Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تاکید بر اینکه پروژه مرکز همایش‌های بین المللی اصفهان باید بیشتر مورد توجه مسئولان باشد، گفت: از همه دستگاه‌ها می‌خواهم برای تکمیل این پروژه ملی از تمام توان خود استفاده کنند. ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد ظهر امروز در دیدار مسئولان منطقه 6 شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهرها و خدماتی که در آن‌ها ارائه می‌شود پیشانی کشور هستند، اظهار داشت: شورای اسلامی شهر و شهرداری‌ها باید در آبادی شهر کوشا باشند چرا که خدمت به مردم یک توفیق الهی است و هیچگاه نزد خالق و مخلوق گم نمی‌شود، باید بدانیم هنگام حضور گردشگران داخلی و خارجی از نقاط مختلف دنیا در یک شهری مانند اصفهان مواردی مانند معماری، شهرسازی، فضای سبز، زیبایی و تمیزی آن است که در کنار فرهنگ اسلامی، ایرانی مردم ما نشانگر فرهنگ و تمدن جامعه ما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه هر کاری برای زیبایی شهر و رفع معایب و کاستی‌ها انجام شود باز هم کم است، گفت: ما باید به مردم رسیدگی کنیم و ملاک خدمت به انسانیت هیچ گاه نباید مادیات و میزان حقوق دریافتی باشد چرا که ملاک میزان رضایتمندی مردم است و ما امروز در برابر دنیای کفر با همه تحریم‌ها و مقاصد شومشان بیش از پیش به رضایتمندی مردم نیاز داریم، باید هوشیارانه عمل کنیم و با دست خود آب در آسیاب دشمن نریزیم و تلاش کنیم با خدمات خوب رضایت مردم را حاصل کنیم.

 امام جمعه اصفهان بر توجه ویژه به اهالی و ساکنان بافت‌های فرسوده همچون محله همت آباد تاکید کرد و گفت: تغییر بافت فرسوده و آبادی همت آباد، همت بلند می‌خواهد که با شناختی که از آقای برکت شهردار این منطقه دارم و همواره با همت بلند خود کارهای بزرگی انجام داده‌اند امیدوارم هر چه زودتر شاهد یکنواخت سازی و توسعه شهری در این محله نیز باشیم، با این توضیح که فضای سبز مکفی برای تنفس مردم منطقه با استفاده از درختان مقاوم و پهن برگ برای تولید اکسیژن بیشتر در نظر گرفته شود و البته توجه داشته باشید خانه‌هایی که در بافت فرسوده طراحی و ساخته می‌شود متناسب با شان خودتان باشد و از نظر مساحت و امکانات کیفیت خوبی داشته باشد تا مردم عزیز این مناطق نیز طعم خوب زندگی را بچشند.

وی با تاکید بر اینکه پروژه مرکز همایش‌های بین المللی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) باید بیشتر مورد توجه مسئولان باشد، گفت: از همه دستگاه‌ها می‌خواهم برای تکمیل این پروژه ملی از تمام توان خود استفاده کنند تا در آینده‌ای نزدیک شاهد بهره برداری از آن باشیم و با تیم کاری جوان و پرانرژی منطقه 6 شهرداری اصفهان امید دارم با استفاده از نیروی جوانی این امر محقق شود و نکته دیگر اینکه زیباسازی شهر با نورپردازی‌های مهندسی شده، ایجاد فضای سبز با کاشت درختان و استفاده از چمن مصنوعی جهت صرفه جویی در آب می‌تواند برای شهروندان چشم نواز باشد و هر روز این زیبایی‌ها را ببینند.

آیت الله طباطبایی نژاد از مدیران شهری خواست تا با طرح‌های نو و کارآمد در حوزه درآمدزایی در راستای توسعه شهر و خدمت به مردم گام بردارند و گفت: مجموعه تخت فولاد که در منطقه 6 شهری اصفهان قرار گرفته است از نظر مقام معظم رهبری پس از قبرستان وادی السلام در نجف اشرف دومین قبرستان بزرگ جهان تشیع است که حضور شهدای عزیز در گلستان شهدا تقدس آن را افزایش داده و قطعاً برای گردشگران جذابیت و ویژگی‌های منحصر به فردی دارد و با تقویت برنامه ریزی‌های انجام شده باید علم، هنر، تدین، خلوص و شجاعت مردان و زنانی که در این سرزمین آرمیده‌اند را به نسل‌های امروز و آینده معرفی کرد.

عدم تکمیل سالن همایش‌های بین‌المللی اصفهان به دلیل تحقق نیافتن بودجه‌های دولتی

مدیر منطقه 6 شهرداری اصفهان نیز در این دیدار، رضایتمندی شهروندان را اولویت اول مدیریت شهری در خط مقدم خدمت به مردم یعنی شهرداری‌ها دانست و گفت: رضایتمندی شهروندان تنها با کار و تلاش جهادی در کنار برنامه ریزی دقیق با استفاده از علم، فن آوری و تکنولوژی روز محقق می‌شود و این ایجاد رضایت در جامعه می‌تواند بهترین کمک ما به مردم عزیز و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.

محمدرضا برکت با اشاره به پیشینه خود و همکارانش در مناطق 11 و 12 شهرداری اصفهان در طول چند سال گذشته گفت: ما به لطف الهی و حمایت شورای اسلامی شهر اصفهان، مجموعه مدیریت شهری و دیگر دستگاه‌ها طی 4 سال در منطقه 11 شهرداری موفق شدیم با همراهی خانواده‌های معزز شهدا و اهالی محترم بیش از 110 پروژه عمرانی را برای مردم این منطقه و شهروندان عزیز تکمیل کنیم و به بهره برداری برسانیم، همچنین در منطقه 12 شهرداری نیز در طول 4 سال با اجرا و تکمیل 220 پروژه عمرانی به طور میانگین هر 6 روز یک پروژه را افتتاح و برای استفاده شهروندان به بهره برداری رساندیم که از میان این پروژه‌ها می‌توان به پروژه بزرگ میدان استقلال اشاره کرد که با تلاش شبانه روزی همه تلاشگران عرصه خدمت طی 24 ماه به بهره برداری رسید.

مدیر منطقه 6 شهرداری اصفهان گفت: در محدوده منطقه 6 شهرداری اصفهان پروژه‌های بزرگی مانند مرکز همایش‌های بین المللی امام خامنه ای (مدظله العالی)، مصلی بزرگ اصفهان، سالن اجتماعات گلستان شهدا و ... وجود دارد که برای تکمیل آن‌ها نیاز به کار مجدانه، تلاش جهادی و تامین بودجه‌های لازم در زمان مناسب دارد.

وی با اعلام اینکه در صورت تامین اعتبار لازم تا پایان سال 97 پروژه سالن بزرگ اجتماعات گلستان شهدا را تکمیل خواهیم کرد، گفت: طی تفاهم‌های انجام شده این پروژه می‌بایست با همکاری سه جانبه میان استانداری، بنیاد شهید و شهرداری انجام شود که از آغاز پروژه تا به امروز شهرداری بالغ بر 160 میلیارد ریال در این پروژه هزینه کرده است اما متاسفانه دو طرف دیگر هنوز سهم خود را تامین و تزریق نکرده‌اند و با توجه به اینکه برای تکمیل پروژه سالن بزرگ اجتماعات گلستان شهدا به مبلغ 400 میلیارد ریال دیگر نیاز است که امیدواریم با تدبیر آیت اله طباطبایی نژاد و توصیه‌های لازم، دو طرف دیگر تفاهم نامه در زمان مناسب به تعهدات خود عمل کنند تا بتوانیم این پروژه را به سرانجام برسانیم.

برکت پروژه مرکز همایش‌های بین المللی امام خامنه ای (مدظله العالی) را یکی از ظرفیت‌های بزرگ و کارآمد استان اصفهان دانست و گفت: به طول انجامیدن این پروژه به دلیل تحقق نیافتن بودجه‌های دولتی بوده است که طی رایزنی‌های انجام شده با سرمایه گذاران به دنبال جذب بیش از دو هزار و 800 میلیارد ریال آورده بخش خصوصی هستیم تا بتوانیم هتل 5 ستاره و مجموعه‌های تجاری پروژه را تکمیل کنیم و به بهره برداری برسانیم.

وی مجموعه بزرگ فرهنگی مذهبی تخت فولاد که در محدوده منطقه 6 شهرداری اصفهان قرار دارد را یکی از ظرفیت‌های گردشگری و تاریخ مستند قرن های پیشین اصفهان دانست و گفت: از ابتدای سال تا به امروز بیش از 15 هزار گردشگر که 47 درصد آن‌ها جوانان بوده‌اند از مجموعه تخت فولاد و برنامه‌های فرهنگی انجام شده در آن دیدن کرده‌اند و با مشاهیر بزرگ دینی، هنری، علمی و علمای آرمیده در دل خاک این سرزمین آشنا شده‌اند.

شهردار منطقه 6 اصفهان نوسازی بافت فرسوده محله همت آباد را از دیگر اولویت‌های منطقه 6 شهرداری اصفهان دانست و گفت: تمام تلاش خود را برای نوسازی این بافت انجام خواهیم داد و با ارائه طرح‌های تشویقی و تخفیف‌های شایان به مالکان و ساکنان این محله امیدواریم تا سال 1400 بتوانیم شاهد ساخت بافت جدید و استاندارد در محله همت آباد باشیم و این در حالی است که در کنار همه فعالیت‌های عمرانی و ایجاد زیرساخت‌های لازم شهر، به پیوست‌های فرهنگی نیز توجه ویژه داریم تا در کنار تغییرات ساختاری شاهد ارتقاء سطح فرهنگ شهروندی نیز باشیم.

انتهای پیام/ش

R41346/P1377/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۵۲۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه ۳۱ مترمربعی فضای سبز در منطقه چهار شهر قم

مدیر منطقه چهار شهرداری قم گفت: سرانه مناطق و فضای سبز در این منطقه برای هر فرد ۳۱ مترمربع است.

علیرضا اقبالیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با بیان اینکه توسعه پروژه‌های فضای سبز یکی از اهداف شهرداری منطقه چهار در سال گذشته بود، اظهار کرد: پروژه‌های فضای سبز در مباحث بوستانی از جمله بوستان خضر است که فاز دوم در سال ۱۴۰۲ به پایان رسید و فاز سوم آغاز شده است، برای بوستان کوثر آب‌نما و روشنایی در حال تکمیل است و فاز سوم آن در دستور کار است.

وی افزود: در بوستان زائر تکمیل آلاچیق‌ها، نمازخانه و سرویس بهداشتی در دستور کار است، در بوستان علوی حدود ۲۵ میلیارد تومان در بحث روشنایی و کاهش مصرف انرژی را داشتیم و مباحث بوستان‌های جدیدی که در قالب ۱۳۰ بوستان منطقه چهار است نیز ادامه دارد.

مدیر منطقه چهار شهرداری قم خاطرنشان کرد: سرانه مناطق و فضای سبز ما نسبت به مناطق دیگر بیشتر است و به ۳۱ متر مربع می‌رسد.

اقبالیان گفت: منطقه چهار شهرداری قم دارای ۳۰۰ هکتار سرانه فضای سبز جنگلی و ۳۰۰ هکتار سرانه فضای سبز بوستان شهری بوده که فرامنطقه‌ای و فرااستانی است.

وی افزود: این فضای سبز در قالب بوستان زائر، بوستان شهدای گمنام، بوستان کوثر، بوستان علوی و باغ پرندگان هم‌اکنون مورد استفاده مردم شهر و زائران است.

کد خبر 744843

دیگر خبرها

  • فاز پنجم عمار یاسر به میدان سپاه می‌رسد
  • لزوم استفاده بهینه از ظرفیت سالن اجلاس در اصفهان
  • اهتمام مدیریت شهری اهواز بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام
  • برای پُررنگ شدن مشارکت‌ مردم و داده‌محوری در شهرداری تلاش می‌کنیم
  • سرانه ۳۱ مترمربعی فضای سبز در منطقه چهار شهر قم
  • پله فرار تونل غدیر قم سال ۱۴۰۳ احداث می‌شود
  • ساخت نیروگاه زباله‌سوز در ساری ضرورت دارد
  • مشارکت مردم رکن اساسی تکمیل پروژه‌های شهری است
  • برگزاری همایش بین المللی پیر غلامان در محرم
  • عملیات تکمیل کمربندی جنوب غرب و پل زیرگذر آبنیل به طول ۵ کیلومتر در دست اجرا است