Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، لحظه شمار آغاز لیگ هجدهم به صدا در آمده است و باید منتظر استارت این رقابت ها به صورت همزمان در 4 شهر باشیم. در این دوره هم مانند ادوار دیگر بازیکنان در کنار موفقیت تیمهای خود برای رسیدن به اهداف شخصی تلاش خواهند کرد تا بتوانند در سال جام ملت ها در تیم ملی حضور داشته باشند یا برای فصول آتی در تیمهای بهتر یا در لیگ های باکیفیت تر خودی نشان بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان مهاجمان هم برای کسب عنوان آقای گلی تلاش می کنند و در بین همانها عده ای شانس بیشتری برای کسب عنوان آقای گلی دارند و رقابتشان از دقیقه یک بازی اول شروع می شود. در ادامه نگاهی به این نفرات می اندازیم:

1-علی علیپور:

مهاجم جوان سرخپوشان تهرانی برای دفاع از عنوان خود در فصلی که گذشت پا به مسابقات می گذارد. علیپور در لیگ هفدهم نوزده گل زد و حالا هم امید اصلی گلزنی تیمش علی الخصوص در نیم فصل اول به حساب می آید. در سه فصل اخیر‌اقای گل از پرسپولیس آمده و باید دید این بار هم چنین اتفاقی رخ می دهد یا خیر؟ علیپور می خواهد بعد از عنایتی و در کنار انصاری فرد و طارمی در آقای گلی دبل کند.

2-ساسان انصاری:

دو فصل قبل تا آقای گل شدن فاصله ای نداشت اما قافیه را به طارمی باخت. فصل قبل هم 11 گل زد و با صدر جدول فاصله زیادی داشت اما در لیگ هجدهم داستان ساسان انصاری کمی متفاوت است. او زیر نظر قلعه نویی و در کنار مهاجم موقعیت سازی به نام کی روش استنلی می تواند به آرزوی دیرینه اش دست پیدا کند. اتفاقی که برای به وقوع پیوستن یا نپیوستنش باید تا پایان هفته سی ام لیگ صبر کرد. در کنار انصاری سپاهان مهاجمان خوبی چون کی روش و حتی شهباززاده را هم دارد.

3-لوسیانو پریرا:

جزو برترین گلزنان خارجی تاریخ لیگ برتر به حساب می آید و در هر تیمی که توپ زده راه گل زدن را به خوبی بلد بوده است. شیمبا دوباره به فولاد برگشته تا با لباس سرخ این تیم برای آقای گلی مبارزه کند. شیمبا با این که سن و سالی را پشت سر گذاشته اما هنوز باصلابت و پرسرعت و موقعیت شناس است. او بدون شک یکی از مدعیان آقای گلی خواهد بود؛ مانند چند فصل اخیر. شیمبا می خواهد بعد از ادینیو به دومین آقای گل برزیلی تاریخ فوتبال ایران تبدیل شود.

4-مرتضی تبریزی:

شاه ماهی این روزهای نقل و انتقالات که جذبش برای استقلال به یک آرزو تبدیل شده است بازهم می تواند یکی از مدعیان کسب عنوان آقای گلی باشد. شماره 11 تیم فوتبال ذوب آهن در فصلی که گذشت با زدن 13 گل نزدیک ترین تعقیب کننده علیپور به حساب می آمد. حال باید دید در فصل جدید با لباس ذوب یا استقلال به رقابت ها قدم می گذارد. اتفاقی که تا چند روز دیگر مشخص می شود. مهدی رجب زاده د رفصل 85-86 در کنار دنی اولروم با 17 گل آقای گل شد تا اولین ذوب آهنی لیگ برتر از این حیث باشد. حالا اگر تبریزی بماند و به این عنوان برسد دومین نفر می شود و اگر هم احیانا راهی استقلال شد می تواند وارث عنایتی و برهانی لقب بگیرد.

5-آنتونی استوکس:

مهاجم ایرلندی و جدید و 29 ساله تراکتورسازی با توجه به سبقه ای که دارد اگر به حاشیه نرود می تواند مدعی عنوان آقای گلی باشد. این بازیکن یک تمام کننده حرفه ای با فیزیکی مناسب است که روی توپ های هوایی هم مثمر ثمر است. او در هیبرنیان 18 بازی به میدان رفت و 7 گل زد. او در سلتیک 135 بازی انجام داد و 58 گل را هم وارد دروازه رقبا کرد. این بازیکن را باید با نگاهی متفاوت از همان ابتدا زیر نظر گرفت.

5+1-مامه تیام:

 مهاجم سنگالی و فوق العاده استقلالی ها هنوز در دوراهی است. یک دوراهی که مشخص نیبست در نهایت به کجا منتج خواهد شد. تیام در سه یا چهار ماهی که برای استقلال به میدان رفت دل هواداران استقلال را ربود. در آسیا گل های مهمی را به ثمر رساند و در لیگ هم هر وقت بود، درخشید. با این حال هنوز ماندنش قطعی نیست و باید صبر کرد. بی شک اگر او بماند؛ مدعی اصلی عنوان آقای گلی خواهد بود و اگر نباشد، بیش از هر کسی رقبایش خوشحال می شوند و استقلالی ها ناراحت...

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: علی علیپور ساسان انصاری مرتضی تبریزی لوسیانو پریرا مامه بابا تیام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۶۱۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم ایمنی و بهداشت کارگران برای کارفرما بار حقوقی دارد

محمدرضا سقائیان فرد (کارشناس ایمنی و بهداشت کار) در مورد الزاماتِ کارفرمایان در رابطه با ایمنی و بهداشت کارگران گفت: قانونگذار در فصل چهارم قانون کار که مربوط به حوزه حفاظت فنی و بهداشت کار است، مواد قانونی‌ای را برای حفظ، تأمین و ارتقای سلامتِ کارگران ترتیب داده و کارفرمایان را ملزم به اجرای آن کرده است. عدم اجرای این قوانین بار حقوقی دارد و هزینه‌هایی بر کارفرمایان وارد می‌کند. 

وی ادامه داد: از جمله این مواد ماده ۹۱ قانون کار است، که در آن کارفرمایان موظف شده‌اند وسایل حفاظت فنی را جهت افزایش ایمنی و بهداشت کارگرن در اختیار آن‌ها قرار دهند، آموزش دهند و بر نحوه‌ی استفاده صحیحِ از این وسایل نظارت کنند.

به گزارش ایلنا، برخی مواقع‌ عدم نظارت سبب می‌شود کارگران از این وسائل به نحو صحیح استفاده نکنند و حوادثی ایجاد شود و به دلیلِ کوتاهی در عدم نظارت کارفرمایان مسئول حادثه شناخته شوند. 

سقائیان فرد گفت: از دیگر مواد قانونی، ماده ۹۲ قانون کار است که به انجام معاینات سالانه پزشکی کارگران اشاره کرده است. معایناتِ سالانه برای این است که متوجه تاثیرگذاریِ عوامل زیان‌آور بر سلامت کارگران شویم.

کارفرمایان موظفند برای کارگران پرونده پزشکی تشکیل بدهند و ببینند سلامتِ کارگران در طول یک سال در مواجهه با عامل زیان آوری که در محیط کار وجود دارد، تحت تأثیر قرار گرفته یا نه، که اگر این اتفاق افتاده، باید تمهیدات لازم را جهت کنترل و حفظ عامل زیان‌آور ببینند. 

این کارشناس ایمنی و بهداشت کار ادامه داد: ماده ۹۳ قانون کار از دیگر مواد قانونی در این زمینه است که به تشکیل کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت و کار اشاره دارد. ترکیبِ این کمیته از کارفرما، مدیر فنی، مسئولین بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار و نماینده کارگران تشکیل شده است.

تصمیم گیری و تصویب مواردی در رابطه با ایمنی و بهداشت کارگاه و کارگران از وظایف این کمیته است. عملکردِ این کمیته از ارکان محوری حوزه ایمنی و بهداشت کار در هر کارگاهی قلمداد می‌شود. و همانطور که گفتم، تشکیل این کمیته جزو وظایف اصلی کارفرما است. 

سقائیان فرد بیان کرد: کارفرما مسئولیت اجرای قوانین ایمنی و بهداشت کار را برعهده دارد و به هیچ نحوی نباید از قبول مسئولیت شانه خالی کند. در غیر اینصورت اگر حادثه‌ای رخ دهد و یا محیط کارگاه منجر به بیماریِ کارگر شود از نظر کیفری و حقوقی باید پاسخگو باشد. اگر کارفرمایی تمام تمهیدات لازم در زمینه ایمنی و بهداشت را رعایت کرده باشد و عوامل خطرزا را کنترل کرده باشد، دیگر کارفرما مسئولیت ندارد. 

وی گفت: از جمله موادِ دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد، ماده ۱۰۵ قانون کار است که این حق را برای بازرسان کار لحاظ کرده که اگر کارگاهی را در معرض بروز حادثه تشخیص داد، گزارش بدهد. در این ماده آمده: «هر گاه در حین بازرسی، به تشخیص بازرس کار یا کارشناس بهداشت حرفه‌ای احتمال وقوع حادثه و یا بروز خطر در کارگاه داده شود، بازرس کار یا کارشناس بهداشت حرفه‌ای مکلف هستند مراتب را فوراً و کتباً به کارفرما یا نماینده او و نیز به رییس مستقیم خود اطلاع دهند.» این ماده اگر به درستی انجام شود، مانع از بروز حوادثی مثل «پلاسکو» و… می‌شود. 

این کارشناس ایمنی و بهداشت کار افزود: دغدغه‌ی اصلی کارفرمایان ما اقتصادی و افزایش تولید مجموعه‌ی خود است و شاید کمتر به وظایف خود در مورد ایمنی و سلامت کارگران توجه کنند. در حالیکه باید توجه داشته باشند که‌ عدم توجه به ایمنی و سلامت کارگران هزینه‌های بسیاری به بار می‌آورد. توصیه‌ای که به کارفرمایان داریم این است که فصل چهار قانون کار را مطالعه و بر آن اشراف داشته باشند و ایمنی و بهداشت کارگران را در نظر بگیرند. 

وی ادامه داد: کارفرمایان باید تشکیلِ کمیته حفاظت فنی به عنوان رکنِ مهمِ ایمنی و بهداشت کار و به عنوان تشکیلات رصد کننده مشکلات، حوادث و بیماری‌ها را در دستور کار خود قرار دهند. البته وجود این کمیته رافع مسئولیت قانونی کارفرما نمی‌شود اما تا حدودی باعث کاهش حوادث و بیماری‌های ناشی از کار می‌شود. 

سقائیان فرد تاکید کرد: کارفرمایان نباید ایمنی و سلامتِ کارگران را قربانیِ سودِ خود کنند. همچنین افزایشِ سالانه‌ی حقوق نباید مانع از توجه به ایمنی و سلامتِ کارگران شود، چرا که‌ عدم توجه به این اصول، خسارتِ بسیاری ایجاد می‌کند. کارفرمایان باید با اقداماتِ مناسب در حوزه ایمنی و بهداشت کار، از هزینه کردِ بیشترجلوگیری کنند.

هزینه در حوزه سلامت به تولید بهتر و مرغوب‌تر، کاهش بیماری و حادثه، کاهشِ هزینه‌ی ناشی از حوادث و مرخصی‌های استعلاجی کارگران و مواردی از این دست، کمک می‌کند. امیدواریم کارفرمایان در سال جاری اهتمام بیشتری برای ایمن‌سازی و سالم‌سازی محیط کارگاهی داشته باشند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها