Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@05:02:41 GMT

کشور نیازمند ورود تخصصی به مسائل فرهنگی است

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۵۲۹۷۶

کشور نیازمند ورود تخصصی به مسائل فرهنگی است

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: در مسئله فرهنگ، نظام اسلامی از طرح مباحثی چون انتقال فرهنگ عمومی عبور کرده و باید به‌صورت تخصصی در زمینه فرهنگ ورود داشته باشیم. ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مراسم تودیع و معارفه معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور در این مراسم با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های اشخاص در نظام برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی اظهار داشت: امور مدیریتی حوزه‌های علمیه خواهران باید در حد امکان بر عهده بانوان باشد و مدیرانی نیز در حوزه‌های خواهران در کشور حضور دارند که شاهد اقدامات خوب آنان هستیم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور با بیان اینکه خدمت در حوزه‌های علمیه توفیق بزرگی است، افزود: حوزه‌های علمیه ظرفیتی برای نظام به‌حساب می‌آید که عدم استفاده از آن و عدم همراهی حوزه‌ها نتایج مناسبی به همراه نخواهد داشت

وی با تأکید بر اینکه باید انقلابی گری در حوزه‌های علمیه خواهران علنی شود، تصریح کرد: معاونت فرهنگی باید در مسیر تغییر نگاه مردم تلاشی مضاعف داشته باشد، چراکه فرهنگ و بینش به‌عنوان دو گمشده کشور باید با تغییر نگاه و رفتار درست شود

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور خاطرنشان کرد: عدم توجه به تولید نگاه و بینش در اقدامات فرهنگی محکوم به شکست است و در مسئله فرهنگ، نظام اسلامی از طرح مباحثی چون انتقال فرهنگ عمومی عبور کرده و باید به‌صورت تخصصی در زمینه فرهنگ ورود داشته باشیم.

وی حوزه‌های علمیه را ر نقش رهبری مسائل فرهنگی برشمرد و گفت: باید با اقدامات هوشمندانه طوری رفتار کنیم که با کمترین نیرو و هزینه به بهترین نتیجه دست پیدا کنیم.

معاون سابق فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران کشور نیز با تأکید بر اینکه اقدامات این معاونت بر اساس برنامه‌ریزی‌های کارشناسی و هدفمند در این چند سال طرح‌ریزی و پیگیری شده است، ابراز کرد: سرانه مطالعه در حوزه‌های علمیه خواهران نسبت به برادران بیشتر است و بر اساس آمارها 20 هزار نفر از طلاب خواهر در مسیر سیر مطالعاتی قرار گرفته‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا اسکندری برگزاری جشنواره قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران را مدنظر قرار داد و افزود: حدود 12 هزار نفر در این جشنواره شرکت کردند که این جشنواره در این سال‌ها با پیشرفت‌های خوبی روبرو شده است.

وی تصویب نظام تبلیغی در حوزه‌های علمیه خواهران را موردتوجه قرار داد و گفت: فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی خواهران در این سال‌ها با پیشرفت بی‌نظیری روبرو بوده که اگر این ظرفیت به‌خوبی بهره‌برداری شود می‌تواند نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.

معاون سابق فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: گزارش فعالیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران خدمت مقام معظم رهبری ارائه‌شده است و ایشان تأکید بر استفاده از این ظرفیت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه از ظرفیت دانش‌آموختگان و نخبگان در حوزه‌های علمیه خواهران استفاده‌شده است، عنوان کرد: توانمندی‌های حدود 13 هزار نفر از دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران احصا شده است و در حال حاضر می‌توانیم از ظرفیت آنان در موارد مختلف بهره‌مند شویم.

گفتنی است در این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسکندری تقدیر و معصومه ظهیری به‌عنوان معاون جدید فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران معارفه شد.

انتهای پیام/ش

R7854/P1377/S6,62/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۵۲۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم

محمدمهدی اسماعیلی روز شنبه -هشتم اردیبهشت- در حاشیه نشست با مدیران و دبیران جشنواره بیست و یکم امام رضا (ع) در جمع خبرنگاران بدون ذکر نام کارگردان فیلم سینمایی «اقبال لاهوری» شاعر ملی و مشهور پاکستانی اظهار داشت: کارگردان در حال آماده‌سازی فیلم‌نامه است، تا قرارداد بسته نشود، اسمش را نمی‌آورم. بنیاد سینمایی فارابی در حال منعقد کردن قرارداد آن است و تا آخر سال و یا اوایل سال آینده اثر ساخته می‌شود، می‌خواهیم یک فیلم با کیفیت و خوب بسازیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر پیگیری ویژه برنامه‌های زبان فارسی ادامه داد: ما ۶ خانه فرهنگ در پاکستان از جمله لاهور، کراچی و کویته و دیگر شهرها داریم که باید تقویت شود. در این سفر، آقای رئیس جمهوری عنایت ویژه‌ای روی بحث گسترش فرهنگی در پاکستان داشتند و ان‌شالله این کار را به سرانجام می‌رسانیم.

وی گفت: در سریلانکا هم با استقبال بسیار بالای هنرمندان و اهالی فرهنگ آنجا روبه‌رو بودیم. چهار تفاهم‌نامه همکاری از پنج تفاهم دو کشور در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه‌های رسانه‌ای، سینما، فرهنگی به معنای خاص خود و همچنین در زمینه تعاملات میان هنرمندان و برگزاری اجلاس‌های مشترک بود.

اسماعیلی اظهار داشت: در حال تجربه فضای ویژه‌ای در حوزه بین‌الملل هستیم، شاید برای اولین بار است که همزمان با حرکت در حوزه حل مسائل فرهنگی در داخل کشور، این دیپلماسی فرهنگی را به صورت برجسته پیش می‌بریم.

سفر به دو کشور همسایه در روزهای آینده

اسماعیلی گفت: در روزهای آینده نیز دو سفر به کشورهای منطقه خواهیم داشت، مقصد احتمالا جمهوری آذربایجان و یکی دیگر از کشورهای آسیای مرکزی است که برنامه‌های آن را هماهنگ می‌کنند.

دیگر خبرها

  • اجرای اندیشه های شهیدمطهری فرهنگ کشور رادربرابرتهاجمات حفظ می کند
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • راه حل مسائل فرهنگی بازگشت به سیاست و سیاستگذاری
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • رییس قوه قضاییه: برخی مسائل نیازمند کار فرهنگی و اقناعی است؛ نمی‌توان صرفاً با رویکرد سلبی و امنیتی، در قبال آن‌ها عمل کرد
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران