Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین نامه مرحله استانی سیزدهمین جشنواره قرآن اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد-مدها مّتان- به کانون های مساجد استان ابلاغ و اطلاع رسانی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، آیین نامه مرحله استانی سیزدهمین جشنواره قرآن اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد-مدها مّتان- به کانون های مساجد استان ابلاغ و اطلاع رسانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این آیین نامه آمده است: جشنواره قرآن از پرشورترین و وزین‌ترین جشنواره‌ هایی است که برگزار می‌شود و علاقه مندان زیادی را در میان اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان دارد؛ دبیرخانه دائمی جشنواره قرآن استانی در راستای  غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نیز نشر و ترویج معارف قرآنی و شعائر الهی و همچنین استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری جهت جذب بیشتر و بهتر آنان به مساجد، سیزدهمین جشنواره بزرگ قرآن با نام «مدهامّتان» را به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان انار و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان برگزار می‌کند.

 

 

شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام،  حضور پر نشاط‌ تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی شهرستانی و استانی، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در قالب ایجاد رقابت سالم، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور قرآنی، آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، ایجاد بستر مناسب وبرگزاری دوره های آموزشی برای حضور نوجوانان و جوانان قرآن مدار جهت حضور در مسابقات فنّی و تخصصی و استفاده از ظرفیت  دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی جهت همراهی و تقویت بخش رقابتی فعالیتهای قرآنی در کانون های فرهنگی هنری مساجد از اهداف برگزاری این جشنواره اعلام شد.

 

 

از جمله شرایط و ضوابط عمومی شرکت کنندگان در جشنواره‌این است که رتبه های اول مرحله استانی جشنواره های یازدهم و دوازدهم مدهامّتان، كساني كه سابقه حضور در مسابقات بین المللی را دارند و افرادی که به مرحله کشوری مسابقات سال 95 سازمان اوقاف راه یافته اند و همچنین رتبه های اول تا سوم مسابقات کشوری و نفرات ممتاز سه سال گذشته(سالهای 94،95و96)این مسابقات نمی توانند در همان رشته در جشنواره مدهامّتان شرکت کنند.


سال تولد شرکت کنندگان خواهر و برادر  18 تا 30 سال(متولدین ۷۹/۵/۱ تا۶۷/۵/۱) است و شرکت کنندگان صرفاً مجاز به انتخاب یک رشته  می باشند و امکان جابجایی رشته پس از ثبت نام نهایی وجود ندارد.

 

ثبت نام از طریق پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه دائمی جشنواره جوانان مساجد به نشانی www.javananemasajed.ir و یا مراجعه حضوری به کانون های فرهنگی هنری مساجد، نمایندگی های دبیرخانه دائمی جشنواره در شهرستان ها، ادارات فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان ها و ارائه اطلاعات مور دنیاز به مدیر مسئول انجام می شود.

 

اطلاع رسانی و ثبت نام شرکت کنندگان تا ۱۵ شهریور، بررسی وضعیت ثبت نام شوندگان و معرفی نفرات برتر بر اساس سهمیه ابلاغی دبیرخانه دائمی تا ۲۷ شهریور و  زمان برگزاری  مرحله استانی جشنواره به میزبانی شهرستان انار ۱۰ تا ۱۳ مهر جاری است.

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس دهه کرامت امام رضا ع شانزدهمین جشنواره امام رضا ع ایران مراسم اختتامیه شورای شهر تهران دولت ترامپ آمریکا سیزدهمین جشنواره کانون های مساجد کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۵۷۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و تجلیل از منتخبان در تبریز برگزار می‌شوذ.

«پله های آسمان» عنوان جشنواره قرآنی است که همزمان با دهه فجر و در دو بخش «تقلیدی و تحقیق» و «حفظ یک و سه جزء» با هدف نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی در جامعه به ویژه در بین کودکان، نوجوانان و جوانان و به صورت حضوری و مجازی در آذربایجان شرقی برگزار شد.

«زمینه سازی برای حل معضلات اجتماعی با استفاده از آموزه های قرآنی» از دیگر اهداف اصلی برگزاری این جشنواره قرآنی بود که بخش حضوری آن به صورت استانی و با ۸۰۰ شرکت کننده از شهرهای مختلف آذربایجان شرقی در دو زمینه حفظ و قرائت و برای سه گروه سنی ۷ تا ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۷ سال و ۱۸ تا ۲۴ سال برگزار شد.

«نماز، امانت دهی، حجاب و عفاف، ادب و خوش رفتاری، انفاق و کمک به دیگران، بررسی صحت اخبار دریافتی و احترام به والدین و بزرگترها» محورهای جشنواره «پله های آسمان» بوده که بخش مجازی آن نیز در زمینه‌هایی چون نقاشی، عکس نوشته و کاریکاتور، دل گویه، اینفوگرافی و کلیپ با ۵۴۳۰ اثر از شرکت کنندگان گروه‌های سنی مختلف ۷ تا ۲۵ سال به صورت کشوری برگزار شد.

آیین اختتامیه این جشنواره قرآنی پس از برگزاری بخش‌های مختلف و مشخص شدن منتخبان آن یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ عصر در بوستان قرآن کریم واقع در جلالیه تبریز و با حضور آیت الله سید محمدعلی آل هاشم نماینده محترم ولی فقیه در آذربایجان شرقی برگزار و از نفرات برتر تجلیل خواهد شد.

در آئین اختتامیه جشنواره «پله های آسمان» که به همت مجمع قاریان تبریز و شهرداری منطقه ۷ و با همکاری تعدادی از دستگاه‌ها و سازمان‌های فرهنگی استان برگزار می‌شود، ۹۳ نفر از منتخبان بخش حضوری و ۷۶ نفر از منتخبان بخش مجازی و نیز جمعی از دست اندرکاران و برگزار کنندگان این جشنواره تجلیل به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی