Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا روستا آزاد در گفت وگو با جام جم آنلاین با اشاره به اظهارات ضد ایرانی رییس جمهور آمریکا و تهدیدات او علیه مردم کشورمان ، گفت: تهدیدات دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران تازگی ندارد و از اول انقلاب تا امروز ادامه داشته و پایانی هم نخواهد داشت. روسای جمهور مختلف آمریکا در طول این چهل سال به اشکال مختلف مردم و نظام اسلامی ایران را مورد هجمه گسترده تحریم – تهدید و اقدام نظامی مستقیم قرار داده اند و الان که ترامپ با لابی سعودی - صهیونیستی روی کار آمده با ادبیات تندتر و خشونت باری رویه نیاکان خود را دنبال می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر کاخ سفید گرفتار بحران پیچیده ای در حوزه سیاست خارجی شده به گونه ای که در عرصه بین الملل شاهد هستیم مواضع ترامپ با چین- ژاپن- کره شمالی در آسیا ، آلمان و فرانسه و انگلیس و... در اروپا در تنش کامل قرار گرفته است. در مجموع نظم جهانی و هنجارهای ساختاری جهان توسط مواضع رییس جمهور آمریکا به هم خورده است و حمله لفظی به ایران تنها بخشی از این نا هنجاری ها و استیصال فکری دولتمردان واشنگتن بشمار می آید.

این فعال سیاسی تصریح کرد: جنس تهدیدات کنونی ایالات متحده بسیار ناپخته و بی حساب و کتاب بوده و به عبارت دیگر به دور از هرگونه عقلانیت سیاسی است.

روستا آزاد در مورد واکنش رییس جمهور کشورمان نسبت به اظهارات ترامپ و پمپئو وزیر خارجه آمریکا گفت: سیاست کلی جمهوری اسلامی ایران در بحران های سیاسی و فضاهای تنش آلود بین المللی غالبا مبتنی بر خویشتنداری و سعه صدر است اما زمانی که طرف مقابل اصرار به یاوه گویی داشته باشد با برخورد قاطع و صریح مقامات ما روبه رو خواهد شد. بنابراین مواضع آقای روحانی پاسخی محکم و متناسب با اظهارات ترامپ ارزیابی می شود و از ایشان هم توقع می رفت تا در مقابل دشمن اقتدار کلامی و موضع روشن مردم کشورمان را تاکید کنند.

وی با نگاهی به پیشینه کینه توزانه دولت آمریکا علیه مردم ایران خاطر نشان کرد: مقامات آمریکایی هیچگاه از اقدامات خصمانه علیه ایران دست بر نمی دارند و اساسا این رویه عنصر لاینفک سیاست خارجی کاخ سفید محسوب می شود. مردم ایران جلوهای این خصومت را در کودتای 28مرداد- کودتای نوژه – حمله نظامی طبس- جنگ تحمیلی و... به خوبی تجربه کرده اند و خوشبختانه در برابر همه آنها با قوت ایستادگی کرده اند.

روستا آزاد ابراز داشت: اتخاذ چنین سیاست هایی علیه جمهوری اسلامی ایران نه تنها هیچ دستاوردی برای آمریکا در بر ندارد بلکه موجب افول هیمنه سیاسی آمریکا در جهان و اقتدار روز افزون جمهوری اسلامی ایران می شود. اعتقاد دارم امروز تدبیر کلا از سیاست آمریکا کنار گذاشته شده و جای خود را به افراطی گری و خشونت داده است و این مسئله قطعا منجر به نابودی استکبار جهانی آمریکا و سربلندی بحق جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۶۰۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است

به گزارش جام جم آنلاین، شیخ «حسن البغدادی» عضو شورای مرکزی حزب‌ الله لبنان در نشست «بررسی ابعاد عملیات وعده صادق» که به همت مجمع جهانی قادمون برگزار شد، گفت: «آمریکا به ‌واسطه قطر پیغام داد که اسرائیل را نزنید تا ما تلاش کنیم جنگ غزه تمام شود. ایران هم مهلت داد، ولی آمریکا گفت نمی‌توانیم جنگ را تمام کنیم!»

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان افزود: «لذا جمهوری اسلامی پاسخی محکم و قدرتمندانه داد و اسرائیل فهمید ایران ترسی از رویارویی ندارد.»

شیخ حسن البغدادی گفت: «این ضربه مستقیم، امت اسلام را بیدار کرد و نشان داد که اسرائیل بسیار ضعیف است و ثابت کرد که آمریکا می‌ترسد واکنشی نشان دهد.»

دیگر خبرها

  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • هر تهدیدی علیه ایران اسلامی با پاسخ دقیق و کوبنده همراه است
  • علیه ایران اسلامی، هر تهدیدی با پاسخ دقیق و کوبنده همراه است
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری