Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-07@17:06:21 GMT

آموزش عالی مانع از نوآوری می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۶۱۲۲۳

آموزش عالی مانع از نوآوری می‌شود

نتایج بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که سیستم‌های آموزش عالی به کارمندان آینده یاد می‌دهد که نوآور نباشند.

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از Forbes، بسیاری از رهبران باهوش و باانگیزه موسسات آموزش عالی را اداره می‌کنند که نوآوری را در دانشجویان از بین می‌برد، چرا؟

ملیسا موریس اولسون، رئیس دانشگاه بی‌پث، جواب این سوال را داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولسون طی تحقیقات 10 ساله‌ خود به بررسی عملکرد مالی و استراتژی‌های مدیریتی 100 موسسه آموزشی پرداخت تا دریابد چرا برخی کالج‌ها رونق می‌گیرند اما برخی دیگر رو به زوال می‌روند.

اولسون متوجه شد که منعطف‌پذیرترین موسسات آموزش عالی، نگرشی نوآورانه دارند. همچنین وقتی پای انعطاف‌پذیری به میان می‌آید، پیشروی از چنین نگرشی مهم‌تر از داشتن مجموعه‌ای از مهارت‌هاست.

در نمودار بالا از دلایل نام برده شده است که مانع از بروز شکوفایی دانشجویان در موسسات آموزش عالی می‌شود. سه دلیل اول سیستم‌های داخلی، ساختارها و پروسه تصمیم‌گیری، نگرش سازمان‌یافته و فرهنگ و رسوم دانشگاه‌ها عنوان شده است.

بررسی انجام‌شده نشان می‌دهد که یک موسسه با سیستم‌ها، ساختارها و پردازش‌های متعدد طوری طراحی شده است که از نوآوری جلوگیری کند.

یک دانشگاه معمولی به قوانین، الزامات، سیاست‌ها و رسم‌های خود افتخار می‌کند اما اگر آنها برای ترویج نگرش نوآورانه طراحی نشده باشند، به‌راحتی می‌توانند باعث نابودی چنین نگرشی در دانشجویان شوند.

برای مثال، سیستم استخدام رسمی اساتید در موسسات آموزش عالی را در نظر بگیرید. این امر می‌تواند مانع از جریان مداومی از ایده‌ها و استعدادهای جدید باشد. درواقع سیستم استخدام رسمی اساتید به جای بررسی روش‌های آموزشی اساتید، سابقه تحقیقاتی آنها را مد نظر می‌گیرد که این امر باعث می‌شود موسسات آموزش عالی دانشجو محوری خود را از دست بدهند.

این پدیده می‌تواند باعث ایجاد مشکلات بزرگ‌تری شود: تا وقتی که کیفیت آموزش دانشجویان را بالا نبریم، کمپانی‌ها نمی‌توانند افراد بااستعداد پیدا کنند و در نتیجه توسعه و گسترش آنها دشوار می‌شود.

کمپانی‌ها به دنبال کارکنان نوآور و خلاق هستند در حالی که دانشگاه‌های ما توانایی مورد نیاز برای شکوفایی استعدادهای دانشجویان را در اختیار ندارد.

انتهای پیام/4021

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۶۱۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان امور دانشجویان، دومین نشست مدیران امور دانشجویی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور ۱۹ الی ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با حضور دکتر داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان، دکتر گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان، دکتر نعیمی معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان، دکتر دانشور مدیر کل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان برگزار می شود.

در این نشست که به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار می‌شود حاضرین پس از ارائه تجارب موفق خود در حوزه دانشجویی به تبادل نظر در خصوص پیش‌نویس آیین‌نامه جامع اسکان در سراهای دانشجویی، پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی خواهند پرداخت.

در بخش دوم این نشست دو روزه شرکت کنندگان در کارگاه آموزشی تحلیل آسیب‌های روانی- اجتماعی دانشجویان که از سوی دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان برگزار خواهد شد؛ شرکت می کنند.

گفتنی است در پایان این نشست از مدیران دانشجویی شایسته مناطق با اهداء لوح تقدیر، تجلیل به عمل خواهد آمد.

کد خبر 6098219

دیگر خبرها

  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می‌شود
  • مراسم تجلیل از ۴۰۰ معلم در عالی‌شهر برگزار شد
  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می شود
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم وفنون هسته‌ای دراصفهان آغاز می‌شود
  • عصر امروز، آغاز نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • سهم ۱۹ درصدی آموزش عالی از کل بودجه عربستان/ دولت به دانشگاه‌ها آزادی عمل می‌دهد
  • نخبگان و کارآفرینان خارجی جذب مرکز رشد و سرای نوآوری می‌شوند
  • آموزش و پرورش : با معلم بلاگرها برخورد قانونی می‌شود/ چند نفر از این افراد را از سیستم حذف کرده ایم