Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@13:55:42 GMT

واشنگتن میزبان نشست جهانی آزادی ادیان

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۶۲۱۰۵

واشنگتن میزبان نشست جهانی آزادی ادیان

واشنگتن میزبان اولین نشست وزارتی سه روزه دولت آمریکا برای ارتقای آزادی ادیان بود، آمریکایی‌ها می‌گویند آزادی ادیان در سراسر جهان هدف هجمه قرار دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سم براونبک، سفیر سیار آمریکا در این نشست که به میزبانی وزیر خارجه آمریکا برگزار شد، گفت: فقدان آزادی ادیان در هر جایی تهدیدی علیه صلح، سعادت و ثبات در همه‌ جاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو روز اول این مجمع که از سه‌شنبه آغاز شد، به جوامع مدنی و بازماندگان پیگردهای مذهبی اختصاص یافته است و امروز (پنج‌شنبه) وزرایی از کشورهای مختلف تشکل جلسه می‌دهند. سفیر سیار آمریکا که اجازه نمایندگی کشورش را به شکل بین‌المللی در تمام جهان داراست، گفت: حق آزادی ادیان و اختیار زندگی بر مبنای خواست خود، در جهان تحت حمله قرار دارد؛ به عنوان مثال می‌توان به مسلمانان روهینجایی در میانمار اشاره کرد یا اقلیت مسلمان اویغور در چین؛ یا این‌که اندرو برانسون، کشیش آمریکایی که در ترکیه با اتهامات ساختگی تروریسم در بازداشت قرار گرفته است.

این سفیر آمریکا در امور بین‌المللی ادیان‌ها گفت: این رویه باید تغییر کند و به همین دلیل است که ما اینجا جمع شده‌ایم. نمی‌توانیم شکست را بپذیریم . بیایید تلاش‌هایمان را برای گسترش آزادی ادیان افزایش دهیم.

در همین حال وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با رادیو صدای آمریکا گفت: واشنگتن آزادی ادیان را که جزو حقوق بنیادین بشر است، در کانون مذاکرات با هر کشوری که در تعامل با آن است، قرار می‌دهد. هیچکس نباید از سوی دولت‌اش برای عقاید مذهبی تحت پیگرد قرار بگیرد.

واشنگتن بیش از ۸۰ کشور را که حامی آزادی ادیان هستند یا این روند را آغاز کرده‌اند، دعوت کرده است و همچنین بیش از ۱۷۵ عضو جامعه مدنی و حدود ۱۰۰ شخصیت دینی دعوت دارند. هدف از این اجلاس تبادل تجربیات و اعلام برنامه‌های جدید درباره این موضوع است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۶۲۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان

پس از پیروزهایی فوتسال افغانستان که خبرهای خوشی را برای مردم این کشور مخابره کردند، دیپلمات‌های طالبان در تهران نیز برای قدردانی، میزبان تیم ملی کشورشان شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، تیم ملی فوتسال افغانستان که در یک بازی جذاب در آخرین بازی با نتیجه 5 بر 3 از سد قزاقستان گذشت، اولین حضور خود را در جام جهانی فوتسال در تاریخ کشورش به ثبت رساند.

پیروزهای تیم ملی فوتسال افغانستان که سکان داری آن را «مجید مرتضایی» سرمربی ایرانی به عهده دارد، همدلی دیگری از دو ملت را این بار در عرصه ورزش روایت کرد.

سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان در نشست خبری پیش از این مسابقه گفته بود: «آسیا باید باور کند که قدرتی بنام افغانستان در فوتسال وجود دارد.»

راهیابی فوتسال افغانستان به جام جهانی فوتسال، شادی و تبریک‌های پرشماری را حتی در میان مخالفان و موافقان سیاسی این کشور در پی داشت.

سخنگوی طالبان راهیابی تیم فوتسال افغانستان را به جام جهانی یک موفقیت بزرگ ورزشی خواند و در همین حال مخالفان سیاسی حکومت کنونی کابل نیز لب به تحسین گشودند.

دهمین دوره مسابقات جام جهانی فوتسال از 14 سپتامبر تا 6 اکتبر 2024 در ازبکستان برگزار می‌شود و 24 تیم در آن حضور خواهند داشت.

یک ایرانی هدایت فوتسال افغانستان را برعهده گرفتمربی مشهدی سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان شد

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • آتش‌بس یا تقسیم کار واشنگتن و تل‌آویو برای ادامه جنایت‌گری؟
  • خلیفه کل ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
  • خلیفه‌ کل ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
  • هر ماما یک سفیر جوانی جمعیت
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • (ویدئو) اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا