Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-01@15:20:09 GMT

الکام تاکز و الکام ترندز دو رویداد تازه الکامپ

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۵۹۲۵۱

الکام تاکز و الکام ترندز دو رویداد تازه الکامپ

رویداد۲۴-کنفرانس مطبوعاتی نمایشگاه الکامپ بیست و چهارم با حضور رضا حیدری مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ بیست و چهارم و علی آذرکار دبیر سازمان نصر تهران و عضو کمیته اجرایی الکامپ و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

حیدری در ابتدا به ارائه گزارشی از میزان مشارکت در الکامپ بیست و چهارم پرداخت و افزود: نمایشگاه الکامپ بیست و چهارم در فضایی بالغ‌بر 25 هزار مترمربع با حضور 400 مجموعه، تیم یا شرکت در الکام استارز و حدود 300 شرکت برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الکام استارز، الکام گیمز و الکام ترندز درمجموع در سالن‌های 8 و 9 و 10 و 11 و 27 در فضایی بالغ‌بر 7500 مترمربع میزبان بازدیدکنندگان خواهند بود.

الکام تاکز حلقه ارتباطی استارز و ترندز

مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ بیست و چهارم با اعلام اینکه امسال دو رویداد الکام تاکز و الکام ترندز را به الکامپ بیست و چهارم می‌آوریم، افزود: الکام تاکز در سه سالن مختلف با حمایت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور طراحی، تجهیز و مستقرشده است کارکرد الکام تاکز بهره‌مندی از توانمندی اساتید، نخبگان و خبرگان صنفی است تا در خصوص موضوعات روز فناوری اطلاعات و ارتباطات، آینده این صنعت یا مسائل و دغدغه‌های صنفی اظهارنظر کنند یا حتی از آخرین دستاوردهای خود رونمایی کنند. همچنین امیدواریم الکام تاکز حلقه ارتباطی مناسبی میان استارتاپ ها و ترندزها باشد.

وی در ادامه به الکام ترندز اشاره کرد و گفت: این رویداد سال گذشته به‌صورت محدود برگزار شد ولی در الکامپ بیست و چهارم سالن 27 به الکام ترندز اختصاص داده‌شده است. هوش مصنوعی، داده‌های بزرگ، پردازش موازی، شهر هوشمند و غیره به‌صورت متمرکز در این سالن مستقر خواهند شد. هرچند امکان دارد در این مرحله موفقیت صددرصدی نداشته باشیم ولی تجربه الکام استارز به ما نشان داده که با برنامه‌ریزی و طی چند سال می توان امید داشت که الکام ترندز هم در آینده با موفقیت و استقبال بالایی روبرو شود.

حیدری به رشد قابل‌توجه الکام استارز اشاره کرد و افزود: از سال ۹۴ که 80 استارتاپ در الکامپ بیست و یکم حضور داشتند تاکنون که چهار سال گذشته استارتاپ‌ها به لحاظ کمی رشد قابل توجهی داشته و ازلحاظ کیفی هم جزو افتخارات محسوب می‌شوند. استارتاپ‌هایی که در سال‌های گذشته در قالب استند حضور داشتند امسال درخواست غرفه 12 متری داشتند که این نشان‌دهنده روند رو به رشد استارتاپ ها است. 

مدیر اجرایی الکامپ با اشاره به الکام گیمز، افزود: امسال ۴۵ شرکت تولیدکننده گیم و اپلیکیشن‌های موبایلی و کامپیوتری برای مشارکت در الکام گیمز دعوت‌شده‌اند و در فضایی به مساحت ۱۰۰۰ مترمربع حضور دارند. در الکامپ امسال رویکرد ما به گیمرها یا سخت‌افزارهای گیمینگ نیست.

جابه‌جایی الکامپ به شهر آفتاب اعلام رسمی نشده

حیدری در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص احتمال انتقال نمایشگاه الکامپ به مجموعه شهر آفتاب گفت: در این شرایط بحران ارزی و اقتصادی و تحریم‌های جدیدی که روی ایران اعمال می‌شود، وظیفه تک‌تک ماست که با امید و دادن خبرهای خوش به یکدیگر، از این بحران‌ها گذر کنیم. خبر منفی جذابیت بیشتری دارد اما اثرات منفی روی شرکت‌هایی می‌گذارد که از یک سال پیش برای حضور در چنین نمایشگاهی برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی تاکید کرد: به سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به‌عنوان برگزارکننده نمایشگاه در خصوص جابه‌جایی اعلام رسمی نشده که در رد یا تایید آن صحبت کنیم. در حال حاضر در مقطعی هستیم که می‌توانیم به‌جای این مسائل، روی بحث‌های محتوایی و کیفیتی الکامپ اثرگذار باشیم.


بخش بین‌الملل

او بابیان اینکه ۱۵ تا ۲۰ شرکت چینی در الکامپ حضور دارند، درباره حضور کمرنگ بخش بین‌الملل، گفت: حضور شرکت‌های خارجی ممکن است به علت تحریم‌ها کمتر شده باشد اما این کاهش چشمگیر نیست. یکی از دلایلی که نمی‌توان روی خارجی‌ها حساب کرد، این است که آن‌ها به زمان‌بندی بیشتری نیاز دارند که بتوانند برای حضور در نمایشگاه‌ها برنامه‌ریزی کنند. مسائلی مانند مجوز نمایشگاه، زمان لازم برای برگزاری و شرایط اقتصادی باعث می‌شود قادر نباشند، برنامه‌ریزی بلندمدت در این حوزه داشت. بااین‌وجود تعدادی از نمایندگان شرکت‌های خارجی امسال در نمایشگاه الکامپ حضور دارند.


حضور سخت‌افزاری‌ها

حیدری در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص میزان مشارکت شرکت‌های سخت‌افزاری در نمایشگاه الکامپ بیست و چهارم گفت: از دلایل اصلی عدم مشارکت شرکت‌های داخلی فعال در حوزه سخت‌افزار که با برندهای خارجی همکاری می‌کنند ، قاعده ارزی- ریالی است. دلیل دوم شرایط سخت بازار است و اینکه عمده کالاهای حوزه IT وارداتی است و شرکت ها در دوام خود نیز تردید دارند که تا دو ماه دیگر شاید نتوانند ادامه حیات بدهند. کالا وارد نمی‌شود، ارز تخصیص پیدا نمی‌کند یا کالا در گمرک مانده، از جمله مشکلات آن‌هاست که باعث شده نتوانند به آمدن به نمایشگاه فکر کنند. بااین‌وجود امیدواریم این مشکلات هرچه سریع‌تر حل شود تا آن‌ها بتوانند به کار خود ادامه دهند.

مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ به تمهیداتی که در بخش ارزی در نظر گرفته‌شده است، اشاره کرد و افزود: با مساعدت شرکت سهامی نمایشگاه‌ها و جلساتی که با آقای اسفهبدی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت داشتیم، طی بخشنامه‌ای مقرر شد شرکت‌ها برای پرداخت‌های ارزی معادل ریالی را طبق نرخ مصوب دولتی محاسبه و پرداخت کنند.


دولت همراه

او در ادامه به حضور دولت در نمایشگاه الکامپ امسال اشاره کرد و افزود: دولت با شعار "دولت همراه" در سالن ۴۱ نمایشگاه الکامپ بیست و چهارم حضور دارد. بخش بزرگی از صنف رایانه‌ فعالیت‌های خود را با همکاری دولت انجام می‌دهد و نمایشگاه الکامپ هم محل خوبی برای فعالیت‌های B2G است و به همین دلیل حضور دستگاه‌های دولتی در این نمایشگاه یک ضرورت به شمار می‌رود.

سامانه ثبت‌نام بازدیدکنندگان

مدیر اجرایی الکامپ ازجمله امکانات این دوره از نمایشگاه را سامانه ثبت‌نام بازدیدکنندگان دانست و گفت: سه نوع مخاطب در سامانه رجیستری برای حضور در نمایشگاه پیش‌بینی‌شده و امکان ثبت‌نام برایشان فراهم‌شده است. اساتید و دانشجویان، مدیران شرکت‌ها و فروشگاه‌ها و همچنین مدیران دولتی هر یک از این افراد اطلاعات خود را در سامانه وارد می‌کنند و به آن‌ها به همراه عکس، کارتی داده می‌شود که به‌وسیله آن می‌توانند وارد نمایشگاه شوند.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 الکامپ رویداد24 اخبار مهم اخبار روز جدیدترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۵۹۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ارزش صادراتی گروه محصولات غیرخودرویی ایران‌خودرو

به گزارش «تابناک» به نقل از ایکوپرس- امیرمحمد کیان منش در حاشیه برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران افزود: در گروه های کالایی، برخی از محصولات گروه صنعتی ایران خودرو مانند رنگ، اقلام پلیمری و قالب های صنعتی، در صنایعی غیر از صنعت خودرو نیز قابل بازاریابی هستند. 

وی با بیان این‌که در یک دهه گذشته تقریبا به شکل مداوم و با ثباتی، حجم صادرات گروه‌های غیر خودرویی افزایشی تدریجی داشته، بیان کرد: این حجم از صادرات قطعات حتی توانسته در سال ۱۴۰۲ با ارزش صادرات گروه خودرویی برابری کند. 

به گفته کیان منش، نمایشگاه ایران اکسپو برای گروه صنعتی ایران خودرو یک فرصت استثنایی بود چرا که با توجه به غیر تخصصی بودن نمایشگاه در حوزه صنعت خودرو، ایران خودرو توانست بخشی از توانایی‌های رقابت پذیر صادراتی خودرویی و غیرخودرویی خود را به نمایش گذارد.

مدیر دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی بازارهای صادراتی ایران خودرو، با بیان این‌که در نمایشگاه ایران اکسپو سال جاری شاهد حضور شرکت های متعددی در گروه های مختلف کالایی و خدماتی در غرفه ایران خودرو هستیم از جمله شرکت ایپکو که توانایی بالایی در مهندسی، آزمون و کالیبراسیون انواع موتورها اعم از موتورهای درون سوز تنفس طبیعی و پرخوران (توربو شارژ) یا موتورهای هیبرید و برقی را دارد، یادآور شد: به واسطه فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم در سال‌های اخیر، سطح دانش به شدت در مجموعه ایپکو افزایش و توسعه یافته و این موضوع موجب شده است که امکان ورود به موضوعات مختلف در بهینه سازی احتراق یا مصرف سوخت، طراحی موتورهای هیبرید و تمام الکتریک در این شرکت شکل گیرد. در سال‌های گذشته نیز فرصت هایی پیش آمده که شرکت ایپکو موفق شده است به ارزآوری از محل فروش خدمات مهندسی دست یابد. 

وی با اشاره به حضور شرکت ایساکو در نمایشگاه ایران اکسپو، خاطرنشان کرد: ایساکو به عنوان متولی خدمات پس از فروش و توزیع کننده قطعات یدکی اصلی در بازارهای صادراتی، همواره در کنار خودروهای صادراتی حضور فعال داشته و می تواند متضمن پایداری صادراتی رقابت پذیر در تمام بازارها باشد. 

کیان منش، با اشاره به این‌که شرکت آیکید سوابق بسیار خوبی در برخی بازارهای بین‌المللی داشته و همکاری‌هایی با شرکت‌های اروپایی و غیر اروپایی داشته و امروز نیز در این نمایشگاه حضور دارد، گفت: با شروع تحریم های ظالمانه علیه صنعت خودروسازی، مراودات این مجموعه با شرکت های مذکور دچار خلل شده بود که در سنوات اخیر با جان گرفتن مجدد فرآیندهای بازاریابی بین‌الملل و پیگیری‌های مجدانه شرکت آیکید، مذاکرات خوبی انجام گرفته و تلاش های منسجم و هدفمندی برای از سرگیری صادرات انجام شده که امید است در سال جاری شاهد به ثمر نشستن این مذاکرات باشیم. 

وی افزود: حضور آیکید در این نمایشگاه به عنوان نماینده توانمندی های صادراتی ایران خودرو در حوزه قالب سازی بوده اما مذاکرات آن‌ها صرفا معطوف به محصولات خود آن شرکت نیست و می تواند نقش خوبی در توسعه صادرات ایران خودرو در زمینه قالب‌سازی که یکی از بنیان‌های اساسی هر صنعتی است داشته باشد. 

مدیر دفتر مطالعات و برنامه ریزی بازارهای صادراتی ایران خودرو، با اشاره به این‌که شرکت گوهرفام که یکی از اصلی‌ترین شرکت‌های ما در داخلی‌سازی به شمار می‌رود نیز در این نمایشگاه حضور دارد، اظهار کرد: این مجموعه یکی از تامین کنندگان اصلی ما در زمینه رنگ خودرو به شمار می رود. 

وی با بیان این‌که مجموعه صادرات قطعات ریخته گری ایران خودرو که حداقل شش شرکت از شرکت های گروه صنعتی ایران خودرو را نمایندگی می‌کند نیز در این نمایشگاه حضور دارد، عنوان کرد: این شرکت ها توانسته اند مهندسی، طراحی، ساخت و تولید قطعات را بومی سازی کرده و به تولید قطعات متعدد در سطح تجاری نیز دست یابند. این مجموعه ها هم چنین، از توان صنعتی سازی خوبی بهره مند بوده و توانسته اند نیازهای گروه صنعتی ایران خودرو و سایر خودروسازان و حتی بازار خودرو را نیز پاسخ‌گو باشند.

کیان منش، با اشاره به این‌که آخرین نماینده از گروه صنعتی ایران خودرو در این نمایشگاه، شرکت تولیدی نیرو محرکه است، بیان کرد: این شرکت تولیدکننده موتور سیکلت با برند نامی و NMI است که برندی خوشنام در برخی بازارهای صادراتی بوده و توانسته سهم بازار بسیار خوبی را در خصوص موتورسیکلت هایی که از موتورهای درون سوز استفاده می کنند، کسب کند.  
وی با اشاره به این‌که شرکت تولیدی نیرو محرکه در زمینه توسعه محصول عملکرد بسیار خوبی داشته است، گفت: موتورسیکلت تمام برقی نیز چند سالی است که در سبد محصولات تولیدی نیرو محرکه قرار گرفته و با مراودات جدیدی که با کشورهای متعدد شکل گرفته، امیدواریم بازارهای صادراتی این شرکت تنوع و توسعه یابند. 

گفتنی است، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران از روز هشتم اردیبهشت‌ماه آغاز به کار کرده و تا ساعت ۱۷ امروز در محل دائمی برگزاری نمایشگاه‌های تهران پذیرای بازدیدکنندگان است.

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • افزایش ارزش صادراتی گروه محصولات غیرخودرویی ایران‌خودرو
  • دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان آغاز به‌کار کرد
  • واردات خودرو‌های کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان
  • رویداد صدرا با حضور ۳۱ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد دزفول گشایش یافت
  • رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌ کشورهای اکو برگزار می‌شود