Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-01@00:02:50 GMT

آغاز پویش مصرف بهینه آب در مزارع

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۶۲۱۲۸

   

عباسعلی کیخایی روز پنجشنبه در حاشیه این بازدید از پویش مردمی مصرف بهینه آب گفت: به دنبال این پویش مردمی، تیم های کارشناسی شرکت آب منطقه ای استان البرز با حضور در مزارع و باغ های استان اصول مناسب مصرف بهینه آب را به زارعان و باغداران آموزش می دهند.
وی با قدردانی از کشاورزان و باغداران زحمتکش و فهیم البرز گفت: کاهش بارندگی ها و کمبود منابع آبی این درک مشترک را به وجود آورد تا پویش مردمی برای مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی البرز شکل بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کیخایی اظهار داشت: برهمین اساس کارشناسان شرکت آب منطقه ای استان با حضور در مناطق مختلف این استان راه های اصولی آبیاری را به زارعان و باغداران ارائه می کنند.
رئیس روابط عمومی شرکت آب منطقه ای البرز افزود: کشاورزانی که برای مزارع از روش غرقابی و از چاه های غیر مجاز استفاده می کنند با فراگیری آموزش های لازم از رویه سنتی آبیاری اجتناب خواهند کرد.
وی بیان داشت: اکنون تیم کارشناسی استان البرز با حضور در 2 روستای مراد تپه و صحت آباد شهرستان اشتهارد راه های اصولی و علمی آبیاری و استفاده بهینه از آب را آموزش می دهند.
کیخایی خاطر نشان کرد: متاسفانه آثار کم آبی در کل کشور مشهود است و برای عبور از این بحران بسیج مردم و همراهی آنها نیاز است.
شرکت آب منطقه ای استان البرز با بسیج کارشناسان و اعزام آنها به مناطق مختلف استان ، موضوع مدیریت آب را به سمت همگانی کردن پیش می برد که انتظار می رود این رویه در سراسر کشور عملی شود.
کیخایی خاطر نشان کرد: قرار است که کلاس های آموزشی برای کشاورزان و باغداران برگزار شود تا آنان در جریان این بحران قرار بگیرند.
وی گفت: تلاش می شود تا مشارکت مردم چاه های غیر مجاز آب مسدود و روش های مناسب برای آبیاری باغ ها و اراضی کشاورزی در سطح استان فراگیر شود.
طبق گزارش های رسمی اکنون 11 هزار حلقه چاه آب غیر مجاز در البرز وجود دارد و بر اساس اعلام مسئولان آب منطقه ای اکنون حدود 97 درصد از آب سفرهای زیر زمینی در البرز برداشت می شود که اگر طی 4 سال آینده این منابع آبی جبران نشود به مرگ سفره های زیر زمینی می انجامد.
استان البرز 75 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: البرز پویش مردمی آب کشاورزی آبیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۶۲۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ آغاز پویش ملی دوشنبه‌های ورزش و کار در استان مرکزی نواخته شد

به گزارش خبرگزاری مهر، جمشید امیدی اظهار کرد: اجرای طرح پویش ملی دوشنبه‌های ورزش و کار در راستای توسعه فعالیت بدنی منظم و سبک زندگی فعال کارگران و کارکنان واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی این استان، دستور کار قرار می‌گیرد.

وی افزود: صدای زنگ آغاز پویش ملی دوشنبه‌های ورزش و کار در سال جاری به صورت رسمی در هفته کار و کارگر فردا (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) به صورت نمادین در تمامی واحدهای تولیدی و خدماتی مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها نواخته شد.

امیدی گفت: در اجرا و برگزاری پویش ملی دوشنبه‌های ورزش و کار، سازمان بسیج کارخانجات با انجمن ورزش‌های همگانی فدراسیون کارگری تعامل و همکاری دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تاکید کرد: پیش‌بینی شده در دوشنبه هر هفته کارگران ساعتی را به صورت ویژه به امر ورزش اختصاص دهند.

کد خبر 6092056

دیگر خبرها

  • پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات
  • اسراف در مصرف آب به لطف آبیاری گل‌ها در محدوده پل آذر اصفهان + فیلم و تصاویر
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع  گيلانغرب
  • اثرگذاری رسانه ملی در مصرف بهینه انرژی/ ثبت دستاورد‌های وزارت نیرو در قالب تولیدات نمایشی ضرورت دارد
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • آغاز برداشت محصولات صیفی جات از مزارع مهران
  • زنگ آغاز پویش ملی دوشنبه‌های ورزش و کار در استان مرکزی نواخته شد
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم