Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور معاون وزیر کار و جمعی از مدیران و مسئولان کشوری و استانی، سیزدهمین دوره از مسابقات حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم جامعه کار و تلاش کشور به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم اختتامیه سیزدهمین دوره رقابت‌های قرآنی جامعه کار و تلاش کشوری امروز به میزبانی استان البرز در کرج با حضور معاون امور تعاون وزیر کار؛ سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت؛ معاون سیاسی و امنیتی استانداری البرز؛ مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت، مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌غربی و استان البرز و جمعی از مسئولان، قاریان و فعالان قرآنی جامعه کار و تلاش کشور، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیل خلیلی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز، ضمن خیرمقدم به حاضران در مراسم اختتامیه سیزدهمین دوره از مسابقات قرآن کریم ویژه جامعه کار و تلاش گفت: سال گذشته در دوازدهمین دوره از این رقابت‌ها، استان البرز از ابتدا میزبانی این برنامه نورانی را برعهده داشت. امسال در مراسم اختتامیه میزبان قاریان و حافظان جامعه کار و تلاش هستیم که با توجه به ظرفیت لازم، استان البرز عهده‌دار برگزاری این مراسم است.

وی با اشاره به حضور شایسته شرکت‌کنندگان جامعه کار و تلاش در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ و مفاهیم قرآن کریم اظهار کرد: این مسابقات ویژه جامعه کارگری با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و ایجاد انگیزه ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه کار و تلاش برای سیزدهمین دوره برگزار شد.

مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز تصریح کرد: امسال با وجود ضرورت صرفه‌جویی در کشور این برنامه به‌واسطه نورانیت و معنویت قرآن با حضور جامعه کار و تلاش به شایستگی و بهترین شکل به اتمام رسید.

دغدغه جامعه، عمل نکردن به قرآن است

خیراله ترخانی، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی استانداری البرز به نیابت از محمدعلی نجفی، استاندار البرز در این برنامه حاضر شد و اظهار داشت: امروز دغدغه جامعه عمل نکردن به قرآن است.

وی با اشاره به اینکه کشور عربستان تنها به زیبایی و شکل و ظاهر قرآن اکتفا می‌کند، ادامه داد: این توجه به ظاهر قرآن باعث شده در باطن قرآن توجهی نشود درحالی‌که رجوع به قرآن بخش عمده‌ای از آسیب‌های اجتماعی را حل خواهد کرد.

ترخانی تصریح کرد: امروز دشمنان با کینه عمیق به قرآن و اسلام در حال تفرقه و دشمنی در جهان اسلام هستند و با ترویج داعش و شکل‌گیری فرقه‌های مختلف، عمل برخی انسان‌های کج فهم، جامعه اسلامی را به خاک و خون می‌کشند.

وی با اشاره به کلامی از سید جمال‌الدین اسدآبادی گفت: امروزه شاهدیم اخلاقیات و وحدت در جوامع غیر اسلامی بیشتر شکل گرفته و متداول است و این به‌دلیل سهل‌انگاری در مفاهیم اخلاقی قرآن است که جای تامل دارد.

معاون استاندار البرز اظهار داشت: باید در تفهیم مفاهیم قرآنی بیشتر کار کنیم چراکه فهم قرآنی ما را از آسیب‌های اجتماعی، مبرا می‌کند و اگر در جامعه اسلامی این‌گونه شکل بگیرد هیچ احدی نمی‌تواند تهدیدی بر جامعه اسلامی داشته باشد و می‌توان ادعا کرد جهان اسلام برترین قدرت جهان خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی ترویج فرهنگ جهان اسلام عربستان کار و رفاه اجتماعی نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۵۲۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در اردوگاه فرهنگی تربیتی امام خمینی (ره) شهرستان خمین با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

مسئول برگزاری این دوره از مسابقات گفت: این مسابقات در سه روز و در شکل اردوی تفریحی و رقابتی برای دانش آموزان پسر و دختر به صورت مجزا در حال برگزاری است.

اسکندری افزود: حدود ۳۰۰ دانش آموز پسر و ۳۰۰ محصل دختر در این دوره به رقابت می‌پردازند.

او با اشاره به اینکه این مسابقات در قسمت‌های و رشته‌های تحقیقی و آوایی برگزار می‌شود، ادامه داد: رشته‌های آوایی شامل حفظ قرآن کریم، ترتیل، قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی قرآن، اذان و مداحی مخصوص پسران در حال برگزاری است.

مسئول برگزاری این دوره از مسابقات گفت: رشته‌های پژوهشی نیز شامل تفسیر یا فهم قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشاء نماز است.

او ادامه داد: این دوره از مسابقات به دلیل حضور دانش آموزان در اردوگاه شامل فوق برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و تفریحی متنوع است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد
  • اختتامیه دومین جشنواره نوجوان و جوان برتر ساوجبلاغ برگزار می‌شود
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی