Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-05@03:30:37 GMT

تنگ ریگان،بهشتی ناشناخته در سمیرم

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۵۲۱۴۴

‍‍‍‍‍‍

 به گزارش خبرگزاری صداو سیما ، مرکز اصفهان ؛ رییس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمیرم گفت : تنگه ریگان (rigan )پادنا از جاذبه های گردشگری و دیدنی شهرستان،بعد از روستای نورآباد در جاده کوهستانی پادنا به یاسوج واقع شده است.
سجاد افشاری افزود : این تنگه با عظمت و بسیار گود با جاده ای پر پیچ و خم و خاکی دارد و در انتهای دره رودخانه ای قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی وجود درختان سیب ، گردو ، کوهها و قله های سربه فلک کشیده دنا و از جمله چشمه جوشان این تنگه این نقطه را منحصر به فرد کرده و به همین دلیل این مکان جزو میراث طبیعی ثبت ملی شده است .
رییس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمیرم گفت :رودخانه خروشان در این تنگه که از برم (barm )یا چشمه جوشان و یخچال های برفی در کوه دنا سرچشمه می گیرد درختان سیب و گردو را سیر اب می کند و به سمت پایین تنگه جاری می شود .
افشاری به خنک بودن و سرد بودن بیش از حد این چشمه اشاره کرد و گفت : آب چشمه در این تنگ آنقدر یخ است که چند ثانیه بیشتر نمی توان سردی این آب را تحمل کرد.
دلیل نامگذاری این تنگه به نام ریگان وجود سنگ و ریگ فراوان است.
تنگ ریگان بخش پادنا در فاصله 120 کیلومتری جنوب شهرستان سمیرم در دامان کوه دنا گردنه بیژن و در فاصله 280 کیلومتری جنوب استان اصفهان واقع شده است .
کوه دنا بیش از 44 قله بالای چهار هزار متر دارد که چشمه های فراوانی از جمله تنگ ریگان ، نول( nevel) و قاسم لو از این کوهها می جوشد .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خبرگزاری صدا و سیما اصفهان سمیرم پادنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۵۲۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه دستگیر شدند

علی محمدی گفت: متهمان به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل دادرسی تحویل مقامات قضایی شدند.

وی ادامه داد: با استناد قانون ضرورت اخذ مجوز برای ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور، منوط به اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی کشور است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه اضافه کرد: بر این اساس متخلفان از مفاد این قانون به ضبط و مصادره دستگاه مذکور محکوم می‌شوند.

محمدی افزود: چنانچه دستگاه فوق در حفاری غیرمجاز به قصد کشف‌اموال فرهنگی - تاریخی مورد استفاده قرار گیرد، علاوه بر مجازات فوق، مرتکب به یک سال تا سه سال حبس مجازات مقرر در ماده (۵۶۲) قانون‌مجازات اسلامی - مصوب ۱۳۷۵٫۳٫۲ محکوم می‌شود.

شهرستان تربت حیدریه ۳۵۰ اثر تاریخی و گردشگری شناسایی شده دارد که تعداد ۶۲ اثر شامل بنا، محوطه و میراث ناملموس ثبت شده در فهرست میراث ملی است.

شهرستان تربت حیدریه در فاصله ۱۴۵ کیلومتری از جنوب مشهد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • سید جمال‌الدین اسدآبادی مبارز و قهرمان ملی در برابر استعمار، اما ناشناخته برای نسل جوان
  • کدورت آب شرب جوانرود در پی طغیان چشمه کاوات
  • (تصاویر) تنگه چاه‌کوه
  • (تصاویر) بندر شهید بهشتی چابهار
  • چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه دستگیر شدند
  • توقیف اتوبوس حامل گازوئیل قاچاق در ریگان
  • توقیف اتوبوس حامل ۱۱ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • نمایی دل انگیز از دریاچه سد سمیرم در قاب دوربین شهروند خبرنگار