Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: با توجه به شرایط کنونی و نوسانات قیمت کالاها و برای رصد جامع‌تر بازار تعداد ۱۱۰ نفر از اقشار مختلف در قالب ناظر افتخاری بر بازار فارس نظارت می‌کنند. ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹ استانها فارس نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، محمدابراهیم صداقت از همکاری بیش از 110 بازرس افتخاری در طرح نظارت و بازرسی استان فارس خبر داد و اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی و نوسانات قیمت کالاها در بازار و در راستای گسترش فرهنگ نظارت همگانی رصد جامع‌تر بازار تعداد 40  نفر از اقشار مختلف در قالب ناظر افتخاری و تعداد 70 بازرس از اتحادیه‌ها در شیراز در قالب طرح نظارت بر بازار همکاری مستمر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استفاده از پتانسیل بخش مردمی در پیشگیری از تخلفات واحدهای صنفی و تولیدی، گسترش فرهنگ نظارت همگانی بر بنگاه‌های اقتصادی در کنار گسترش شبکه‌های نظارت و بازرسی در سطح جامعه و ساماندهی و تقویت ناظرین افتخاری در اولویت کاری این معاونت قرار دارد.

صداقت با اشاره به اینکه در این طرح استفاده از توان نظارتی اقشار مختلف مردم در سطوح مختلف بازار استان مورد توجه خاص قرار دارد، گفت: این طرح در جهت کنترل بازار کالا و خدمات و رصد قیمت‌ها در سطوح مختلف با مشارکت‌ مردمی در قالب (طرح ناظران افتخاری) یکی از مکانیزم‌های مهم این سازمان، استفاده از افراد علاقه‌مند و توانمند به عنوان همکاران افتخاری در کمک به معاونت نظارت و بازرسی است.

وی همچنین کاهش هزینه‌های نظارت و بازرسی، کاهش تخلفات و افزایش نظارت‌های مردمی سازمان را از جمله اهداف بهره‌گیری از ظرفیت ناظران افتخاری در ماموریت‌های این سازمان برشمرد و اظهار داشت: این سازمان با تعامل شهروندان می‌تواند بسیار بهتر و قوی‌تر کار را پیش برده و با سودجویان، متخلفان، محتکران، کم‌فروشان و گران‌فروشان در بازار برخورد کند.

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس تصریح کرد: براساس این طرح سازمان صنعت، معدن و تجارت علاوه بر بهره‌گیری از سیستم‌های کنترلی و نظارتی دولت، با جذب و آموزش نیروهای مردمی، ضمن نظارت نامحسوس بر بازار، اخبار و اطلاعات تغییر و تحولات بازار کالا و خدمات را از طریق آنان به دست آورده و با برنامه‌ریزی مناسب، برای مهار و کنترل شوک‌های قیمتی و کمبود کالاها اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

صداقت از همه اصحاب رسانه به عنوان کسانی که با دلسوزی مسائل را رصد می‌کنند درخواست کرد تا همچون گذشته با دلگرمی و احساس وظیفه به عنوان ناظر افتخاری در خدمت سازمان صنعت، معدن و تجارت باشند و مسائل را دقیق و شفاف منعکس نمایند.

وی بیان کرد: کنترل وضعیت بازار، ایجاد فضای مناسب به منظور تامین مایحتاج عمومی، جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی در اسرع وقت به شکایات و گزارش‌های مردمی و پرونده‌های تشکیل شده در سطح استان توسط بازرسان این سازمان از دیگر اهداف طرح نظارتی است.

صداقت تصریح کرد: در بخش کالایی، کلیه کالاها به خصوص مواد غذایی و اقلام پرمصرف خانوارها اعم از واحدهای تولیدی مربوطه و سطح بازار مورد بازرسی قرار می‌گیرد.

وی گفت: در بخش خدمات شرکت‌های مسافرتی هوایی، زمینی و دریایی و دفاتر فروش آنها، حمل و نقل درون شهری و برون شهری، اماکن تفریحی و فرهنگی، سیاحتی و زیارتی، واحدهای اقامتی، غذا خوری‌ها و رستوران‌های بین شهری مورد بازرسی و نظارت قرار خواهند گرفت.

صداقت افزود: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی و تعزیراتی می‌توانند با مراجعه به ستادهای خبری مستقر در ادارات صنعت، معدن و تجارت استان یا با شماره تلفن 124 و یا تلفن 32340000 ستاد خبری اتاق اصناف مرکز استان نسبت به طرح و تنظیم شکایت خود اقدام نمایند.

انتهای پیام/ش

R41382/P1377/S6,61/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۵۸۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با گران‌فروشی در بازار حبوبات/مقابله بازرسان با محتکران

به گزارش خبرنگار مهر، رصد بازار کالاهای اساسی به شکل هفتگی چند سالی است که از سوی خبرنگار حوزه اقتصاد خبرگزاری مهر انجام شده و تغییرات هفتگی اعلام می‌شود. البته در برخی مقاطع زمانی که نوسان قیمتی در بازار بالا می‌گیرد اعلام قیمت‌ها در هفته چندین بار تکرار می‌شود.

بیش از یک سال است که در گزارش‌های متعدد رصد بازار کالاهای اساسی، اعلام می‌شود نوسان نرخ در بازار حبوبات بسیار بوده به طوری که امروز هر کیلو گرم انواع لوبیا بیش از نرخ گوشت مرغ است. بر اساس قیمت ابتدای هفته هر کیلو گرم گوشت مرغ حدود ۸۵ هزار تومان بوده در حالی که این عدد برای لوبیا چیتی ۱۰۳، لوبیا قرمز ۱۱۳ و لوبیا سفید ۱۱۳ هزار تومان است (فروش فله‌ای). این اعداد در هفته پایانی سال گذشته به ترتیب ۹۸، ۹۳ و ۱۰۳ هزار تومان بوده است.

گفتنی است؛ قیمت حبوبات در بسته بندی فروشگاهی بیش از نرخ فله‌ای قیمت گذاری می‌شود. در بین انواع حبوبات فقط نخود است که امسال به دلیل مازاد تولید و ممنوعیت صادرات قیمت ثابتی دارد.

در ادامه این مساله، مسعود امرالهی، مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی همچنان یک درصد است، گفت، با هر بخش صنفی یا فعال تجاری قانون‌شکن در این حوزه، برخورد جدی می‌شود.

به گفته وی، در روزهای گذشته تخلفاتی در بازار حبوبات و شکر مشاهده شده که ارزش افزوده ۱۰ درصد دریافت می‌کردند که برای متخلفان پرونده تشکیل شده و با آنها برخورد خواهد شد.

به گفته مدیرکل بازرسی و نظارت وزارت جهاد کشاورزی، ارز کالاهای اساسی هم همچنان ۲۸.۵۰۰ تومان است و با کسانی که به بهانه افزایش دلار بازار را بهم می‌ریزند برخورد قانونی خواهد شد.

در این راستا، در یک ماه گذشته ۳۳ هزار بازرسی در سطح کشور انجام شده و ۴۳۰۰ پرونده برای متخلفان تشکیل شده است. همچنین از روز شنبه اول اردیبهشت ۱۴۰۳ مأموران بازرسی مکلف شده‌اند که با هر گونه احتکار کالا در انبارها، سردخانه‌ها و… مقابله کنند. ‌

کد خبر 6082403 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • برخورد با گران‌فروشی در بازار حبوبات/مقابله بازرسان با محتکران
  • ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در آذربایجان‌غربی تشکیل شد
  • نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است
  • منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند/ ضرورت نظارت سخت گیرانه بر ثروت‌های ملی در استان
  • شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است
  • اجرای طرح «کاسبان امین» و «ناظران افتخاری»برای کنترل قیمت‌ها درقم
  • تشکیل بیش از ۲ هزار پرونده تخلف صنفی در خوزستان
  • اسلامی: بازدید منظم آژانس از تأسیسات هسته‌ای/ نظارت ۱۲۰ بازرس
  • ۱۰راهکار مقابله با قاچاق کالا و ارز
  • سیستان و بلوچستان متعهد به ایجاد شغل برای بیش از ۴۱ هزار نفر شد