Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:58:56 GMT

احیای صنایع تبدیلی/ ۷۰۰ هزار تن سیب صادر شد

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۵۷۸۶۳

احیای صنایع تبدیلی/ ۷۰۰ هزار تن سیب صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، شکرالله حاجی وند چهارشنبه شب در آیین افتتاحیه جشنواره هلو و شلیل که در روستای بایع کلا از توابع بخش مرکزی نکا برگزار شد، با اشاره به تولید محصولات باغی هسته دار اظهار کرد: از ۲۸۰ هزار تن میوه های هسته دار ۱۸۰ هزار تن به هلو و شلیل اختصاص دارد که در این میان عملکرد این محصولات باغی در استان مازندران با سطح بالای زیر کشت بسیار مورد توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در زمینه تولید هسته داران، هلو و شلیل این محصول با کیفیت در مقام چهارم دنیا و همچنین تولید انبوه این محصول توانسته در کشور جایگاه سوم را به خود اختصاص دهد. 

مدیر کل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت های مورد توجه محصولات باغی شهرستان نکا تصریح کرد: باغات هلو و شلیل نکا با دارا بودن ظرفیت های بالقوه  راهکارهای بسیار مورد توجه ای از قبیل توسعه و برند سازی این محصول به سطح کشور و صادرات به دیگر کشورها را دارند که می توان از این راهکارها و برنامه ها در جهت رونق تولید و اشتغال جوانان روستا استفاده شود.

حاجی وند به نبود صنایع تبدیلی در شهرستان نکا اشاره و بیان کرد: اگر کارشناسان نخبگان و سرمایه گذران بخش خصوصی برای حمایت از تولید پای کار آیند قطعا دولت نیز این عملکرد شایسته را هدایت و حمایت می کند.

این مقام مسئول با تاکید بر ضعیف بودن مرکز تحقیقات کشاورزی این منطقه گفت: در این حوزه نیز کارشناسان خبره و همکاران جهادکشاورزی در کمیته فنی و تحقیقاتی وارد میدان خواهند شد تا خروجی خوبی را از تحقیقات در سطح زیر کشت روستا داشته باشند.

به گفته حاجی وند سال جاری در حوزه تولید هلو و شلیل افزایش عملکرد مورد توجه ای را شاهد بودیم که این امر نشان می دهد باغداران توانستند به خوبی از سرمای زمستانه و بهارانه در امان باشند.

مدیر کل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی از صادرات ۷۰۰ هزار تن سیب در سال۹۶ خبر داد و همچنین افزود: سال گذشته شاهد تولید انبوه میلیون تن سیب در کشور بودیم که از این میان بالغ بر ۷۰۰ هزار تن صادر شد.

وی اضافه کرد: به دنبال این هستیم تربیت هسته داران، هدایت و هرس این محصولات به صورت متراکم و نیمه متراکم  در بین باغداران احیا و ایجاد شود چرا که با توسعه در دانش باغداری بخش اعظم مشکلات از میان برداشته خواهد شد.

حاجی وند اضافه کرد: توسعه باغات دیم در باغات شیبدار، اجرای طرح آبخیز داری، اقتصادی و همچنین مشارکت مردم در این حوزه از جمله برنامه های مورد توجه بخش کشاورزی است که با برنامه ریزی اصولی می توان این طرح ها را عملیاتی کرد.

مدیر کل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی متذکر شد: با احیای دانش باغداری، تبیین وترویج این طرح های آموزشی در بین باغداران سطح روستاها به دنبال فعال کردن کمیته فنی هستیم که با قوت مورد توجه قرار گرفته است.

کد خبر 4357512

منبع: مهر

کلیدواژه: صنایع دستی وزارت جهاد کشاورزی بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد دهه کرامت خرم آباد شهرکرد یاسوج شیراز مجلس شورای اسلامی بیرجند زیر سایه خورشید سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۵۷۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده در بازدید از مجموعه صنایع دستی فیروزه کوبی در برخوار گفت: یکی از راه‌های تحقق شعار سال جهش تولید، حمایت از تولید و به دنبال آن قشر پر تلاش کارگر است همان مشارکت کردمرا به دنبال دارد.


نرگس بختیار خلج افزود: یکی از ظرفیت‌های مجموعه‌های صنایع دستی به خصوص این شرکت، اشتغال۷۰ درصدی بانوان است که صورت مستقیم در محیط کار و غیر مستقیم برای تولید آثار و صنایع دستی فعالیت می‌کنند.


قائم مقام مجموعه صنایع دستی گفت: در حال حاضر بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این مجموعه فعالیت می‌کنند.


علی اکبری افزود: این مجموعه ۸۸ نمایندگی در سراسر کشور و ۱۶ نمایندگی در کشور‌های همسایه دارد.


در این بازدید از تعدادی از کارگران نمونه این شرکت صنایع دستی تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • یخساز صنعتی و یخساز قالبی: افزایش بهره وری در صنایع مختلف
  • اثر نامطلوب قطعی برق صنایع بر معیشت مردم
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • تولید ورونق اقتصادی دربزرگترین معدن کرومیت خاورمیانه
  • کاربرد ها و راهنمای خرید لوله استیل مانیسمان
  • سیستان و بلوچستان توانمند در استقرار صنایع نیروگاهی
  • توت فرنگی مازندران چشم انتظار صنایع تبدیلی/ کام شیرین واسطه ها
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم