Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما《روزگار سخت و رسانه تلخ》 موضوع این هفته برنامه "این.ج.ا" است که میزبان سید علی میرفتاح، سردبیر روزنامه اعتماد و دکتر فرشاد مهدی پور، مدیر مسئول و سردبیر روزنامه صبح نو می شود.

بنابراین گزارش،چند وقتی است که صبح ها وقتی از خواب بیدار میشویم، شنیدن اخبار حال و روزمان را خراب میکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزگار سختی است هر روز موجی قدرتمند از اخبار منفی وآزار دهنده کاممان را تلخ میکند.آیا باید باور کنیم که جامعه ی ما را اتفاقات ناخوشایند احاطه کرده اند؟یا اینکه ما عادت کرده ایم در میان اخبار ناراحت کننده زندگی کنیم؟ آیا در جامعه ما خبر خوب نیز وجود دارد؟ اگر وجود دارد، آیا به گوش ما میرسد؟ نحوه برخورد ما در رابطه با شنیدن،باور کردن و انتشار دادن اخبار خوب و بد چگونه است؟

این سوالات و پاسخ هایشان موضوع برنامه این هفته "این.ج.ا" هستند.که آقایان سید علی میرفتاح ودکتر فرشاد مهدی پور درباره نحوه بازتاب اخبار خوب در جامعه ایران و تاثیر آنها بر افکار عمومی صحبت میکنند.

همچنین مجید عزیزی مستند ساز نیز به این موضوع در کشوری دیگر می پردازد و نحوه انتشار خبر، مدیریت رسانه و نحوه برخورد مردم آن کشور با اخبار مختلف را بررسی و با ایران مقایسه می‌کند.

محمد حسنپور نیز به میان مردم می رود و آن ها را در موقعیت های مختلفی قرار میدهد تا پاسخ هایشان را درباره "خبرخوب" بشنود.

برنامه "این.ج.ا" به تهیه کنندگی مصطفی پور محمدی و با اجرای محمد لسانی هر هفته جمعه ها ساعت ۱۷:۳۰ بر روی آنتن شبکه چهار سیما میرود.

"این.ج.ا" به دنبال ایجاد بستری برای ارائه بحث های کارشناسی در حوزه تجربه حکمرانی کشور است.که با مشارکت مخاطبان و واکنش طبقه نخبگان جامعه در فضای رسانه های تعاملی ادامه پیدا میکند.

بازپخش این برنامه هر هفته شنبه ها ساعت ۰۰:۳۰ و دوشنبه ها ساعت ۱۹:۰۰ است.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۶۱۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۹۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور در نخستین هفته ۱۴۰۳

در نخستین هفته سال جدید، واحد اول بلوک دوم نیروگاه گل گهر سیرجان به ظرفیت ۱۸۳ مگاوات به شبکه سراسری برق کشور متصل شد و دومین واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی جنوب ۲ اصفهان نیز به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات به بهره‌برداری رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر اظهار داشت: یک واحد گازی 183 مگاواتی گل گهر سیرجان و واحد دوم گازی 307 مگاواتی فولاد مبارکه ، جمعا به ظرفیت 490 مگاوات با شبکه برق کشور سنکرون شد.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه براساس قانون مانع زدایی از صنعت برق، صنایع انرژی بر موظف به احداث نیروگاه جهت تامین برق مورد نیازشان هستند تصریح کرد: با ورود دو واحد نیروگاهی جدید، مجموع ظرفیت نیروگاهی احداث شده توسط صنایع به یکهزار و 360 و مگاوات افزایش یافت .

وی افزود: تاکنون 7واحد نیروگاهی احداث شده توسط صنایع وارد مدار شده است.

براساس این گزارش ، به دلیل ناترازی قابل ملاحظه تامین برق در ابتدای دولت سیزدهم، در مهرماه 1400 تفاهم نامه ای میان وزارتخانه های نیرو و صمت مبنی بر احداث حداقل 10 هزار مگاوات نیروگاه خود تامین از سوی صنایع به امضا رسید.

این تفاهم نامه شامل احداث حداقل ٩ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی و هزار مگاوات نیروگاه تجدید پذیر است که در ماده ٤ قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق از سوی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و آیین نامه اجرایی آن نیز تدوین شد.

براین اساس تاکنون موافقت اصولی برای ٤٣ شرکت متقاضی احداث نیروگاه به ظرفیت حدود ١٧ هزار و 500 هزار مگاوات صادر شده که در مراحل اولیه و اجرا قرار دارند.
نیروگاههای حرارتی ذکر شده از نوع سیکل ترکیبی و با راندمان حداقل ٥٥ درصد است که در ١٥ استان احداث می شوند.

تاکنون ٦ هزار مگاوات نیروگاه صنایع به مرحله اجرایی رسیده است که از این میزان تاکنون عملیات اجرایی 7 واحد نیروگاهی شرکتهای فولاد مبارکه، چادرملو، آلومینیوم المهدی، شهید باکری سمنان و فولاد غرب آسیا در مجموع به ظرفیت حدود 1360 مگاوات به اتمام رسیده و به شبکه برق کشور متصل شده که با توجه به پیشرفت عملیات اجرایی آنها، تا آغاز تابستان 1403 ظرفیت سنکرون‌ شده به شبکه سراسری نیروگاههای صنایع به حداقل 1700 مگاوات خواهد رسید.

در هفته ابتدایی فروردین ماه 1403، واحد اول بلوک دوم نیروگاه گل گهر سیرجان به ظرفیت 183 مگاوات به شبکه سراسری برق کشور متصل شد و دومین واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی جنوب 2 اصفهان نیز به ظرفیت 307 مگاوات به بهره‌برداری رسید.

به این ترتیب در نخستین روزهای سال جدید، میزان 490 مگاوات ظرفیت شبکه سراسری کشور افزایش یافت. همچنین با بهره‌برداری از دو پروژه نیروگاه گل گهر و نیروگاه جنوب اصفهان 2 که با تلاش شبانه روزی کارکنان گروه مپنا و مشارکت دو شرکت  معدنی و صنعتی گل گهر و فولاد مبارکه اصفهان محقق شد، بخش قابل توجهی از برق این دو مجموعه بورسی تأمین و کمبود برق این صنایع برطرف می‌شود.

ابتدا واحد اول بلوک دوم نیروگاه گل گهر سیرجان ساعت 4 و 37 صبح روز سوم فروردین 1403 وارد مدار شد و سپس دومین واحد گازی نیروگاه 914 مگاواتی سیکل ترکیبی جنوب 2 اصفهان، ساعت 37 دقیقه بامداد روز یکشنبه پنجم فروردین ماه با شبکه برق سراسری سنکرون شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • درخواست آمریکا برای مشارکت ژنرال‌هایش در طراحی حمله به رفح
  • اسکان بیش از ۲ هزار خانوار در مدارس خراسان جنوبی
  • پاسخی به درخواست یک روزنامه در مورد کاظم صدیقی! - یک جامعه شناس: توصیه به «برخورد مؤمنانه» زمانی اعتباری داشت؛ اکنون آن‌که توصیه می‌کند، بیشتر به چوپان دروغگو می‌ماند!
  • نحوه تولیدات رسانه ملی با مشارکت مردم بررسی می‌شود
  • نحوه جامعه‌پذیری و چگونگی پزشک شدن دانشجویان پزشکی
  • پاسخی به درخواست یک روزنامه در مورد کاظم صدیقی/ توصیه به «برخورد مؤمنانه» زمانی اعتباری داشت/ اکنون آن‌که توصیه می‌کند، بیشتر به چوپان دروغگو می‌ماند!
  • ورود مهمانان برنامه محفل قرآنی امام حسنی‌ها به ورزشگاه آزادی
  • رسانه اتریشی: مظنونان تروریستی از اوکراین به اتحادیه اروپا می‌آیند
  • ۴۰ میلیارد تومان هزینه مهمانان شب عید تلویزیون
  • افزایش ۴۹۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور در نخستین هفته ۱۴۰۳