Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرویس یوتیوب قدرتمندترین بانک ویدئویی جهان است که میلیون‌ها کاربر دارد و بیش از چندین میلیارد ویدئو در آن ذخیره سازه شده است. سرویس یوتیوب به صورت مستقیم توسط شرکت گوگل ساخته شده و اداره می‌شود.

جدای از اینکه کاربران می‌توانند از طریق خود نرم افزار یوتیوب به این سرویس دسترسی پیدا کنند، مرورگرهای مختلف نیز این مهم را فراهم آورده‌اند و یوتیوب روزانه بازدید بسیار زیادی از طریق مرورگرهای مختلف از جمله کروم، فایرفاکس، اپرا و اینترنت اکسپلورر کسب می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال گذشته شرکت گوگل چندین قابلیت جدید به سرویس یوتیوب مروگر فایرفاکس اضافه کرد که افزایش سرعت این سرویس را از طریق مرورگر مذکور ناشی می‌شد، اما حال پس از گذشت یک سال، شرکت موزیلا مدعی شده است که گوگل با ارائه این ویژگی ها باعث شده است تا سرعت حقیقی سرویس یوتیوب در فایرفاکس کاهش یابد.

کاربران گزارش داده‌اند که وجود framework ها در سرویس یوتیوب که صرفا در فایرفاکس فعال است باعث کاهش سرعت چشم گیر آن شده است تا حدی که گفته می‌شود مرورگر کروم که متعلق به خود شرکت گوگل است می‌تواند صفحات را در عرض 1 ثانیه بارگزاری کند، اما این زمان در فایرفاکس تقریبا پنج برابر است.

گفته می‌شود که موزیلا دلیل این اقدام گوگل را به رقابت دو مرورگر کروم و فایرفاکس مرتبط می‌داند و گمان می‌کند که گوگل برای اینکه کاربران مرورگر خود یعنی کروم را افزایش دهد دست به کاهش سرعت سرویس یوتیوب در مرورگر فایرفاکس زده است.

بیشتر بخوانید: موزیلا مرورگر Fenix را برای اندروید توسعه می‌دهد

انتهای پیام/

موزیلا ادعا می‌کند که گوگل به عمد سرعت یوتیوب را در فایرفاکس کاهش داده است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۶۲۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فون آرنا، به نظر می رسد گوگل پس از سال ها از تست های گاه و بیگاه، قابلیت دانلود و نصب همزمان اپلیکیشن را در پلی استور ارائه کرده است.

برای مشاهده شیوه عملکرد این ویژگی ۲ اپ را نصب کنید و خواهید دید که آنها همزمان دانلود و نصب می شود و دیگر نیازی به انتظار برای تکمیل دانلود یک اپ و شروع دانلود دیگری نیست. می توان این فرایند را داخل پلی استور و همچنین روی نمایشگر رصد کرد.

این به روز رسانی فقط برای نصب اپ های جدید فعال می شود و فقط ۲ اپ به طور همزمان دانلود می شوند. این درحالی است که اپ استور اپل می تواند دانلود و نصب همزمان ۳ اپلیکیشن را کنترل کند.

البته باید در نظر داشت دانلود همزمان گوگل پلی برای آپدیت نرم افزارها به کار نمی رود. هرچند افزودن این قابلیت برای آپدیت کارآمدتر از نصب اپ های جدید است. کاربران امیدوارند گوگل این روند را گسترش دهد.

کد خبر 6091933 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • از کاهش زمان صدور بارنامه تا تخلیه و بارگیری به موقع برای افزایش سرعت بازرگانی
  • اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
  • تصادف دلخراش در یک بزرگراه به دلیل کاهش ناگهانی سرعت (فیلم)
  • ببینید | تصادف دلخراش در بزرگراه به دلیل کاهش ناگهانی سرعت!
  • باج‌افزار‌ها چطور باج می‌گیرند؟
  • ضرورت کاهش سرعت متوسط سالانه خودروها/ مقوله آموزرش در رسانه‌ها پررنگ‌تر شود
  • باج‌افزارهای جدید چطور حمله می‌کنند؟
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد