فوکوئوکا به تک گل استثنائی زاهدی

شهاب زاهدی، لیگ ژاپن و دل هواداران فوکوئوکا را به تسخیر خودش در آورده است. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ تیم فوتبال آویسپا فوکوکا امروز (جمعه) در چارچوب هفته یازدهم لیگ J1 ژاپن، میزبان تیم گامبا اوزاکا بود و با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید.

شهاب زاهدی مهاجم ایرانی آویسپا که ستاره بی‌چون و چرای تیمش طی هفته‌های اخیر به شمار می‌رود، در دقیقه 22 با ضربه‌ای استثنائی از فاصله ۶۰ متری دروازه میهمان را گشود. زاهدی هنگامی که توپ را در زمین آویسپا در اختیار داشت، متوجه خروج سنگربان گامبا اوزاکا از دروازه خود شد و بلافاصله اقدام به شوت‌زنی کرد که این توپ تبدیل به گل شد.

زاهدی در دقیقه 69 تعویض شد و جای خود را به یوتا مائجیما داد. تیم آویسپا فوکوکا با این پیروزی، 15 امتیازی شد و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به رقیب امروز خود، در جایگاه نهم جدول لیگ J1 ایستاد.

دیگر خبرها

  • رمزگشایی از یک پروژه مشکوک/ واکاوی پشت‌پرده انتشار گسترده یک شایعه دروغ درباره جامعه مسلمانان ژاپن
  • اولین مصاحبه شهاب زاهدی با شبکه معروف ژاپنی
  • اولین مصاحبه زاهدی با شبکه معروف ژاپنی
  • (ویدئو) رنج حیوانات خانگی و خیابانی در پی گرمای بی‌سابقه در آسیا
  • تمجید سایت ژاپنی از زاهدی به‌خاطر گل تاریخی
  • تمجید سایت ژاپنی از زاهدی/ شهاب زننده بهترین گل تاریخ «آویسپا»
  • برتری فوکوئوکا به تک گل استثنائی زاهدی
  • تمجید ژاپنی‌ها از شهاب زاهدی/ لژیونر ایرانی مدعی آقای گلی جی لیگ
  • نگاهی به تغییرات جدید در جامعه ژاپن با محوریت خانواده‌های ژاپنی
  • گرمای بی‌سابقه و خونخواری حیوانات یک باغ‌وحش! + فیلم