Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آ‌زاد اسلامی واحد نکا تاکید کرد:‌ با توجه به ظرفیت‌های صنعتی شهر نکا، دانشگاه آ‌زاد اسلامی می‌تواند از این فرصت در راستای درآمدزایی و فعالیت‌های اقتصادی دانش‌بنیان استفاده کند.

حسین باقری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با توجه به سالروز تصویب راه‌اندازی واحد نکا در سوم مرداد 79 اظهار کرد: «شهر نکا با توجه به وجود نیروگاه نکا، کشتی‌سازی، سیلو و کارخانه سیمان، شهری صنعتی محسوب می‌شود و در صورت حمایت سازمان مرکزی از دانشگاه آزاد اسلامی نکا، این دانشگاه می‌تواند از این ظرفیت‌ها استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: «واحد نکا تقاضای مجوز برای ایجاد مراکز رشد و فعالیت‌های دانش‌بنیان داده است اما به دلیل نگاه مدیریت قبلی دانشگاه مبنی بر نزدیک‌بودن ما به استان مجوز داده نمی‌شد اما اکنون با تغییر مدیریت این نگاه هم عوض شده و مجددا این تقاضا مطرح شده است.»

رئیس دانشگاه آ‌زاد اسلامی واحد نکا با بیان اینکه این واحد دانشگاهی بصورت رسمی از سال 81 با دو رشته کاردانی حسابداری و کامپیوتر با 120 دانشجو آغاز به کار کرد؛‌ گفت: «دانشگاه آزاد نکا سال 85 از مرکز به واحد کوچک تبدیل شد و از سال 1390 به واحد متوسط ارتقا پیدا کرد و اکنون با 1600 دانشجو در 73 رشته کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و 13 رشته در مقطع کارشناسی ارشدفعال بوده و تاکنون 7 هزار دانشجو از این مرکز فارغ التحصیل شده‌اند.»

باقری با بیان اینکه اعضای هیات علمی واحد دانشگاهی نکا 38 نفر است،‌ ادامه داد: «با توجه به ظرفیت این تعداد هیات علمی رشته‌ها تصویب شده است و این استادان برای تبدیل به دانشیار تقاضا داده‌اند.»

وی علت فعالیت‌های پژوهشی اندک در واحد نکا را مشوق‌های مالی عنوان کرد و افزود: «این واحد در رکود علمی به سر می‌برد چراکه خیلی از هیات علمی‌هایی که تقاضای دانشیاری داده‌اند هنوز نتوانسته‌اند موفق به دریافت آن شوند و این باعث شده که انگیزه آنان از بین برود.»

باقری علت دیگر این بی‌انگیزگی را چاپ‌نشدن مقاله استادان در فصلنامه‌های علمی و پژوهشی بیان کرد و گفت: «به دلیل چاپ‌نشدن مقاله در فصلنامه‌های علمی و پژوهشی مورد تایید وزارت علوم هنوز این استادان موفق به دریافت دانشیاری نشده‌اند و به خاطر همین نمی‌توان در تصویب رشته‌ها از قابلیت‌های آن استفاده کرد.»

وی گفت: «اخیراً افزایش دانشجو باعث شده که منبع درآمد دانشگاه آزاد اسلامی نکا بالا برود.»

انتهای پیام/4046

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۵۷۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امشب، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳

کارنامه اولیه آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ به همراه دفترچه راهنمای انتخاب رشته در ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ و اصلاحات سری اول دفترچه راهنما در ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، اصلاحات سری دوم دفترچه راهنما در ۵ اردیبهشت منتشر شده‌اند.

به گزارش مهر، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته که تاکنون برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند تا پایان امروز شنبه به ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته و یا ویرایش فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی نیز در صورت تمایل به انتخاب رشته باید به سایت دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند. فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی جداگانه باید تکمیل شود.

از تعداد ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.

اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • تحصیل در دانشگاه آزاد ممسنی با کمترین هزینه/ تعامل با شهرداری نورآباد براساس رویکرد فناوری
  • امشب، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس میزبان آزمون کنکور سراسری
  • ماراتُن علمی متقاضیان آزمون سراسری برای تصاحب صندلی‌های دانشگاه‌ها
  • مقوله حجاب اولویت دانشگاه است
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • تاسیس رشته‌های جدید ‌ متناسب با ظرفیت‌های هرمزگان در دستور کار است
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد