Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس اگر دوست خداست، درهای بهشت برای او گشوده شود و راههایش برای او هموار گردد و ببیند آنچه خدا در بهشت برای او آماده کرده است.

مشرق- امیرالمومنین امام علی علیه السلام محمد بن ابی بکر را والی مصر کرد و به او نامه ای نوشت و دستور داد برای مردم بخواند و به انچه سفارش کرده عمل کند. در بخشی از این نامه آمده است:

ای بندگان خدا از مرگ و نزدیکی و گرفتاری آن و دشواری‌هایش بر حذر باشید و برای آن آماده شوید؛ زیرا که مرگ وضع ناگهانی مهمی، پیش می آورد، خیری که هرگز شری همراه ندارد و یا شری که هرگز خیری همراه ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چه کسی به بهشت نزدیکتر از عامل برای آن است؟ و چه کسی به دوزخ نزدیکتر از عامل برای آن است؟ 

هیچ کسی از مردم نیست که روحش از جسد خارج شود مگر اینکه می‌داند به کدام یک از دو منزل می‌رسد. به بهشت یا دوزخ؟ دشمن خداست یا دوست خدا؟ 

پس اگر دوست خداست، درهای بهشت برای او گشوده شود و راههایش برای او هموار گردد و ببیند آنچه خدا در بهشت برای او آماده کرده است ؛ و از هر دلهره و نگرانی آسوده شود و هر بار گرانی از دوشش برداشته شود؛ و اگر دشمن خداست، درهای دوزخ به روی او باز شود و راههایش بر وی هموار گردد و بنگرد به آنچه خدا برایش در آن آماده کرده است. 

متن حدیث: 

واحذروا عباد الله الموت و قربه و کربه و سکراته، و أعدوا له عدته، فانه یفاجئکم بأمر عظیم: 
بخیر لا یکون معه شر ابداً، أو بشر لا یکون معه خیر أبداً. فمن أقرب الی الجنه من عاملها؟ و من أقرب الی النار من عاملها؟ انه لیس أحد من الناس تفارق روحه جسده حتی یعلم الی أی المنزلتین یصل (یصیر)، الی الجنة أم الی النار؟ أعدو هم لله ام هو ولی له؟ فان کان و لیا لله فتحت له أبواب الجنة و شرعت له طرقها، ورای ما أعد الله له فیها، ففرغ من کل شغل ووضع عنه کل ثقل، و ان کان عدوالله فتحت له أبواب النار و شرعت له طرقها، و نظر الی ما أعد الله له فیها. ...

"امالی شیخ مفید، مجلس سی و یکم، ص۳۲۱"

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی برجام کره شمالی حدیث روز سخن امام علی سفر به بهشت یاد مرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۵۶۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت

مرد ۶۷ ساله که در بررسی‌های به عمل آمده و به دلیل تومور وسیع کلیه چپ که چسبندگی زیادی هم به بافت‌های اطراف داشت، تحت عمل جراحی قرار گرفت.

تیم جراحی این بیمار شامل : آیت اللهی (پزشک متخصص اورولوژی)، احراری (پزشک متخصص اورولوژی)، کیانفر (پزشک متخصص بیهوشی) و پرسنل اتاق عمل بیمارستان شهید بهشتی تفت، آقایان سرخی زاده، طباطبایی و صباغچی بود.

هم اکنون حال عمومی بیمار مساعد است.

 منبع: روابط عمومی بیمارستان شهید بهشتی تفت

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • حدیث روز | با اخباری که می‌شنویم چگونه برخورد کنیم؟
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • (تصاویر) بهشت اردیبهشت اصفهان
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • موفقیت آمیزبودن عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • بهشت اردیبهشت اصفهان
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • طبیعت بهاری کاشان، بهشتی در دل کویر