Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@09:17:39 GMT

رنجی به بیماران تحمیل نکنیم - علی حیدر شاه حسینی*

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۵۳۷۴۵

رنجی به بیماران تحمیل نکنیم - علی حیدر شاه حسینی*

قزوین - ایرنا - مطالبات بیمارستان های خصوصی قزوین و تهدید آنها به خودداری از پذیرش بیماران باید به گونه ای مدیریت شود تا رنجی بیش از بیماری به بیماران تحمیل نشود.

آنچنان که برخی محافل پزشکی و درمانی اعلام کرده اند، بیمارستان های خصوصی استان قزوین به دلیل تامین نشدن مطالبات معوقه در نامه ای به دانشگاه علوم پزشکی و سازمان های بیمه گر اعلام کرده اند از پنجم مردادماه بیماران تحت پوشش این بیمه ها را پذیرش نخواهند کرد و خدمات خود به این دسته از بیماران را متوقف می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آن چنان که محمد دره التاج تهرانی رییس بیمارستان خیریه رحیمیان الوند گفته است تمام بیمارستان های خصوصی استان قزوین از 38 روز پیش اقدام به صدور نامه ای در این خصوص کرده اند زیرا مطالبات آنها بین هفت ماه تا یک سال پرداخت نشده است.
همچنین علی فخار سلیمانی از کارشناسان مدیریت بحران نظام سلامت در قزوین نیز گفته است: مشکل بیمارستان رحیمیان کما بیش در تمام بیمارستان های دانشگاهی هم در حال رخ دادن است، این بیمارستان ها از یکسو باید خدمات درمانی لازم را به مراجعان تحت پوشش سازمان های بیمه گر ارائه دهند و از آنجایی که با جان مردم در ارتباط هستند کوچک ترین وقفه در ارایه خدمات، ابعاد اجتماعی وسیعی به دنبال خواهد داشت و از طرفی سازمان های بیمه گر نیز از تعهدات خود شانه خالی کرده اند.
البته بیمه ها نیز در این میان حرفهایی دارند و ارائه اوراق خزانه برای تسویه بدهی ها را مطرح کرده اند که این پیشنهاد به مذاق برخی بیمارستان ها خوش نیامده است.
از آن جا که اﺳﻨﺎد ﺧﺰاﻧﻪ ﺑﺮای ﺗاﻣﻴﻦ ﻣﺎلی دوﻟﺖ و ﺑﻪ ﭘﺸﺘﻮاﻧﻪ ﺗﻌﻬﺪ و اﻋﺘﺒﺎر دوﻟﺖ ﻣﻨﺘﺸﺮ و دارای ﺳﺮرﺳﻴﺪ ﻳﻚ ﺳﺎل و ﻛﻤﺘﺮ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ، به نظر می رسد در شرایط کنونی باید حداقل به عنوان یک پیشنهاد قابل بررسی تلقی شود و نباید با دید منفی به آن نگاه کرد.
البته با توجه به اینکه بیمارستانها برای گذران امور جاری و کنونی خود با مشکل مواجهند، شاید اوراق خزانه مرهمی کاری بر زخم بی پولی آنها نباشد ولی از این نظر که می تواند از ناسور شدن این زخم جلوگیری کند، خود نعمتی است که باید قدر آن دانسته شود.
البته راه حل بینابینی نیز قابل تصور است و آن اینکه بخشی از مطالبات بیمارستان ها به صورت نقد و بخش دیگری نیز به صورت اسناد خزانه پرداخت شود که این مهم البته به تلاش و همت مسئولان مختلف بستگی خواهد داشت.
البته نکته دیگری نیز که باید به آن توجه شود این است که حیات اجتماعی به نوعی حالت کنش و واکنش را تداعی می کند و در این راستا حل مشکلات بیمارستان ها در گرو مبتلا نشدن بیمه ها به مشکل است و بیمارستان ها نیز باید در هزینه های مرتبط با بیمه نهایت دقت را داشته باشند تا بیمه با مشکل مواجه نشود تا در آینده این مشکل به مراکز درمانی منتقل نشود.
با وجود همه بحث هایی که در این خصوص در فضای سیاسی و مجازی استان قزوین در جریان است، آن چه اهمیت دارد این است که مانع از آسیب به بیماران شد و چنانچه فرماندار البرز در خصوص تهدید بیمارستان رحیمیان به قطع خدمات خود به بیمه گذاران گفته باید خدمات رسانی به مردم به هر قیمتی تداوم یابد.
*خبرنگار ایرنا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت و درمان بيمارستانها قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۵۳۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از دومین دستگاه رادیولوژی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان

 حبیب غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با راه‌اندازی دستگاه جدید رادیولوژی در این مرکز و با توجه به حجم مراجعات روزانه به اورژانس بیمارستان و بیماران بستری، سرعت خدمت رسانی به مراجعین افزایش می‌یابد.

 غزنوی ادامه داد: ارزش تقریبی این دستگاه رادیولوژی پیشرفته که از بهترین برندهای اروپایی است بیش از 45 میلیارد ریال است

 رئیس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان نیز گفت: گرفتن رادیو گرافی های دیجیتالی، کیفیت بالای تصاویر، دریافت دوز پایین اشعه توسط بیماران، امکان مشاهده گرافی تهیه شده توسط پزشک معالج در سراسر کشور از طریق اینترنت، حذف فیلم و داروی ظهور و در نتیجه کاهش هزینه  از مزایای این دستگاه است

 فریبا کوشا گفت: این پروژه بهمراه بهسازی ،زیباسازی و استاندارد سازی فضای فیزیکی مجموعه صورت گرفت و کلیه تست های دزیمتری با استانداردهای روز دنیا انجام شد.

وی ادامه داد: بیمارستان خاتم الانبیا (ص) تنها بیمارستان استان است که مجهز به دو دستگاه رادیولوژی است

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • دیدار رئیسی با بیماران اتباع
  • دیدار رئیس جمهور ایران با بیماران اتباع
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • بهره برداری از دومین دستگاه رادیولوژی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان
  • ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر