Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر ، گروه استان‌ها- وحید محمدی یکتا: روستای « جعفرآباد اخوان» بدون در نظر گرفتن حدود ۶۰۰ تبعه افغان، حدود ۳هزار نفر جمعیت دارد و از روستاهای دارای قدمت است، که در شمال شرق و بخش مرکزی ورامین واقع شده که اهالی آن از تلاشگران عرصه دامپروری و کشاورزی هستند و به تازگی مشکلات بهداشتی و آب شرب سالم و بهداشتی این روستا تا حدودی برطرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر آثاری مانند «قبرستان زرتشتی ها» و یخچال این روستا در اثر بی توجهی تخریب نمی شد، امروز جعفرآباد یکی از قطب های گردشگری ورامین لقب می گرفت.

جعفرآباد اخوان روستایی است، که زادگاه شهید «حسن خانی» از شهدای ۱۵ خرداد ۴۲ و شهید «محسن خزاقی» اولین شهید دفاع مقدس شهرستان ورامین و تعدادی دیگر از شهدا است و مردمی سخت کوش، انقلابی، مومن و مظلوم دارد.

روستای «جعفرآباد اخوان» پیش از این تا شهر ورامین فاصله ای ۱۵ دقیقه ای داشت، اما پس از احداث کمربندی ورامین- پیشوا راه مستقیم مردم این روستا و روستاهای اطراف آن به سوی شهر مسدود شد و حالا مردم روستایی مجبورند، برای تردد آسان شهرنشینان، از پیچ و خم های متعدد عبور کنند، تا بتوانند به شهر آمده و یا از شهر به سوی روستای خود بازگردند.

انسداد جاده روستاییان به شهر، فقدان روشنایی کافی در زیرگذری که ۵ کیلومتر آن طرف تر احداث شده و سرعت بالای خودروهای عبوری از کمربندی ورامین- پیشوا موجب شده تا تردد ساکنان روستا به سوی شهر با دشواری روبرو شده و محدود به مواقع اضطراری باشد.

ادارات مربوطه کوتاهی می کنند

راه روستاییان با احداث کمربندی کیلومترها دورتر شده است و این افزایش مسیر سبب عدم استقبال تاکسی ها برای تردد به سوی روستا شده است و تمام این اتفاقات تردد مردم روستاهای « جعفرآباد اخوان» ، « عبدل آباد» و « ریحان آباد» را سخت تر ساخته است، علاوه بر آن و در صورت حل این مشکل مردم روستای « قوئینک زهری» می توانند، از مسیر «جعفرآباد اخوان» که بسیار نزدیک تر است، به شهر ورامین رفت و آمد کنند.

مهمان برخی از روستاییان شدیم، تا از مشکلات این اقشار زحمتکش با خبر شویم، یکی از روستاییان به خبرنگار مهر گفت: ما به دلیل قرار گرفتن در حاشیه شهر عملا از بسیاری از اتفاقات و امکانات شهر بی بهره هستیم و حالا با احداث کمربندی، دسترسی به شهر سخت تر شده است.

دهیار این روستا نیز در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: با ساخت کمربندی ورامین- پیشوا راه اصلی مواصلاتی روستای «جعفرآباد اخوان» مسدود شد، اهالی این روستا اگر بخواهند از آن خارج شوند و یا به روستا ورود کنند، باید حداقل یک مسیر طولانی را طی کنند، این مسیر شب ها دید کافی ندارد، تاریک است.

هومن منصوری یگانه افزود: زیرگذری که کیلومترها آن طرف تر قرار دارد، نیز بسیار تاریک و خطرناک است، ادارات مربوط این قضیه یک مقدار کوتاهی می کنند و مشکلاتی در راه احداث این زیرگذر ایجاد می کنند، در صورتی که این راه نیاز روستای ما است.

وی گفت: ما با کمک خیرین و نیز از طریق دهیاری آمادگی احداث زیرگذر و یا روگذر را داریم، چرا که مردم این روستا در حال حاضر می بایست وارد کمربندی ورامین- پیشوا شده و یک مسیر را دور بزنند تا بتواند به مسیر خود ادامه دهند.

شهرداری ورامین حق همسایگی با روستا را ادا نمی کند

یک طرف کمربندی ورامین- پیشوا در حوزه شهر ورامین و طرف دیگر حوزه روستای «جعفرآباد اخوان» است، در پاسخ به این سوال که شهرداری ورامین کمکی برای حل مشکل انسداد روستاییان جعفرآباد کرده یا خیر، اظهار داشت: شهرداری اصلا عزمی برای اجرای مسیر ندارد، اما مخالفتی هم ندارد.

منصوری یگانه که دلی پر درد از شهرداری ورامین داشت، ادامه داد: شهرداری ورامین حق همسایگی را ادا نمی کند، زباله های مغازه ها و املاک آن طرف کمربندی که در حوزه شهرداری ورامین است، را دهیاری جمع آوری می کند و آن ها از آب، گاز و برق روستا استفاده می کنند، اما هزینه جواز آن ها را شهرداری ورامین می گیرد و این عادلانه نیست.

بخشدار مرکزی ورامین نیز از طرح موضوع احداث راه روگذر و یا زیرگذر برای این روستاییان در شورای ترافیک شهرستان ورامین خبر داد و در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ما معتقدیم که دور شدن راه روستاییان می تواند برای ان ها خسارات مالی داشته باشد، از طرف دیگر خطراتی را نیز در بر دارد.

مصطفی حیدری بر احداث مسیر روگذر و یا زیرگذر تاکید کرد و ادامه داد: باید این مسیر مانند گذشته برای روستاییان باز باشد، اقدامات نیز انجام شده، اما نیاز به تصویب احداث مسیر در شورای ترافیک شهرستان ورامین داریم، پس از آن تامین اعتبار شده و عملیات آغاز خواهد شد.

در هر صورت، به نظر می رسد، که باید با هماهنگی بیش از پیش مسئولان در شهرستان ورامین، شرایطی را برای زندگی روستاییان تسهیل کرد، تا رغبت مردم برای سکونت در روستا افزایش یابد.

کد خبر 4351591

منبع: مهر

کلیدواژه: راه روستایی محورهای مواصلاتی ورامین بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد دهه کرامت خرم آباد شهرکرد یاسوج شیراز مجلس شورای اسلامی بیرجند زیر سایه خورشید سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۵۹۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا خواجه‌ای گفت: شهرستان ایجرود ۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد که نیازمند اجرای طرح هادی است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح هادی نقش زیربنایی و بنیادی در توسعه همه جانبه مناطق روستایی دارد، اضافه کرد: باید به تقویت بنیان‌های اقتصادی مناطق روستایی برای بهره گیری از ظرفیت‌های بالقوه فرهنگی، تاریخی و اجتماعی نواحی روستایی توجه کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان تاکید کرد: هدف از اجرای طرح هادی روستایی، تأمین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا، ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان و ارائه خدمات محیط زیستی و عمومی است.

خواجه‌ای افزود: اهمیت اجرای طرح هادی با توجه به ضرورت گسترش روستاها برای رفاه حال روستاییان و جلوگیری از مهاجرت جوانان روستایی هر روز بیشتر احساس می‌شود.

وی اظهار داشت: ساختار کالبدی روستاها که در طول زمان و بنا بر مقتضیات گوناگون اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شکل گرفته است با اجرای طرح هادی روستایی و احداث ساخت و سازهای جدید، خانه‌های با دوام، تعریض معابر، ایجاد پارک و فضای سبز، ایجاد کاربری‌های مورد نیاز از قبیل آموزشی، درمانی، نظامی و انتظامی متحول، و موجب رونق نسبی و افزایش حس امنیت در روستاییان می‌شود.

این مسؤول خاطر نشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با فراهم‌سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی، در زیباسازی روستاهای استان نقش بسیار مهمی ایفا کرده است.

کد خبر 6086591

دیگر خبرها

  • استمرار محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های مازندران
  • سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد
  • آغاز عملیات تعریض جاده کوشکک در گتوند
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند
  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد
  • طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است
  • بزرگراه قم - جعفرآباد بهسازی می‌شود
  • مسدود شدن یک جاده مهم به دلیل باران شدید و ریزش سنگ | تا اطلاع ثانوی هر دو مسیر رفت و برگشت بسته است
  • طرح بهسازی ابتدای بزرگراه قم جعفرآباد اجرایی شد
  • حجم طرح‌های راهداری در بهاباد ۱۵ برابر شده است