Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-07@22:53:20 GMT

عملکرد بهتر ریه ها با این دو میوه خوشمزه

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۵۷۸۳۳

عملکرد بهتر ریه ها با این دو میوه خوشمزه

رکنا: توت و انگور جزو میوه هایی هستند که عملکرد ریه ها را بالا می برند.

 محققان دانشگاه جان هاپکینز آمریکا عنوان می کنند افرادی که بیشتر مواد خوراکی حاوی نوعی فلاوونوئید موسوم به آنتوسیانین مصرف می کنند بهترین عملکرد ریه را حتی با افزایش سن خواهند داشت.

به گفته محققان، آنتوسیانین ها در میوه ها و سبزیجات دارای رنگدانه های تیره نظیر انگور قرمز، بلوبری و سیب زمینی بنفش یافت می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«وانسا گارسیا لارسن»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات می تواند از ریه ها در مقابل آسیب و صدمه حفاظت کند، عملکردشان را حفظ کرده و ریسک ابتلا به بیماری های تنفسی را در سنین بالاتر کاهش دهد.»

وی در ادامه می افزاید: «ظرفیت ریه افراد تا ۳۰ سالگی به اوج می رسد. بعد از آن، عملکرد ریه ها به تدریج اُفت می کند. سرعت این اُفت عملکرد در بین افراد متفاوت بوده و به چندین عامل نظیر سیگار کشیدن، تحرک بدنی، قرارگیری در معرض برخی آلاینده ها و وجود برخی مشکلات پژشکی بستگی دارد.»

به گفته گارسیا لارسن، مطالعات قبلی نشان داده اند که مواد غذایی فرآوری شده مثل گوشت های نمک سودشده با روند تندتر اُفت عملکرد ریه ها مرتبط هستند.

حال مطالعه جدید نشان می دهد افرادی که مقدار زیادی میوه و سبزیجات تیره رنگ می خورند در مقایسه با کسانی که کمتر از این نوع مواد خوراکی حاوی آنتوسیانین استفاده می کنند با روند کُندتر کاهش عملکرد ریه ها در سال مواجه هستند.

این مطالعه شامل ۴۶۳ فرد بزرگسال از نروژ و انگلستان با میانگین سنی ۴۴ سال بود. تمامی شرکت کنندگان پرسشنامه ای در مورد رژیم غذایی پر کردند و تست عملکرد ریه شان در ابتدای مطالعه انجام شد. ۱۰ سال بعد، مجددا عملکرد ریه این افراد آزمایش شد.

محققان به رابطه بین مصرف آنتوسیانین و سلامت ریه پی بردند؛ هر چقدر فرد بیشتر آنتوسیانین مصرف کند سلامت ریه بهتری دارد.

به گفته محققان، مواد خوراکی سرشار از فلاوونوئیدهای آنتوسیانین به خاطر خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی بسیار برای سلامت ریه ها مفید هستند. این مواد خوراکی از ریه ها در مقابل آلاینده ها و سایر عوامل محیطی نظیر سیگار کشیدن محافظت می کنند.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت مهم ترین های 24 ساعت میوه ها و سبزیجات محافظت آمریکا برند گارسیا توت و انگور عکس ایران دختر من پسر جوان زندگی زن مرد تصاویر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۵۷۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا بعد از دستشویی، شستشو با آب بهتر از پاک کردن با دستمال است؟

گرچه موضوعی نیست که در مکالمات روزمره از آن صحبت شود، اما می‌توان گفت روش ثابتی برای تمیز کردن خود بعد از مدفوع کردن وجود ندارد. برخی صرفاً از دستمال توالت برای پاک کردن خود استفاده می‌کنند، اما برخی هم شستشوی خود با آب را ترجیح می‌دهند.

به گزارش روزیاتو، اما اینکه چرا به لحاظ علمی بهتر است به پاک کردن خود با دستمال توالت کفایت نکنیم و حتماً از آب برای شستشوی خود استفاده کنیم، سؤالی است که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد.

۱- پاک کردن با دستمال باعث پخش باکتری‌ها می‌شود

بله درست است که پاک کردن با دستمال توالت اگر به درستی انجام شود می‌تواند عمده‌ی مدفوع را از مقعد پاک کند، اما این کار باعث پخش مدفوع در سرتاسر مقعد می‌شود. این مسأله به ویژه برای زنان خطرناک است، چرا که ممکن است باکتری‌ها وارد مجرای ادرارشان شوند.

۲- ممکن است مدفوع به طور کامل پاک نشود

صرف پاک کردن مقعد با دستمال توالت همیشه کارساز نیست و ممکن است بقایای مدفوع در قسمت‌هایی که دسترسی به آن‌ها دشوار است باقی بماند، امری که باعث خارش مقعد و کثیف شدن لباس زیر می‌شود.

۳- استفاده‌ی بیش از اندازه از دستمال می‌تواند مضر باشد

وقتی تنها از دستمال برای تمیز کردن مقعد استفاده می‌کنید، اگر با اولین تلاش هایتان موفق به تمیز کردن نشوید، ممکن است در استفاده از دستمال زیاده روی کنید. این کار می‌تواند باعث تحریک شدن پوست حساس دور مقعد شود و مشکلات پزشکی‌ای ایجاد کند.

۴- دیگر خبری از گرفتگی چاه توالت نخواهد بود

اگر بعد از دستشویی رفتن از آب برای شستشوی خود استفاده کنید، احتمالاً دستمال کمتری مصرف خواهد شد و اگر عادت به انداختن دستمال در چاه توالت داشته باشید، احتمال گرفتگی چاه هم کمتر می‌شود. توالت‌های فرنگی که بعد از کشیدن سیفون، جریان آب را به خوبی از خود عبور نمی‌دهند، بسیار غیر بهداشتی هستند، چون احتمالاً حاوی باکتری‌هایی هستند که می‌توانند هم سطوح دستشویی و هم هوای آن را آلوده کنند، امری که می‌تواند منجر به عفونت شود.

۵- در معرض مواد شیمیایی کمتری قرار خواهید گرفت

برخی دستمال‌های توالت حاوی مواد سمی‌ای از جمله وایتکس هستند و می‌توانند مشکلات پزشکی ایجاد کنند. دستمال‌های مرطوب کننده هم ممکن است حاوی مواد محرکی مانند پروپیلن گلیکول باشند. با استفاده از آب برای شستشوی خود می‌توانید مطمئن شوید که آن مواد شیمیایی تا مدت طولانی روی پوست تان باقی نخواهند ماند.

دیگر خبرها

  • طرز تهیه ماست و خیار ویژه، خوشمزه‌ترین ماست و خیار عمرتان!
  • اریک تن هاخ: قطعا سرمربی مناسبی برای منچستریونایتد هستم
  • این میوه خوشمزه هم کبد چرب را درمان می‌کند هم باعث طول عمر می‌شود
  • روزی بدون رژیم غذایی ؛ سالی یکبار آدم را نمی‌کشد!
  • چرا بعد از دستشویی، شستشو با آب بهتر از پاک کردن با دستمال است؟
  • تولید برچسب هوشمند برای پایش سلامت مواد غذایی دریایی
  • هوش مصنوعی رابطه بین روده و آلزایمر را کشف کرد!
  • این مواد خوراکی استخوان‌های بدن را تقویت می‌کنند
  • خواص توت خشک در کاهش فشارخون و بهبود عملکرد کلیه‌ها
  • پایش مواد غذایی دریایی با جوهر هوشمند ایرانی