Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@12:50:20 GMT

با روستای زیبای فریزهند آشنا شوید

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۶۲۴۳۸

با روستای زیبای فریزهند آشنا شوید

روستای فریزهند در استان اصفهان، شهرستان نطنز قرار گرفته که یکی از ۷۰ روستای شهرستان نطنز است. این روستا در فاصله ۱۹ کیلومتری پاسگاه پل هنجن (واقع در جاده قدیم نطنز) در آخرین ده قرار گرفته است. منطقه کوهستانی و سرسبز و آب و هوای خنک آن و همچنین بافت قدیمی ساختمانهایش از ویژگی‌های این روستای زیباست.

فریزهند که آن را فریزند نیز تلفظ می‌کنند دهی است نسبتا بزرگ در دهستان چیمه رود از شهرستان نطنز.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال ۱۳۴۵ این دیه ۲۱۷ نفر جمعیت داشته که جمعیت این محل در سال ۱۳۵۷ به ۸۹ نفر با ۳۸ خانوار کاهش پیدا کرده که نشانه مهاجرت جوانان روستاست.


در این دهستان هیچ دهی که علامت کهن نداشته باشد وجود ندارد و همه ده‌ها به طوری که از ظاهر نام مشخص است دارای قدمتی کهن و قدیمی است.

دلایل دیگری هم بر قدمت آن‌ها هست و از جمله زبان مخصوص و مستقل این نواحی که آن را تحت عنوان لهجه‌های مرکزی نامگذاری کردن و همه نشان از قدمت و کهنگی تمدن در این ناحیه دارد. این روستا دارای چشمه بسیار زیبا به نام چشمه آب سرخ هم است.


آب این چشمه از دسته آب‌های بی کربناته مخلوط همراه با گاز است و درمان بیماری‌های دستگاه گوارش، کبد و مجاری صفراوی، معده و روده و بیماری‌های تغذیه موثر است. به سبب وجود املاح آهن در ترکیبات چشمه سرخ فریزهند، در ازدیاد تعداد گلبول‌های قرمز و مقدار هموگلوبین خون و در نتیجه، در درمان انوع کم خونی موثر می‌باشد.


برای دسترسی به این چشمه باید از آزادراه کاشان به نطنز وارد خروجی ابیانه خارج شوید، پس از طی چند کیلومتر به چهارراهی می‌رسید که راه سمت راستی جاده قدیم کاشان، مستقیم به سمت “ابیانه” و جاده سمت چپی به سمت نطنز می‌رود. از چهار راه که مستقیم گذر کنید (درست لب چهار راه و روبروی پاسگاه) جاده فرعی دیگری در سمت چپ و به موازات جاده نطنز دیده می‌شود که همان راه سراشیبی پس از گذر از روی یک پل شما را به مقصد ینی روستا و چشمه فریزهند هدایت می‌کند.


منبع: imna.ir

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسینه گردشگری نطنز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۶۲۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سیلاب و بارش تگرگ در چند شهرستان استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بارش شدید باران باعث جاری شدن سیلاب و روان آب در روستای صالح اباد شهرستان نطنز شد و خساراتی به باغات، معابر راه‌های ارتباطی و شبکه آب آشامیدنی این روستا زد.
منصور شیشه فروش افزود: عوامل مدیریت بحران شهرستان و دهیاری در محل روستا حضور دارند و مقرر شد اداره راهداری، بنیاد مسکن، اداره جهاد کشاورزی و برق برای ایمن سازی شبکه‌ها و ارزیابی خسارات و رفع اضطراری آسیب‌ها اقدام کنند.


وی ادامه داد: همچنین به علت شدت بارش‌ها آبگرفتگی در محور قدیم جاده نطنز- کاشان و نیز برخی ازمحور‌های جاده‌ای در شهرستان اردستان و نیز معابر روستایی و شهری در برخی نقاط کاشان گزارش شد که عوامل امدادی در سطح مناطق شرق و شمال برای امداد رسانی مستقر هستند.
بارش‌های همرفتی تا صبح روز چهارشنبه در سطح استان تداوم دارد.
انتظار می‌رود شدت بارش‌ها در نیمه غربی و شمالی استان بیشتر باشد.
در ادامه ببینید تصاویری از جاری شدن سیل در روستای کهیاز در بخش زواره، روستای نهوج بخش مرکزی اردستان، روستای خرمدشت و چاه اسعد نایین و بارش تگرگ در جاده ظفرقند به نایین و گردنه ملااحمد نایین:

دیگر خبرها

  • روستای چاه‌غلامعلی زرند در محاصره سیل 
  • تلاطم رودخانه علی سالار در بشرویه + فیلم
  • آبشار زیبای داله‌لان نور‌آباد+فیلم
  • جزئیات جدید از سیلاب در اصفهان | اعلام آخرین وضعیت محورهای این استان
  • پاک‌سازی جاده روستای کوه سفید به همت جمعی از دانش آموزان قمی
  • محور ترانزیتی کاشان - بادرود بازگشایی شد
  • آبگرفتگی در شهرستانهای شمالی اصفهان/بارش ها تا چهارشنبه ادامه دارد
  • بارش شدید باران در این شهر سیل راه انداخت
  • جاری شدن سیل در روستای صالح‌آباد نطنز
  • وقوع سیلاب و بارش تگرگ در چند شهرستان استان اصفهان