Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه فرانسوی اطلاعات جدیدی درباره ترور شهید محمد المبحوح از فرماندهان جنبش حماس در دبی فاش کرد. ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴ بین الملل آسیای غربی بیداری اسلامی نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مجله لوموند در گزارش این هفته خود فاش کرد که طراحی عملیات ترور شهید محمود المبحوح فرمانده حماس توسط سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) در پاریس صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش افزود: پاریس به زمین بازی موساد و مرکز فعالیت های بین المللی آن تبدیل شده است؛ به گونه ای که موساد در کنار سازمان های اطلاعاتی دیگر در این شهر فعالیت داشته و دارد.

این گزارش با استناد به مسئولان بلندپایه دستگاه های اطلاعاتی فرانسه آورده است: آنها تاکید کرده اند که عملیات ترور المبحوح تنها عملیاتی نبوده است که از هنلی در پاریس به اجرا در آمده است بلکه پاریس به مرکز فعالیت بین المللی موساد تبدیل شده است.

در این گزارش آمده است: ساعت پنج و نیم عصر نوزدهم ژانویه سال 2010 میلادی، ماموران موساد در یکی از اتاق های هتل در محله پرس در شهر پاریس جلسه رفتند. این محل فاصله چندانی با وزارت دارایی فرانسه و دیگر نهادهای حکومتی در آنجا ندارد.

این اتاق عبارت از یک اتاق عملیات مجهز به دستگاه های رایانه و تلفن های کدگذاری شده بود. هدف، فعال سازی گروهی از ماموران در آن سوی آبها برای اجرای عملیات پیچیده ترور المبحوح در دوبی بود.

این مجله افزود: موساد در پاریس برای کار احساس راحتی می کند. یک مسئول اطلاعاتی فرانسوی گفت که "شهر پاریس به میدان بازی برای موساد تبدیل شده است و با وجود اینکه چینی ها و روس ها دشمنان ما هستند، اما نباید فراموش کنیم که اسرائیلی ها و آمریکایی ها با خصومت زیادی رفتار می کنند".

با وجود اینکه گزارش ها در گذشته حکایت داشت که دو نفر از 11 مامور شرکت کننده در عملیات ترور المبحوح با پرواز ایرفرنس از پاریس به دبی آمده بودند؛ اما برداشت عمومی رسانه های خارجی این بود که اتاق عملیات موساد در اتریش یا یک مکان دیگر در اروپا مدیریت می شد اما مجله لوموند حالا تایید کرد که مرکز رصد و کنترل اسرائیل در قلب پاریس بوده است.

به نوشته لوموند، درپی ترور المبحوح طوفانی بین المللی رخ داد و سبب بروز بحرانی با انگلیس به خاطر استفاده ماموران ترور از گذرنامه های اروپایی شد. فرانسه نیز در آن زمان به مئیر داگان رئیس وقت موساد به خاطر استفاده از گذرنامه های فرانسوی شکایت کرد.

ماموران موساد المبحوح را روز 19 ژانویه 2010 در هتل «البستان» شهر دبی امارات متحده عربی هدف قرار دادند. پنج سال بعد از ترور المبحوح، شبکه دوم رژیم صهیونیستی یک فیلم مستند را به‌نمایش گذاشت که در آن شیوه ترور مبحوح را کاملاً توضیح می‌داد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده در این مستند، 11 نفر از عناصر موساد از جمله دو زن در این عملیات شرکت داشتند و عملیات تنها 22 دقیقه به‌طول انجامید.

این ماموران برای ورود به دبی و اجرای عملیات از گذرنامه های کشورهای اروپایی استفاده کرده بودند.

انتهای پیام/

R7969/P36355/S8,90,1115/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۶۲۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعات نامطمئن جیمزوب از حیات فرازمینی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، دانشمندان می‌گویند، گزارش‌های مربوط به نشانه‌های حیات که در جو سیاره فراخورشیدی «کی‌۲-۱۸بی» شناسایی شده‌اند، ممکن است درست نباشد و در ارائه اطلاعات خطا صورت گرفته باشد.

نتیجه تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا ریورساید شرح می‌دهد، گزارش‌های اخیر از تلسکوپ فضایی جیمز وب که نشانه‌هایی از حیات را در سیاره‌ای دوردست و خارج از منظومه شمسی شناسایی کرده، عجولانه بوده است. 

پژوهشگران می‌گویند، رد کردن یافته‌های اخیر جیمزوب اگرچه همه مشتاقان به تأیید حیات فرازمینی را ناامید می‌کند، اما به این معنی نیست که این تلسکوپ در آینده آثاری از حیات در جو یک سیاره فراخورشیدی پیدا نمی‌کند.

دانشمندان ناسا حدود شش ماه پیش از وجود یک اقیانوس آب احتمالی در سیاره فراخورشیدی «کی‌۲-۱۸بی» (K۲-۱۸ b) خبر دادند و گفتند، سیاره مذکور، سیاره فراخورشیدی «هایسین» است که احتمالا جوی غنی از هیدروژن و سطحی پوشیده از اقیانوس را دارد؛ درواقع هیجان اخیر درباره کشف بالقوه علائم حیات در این سیاره فراخورشیدی از این قسمت کلید خورد.

به گفته آنها، اگرچه بسیاری از سیارات فراخورشیدی ممکن است ویژگی‌های قابل توجهی داشته باشند و نشانه‌هایی از حیات در آنها دیده شود، اما کشف و بررسی سیاره «کی‌۲-۱۸بی» از آنجایی که تقریباً شبیه سیاره زمین است، هیجان‌انگیز شد.

تلسکوپ فضایی جیمزوب یکی از پیشرفته‌ترین تلسکوپ‌های فضایی است که به منظور بررسی اجرام فضایی و شناسایی علائم حیات خارج از زمین استفاده می‌شود. داده‌های این تلسکوپ مورد بررسی و تحلیل دقیق دانشمندان و محققان قرار گرفته و در حالی که تلسکوپ جیمز وب نتایج بسیار دقیق و جالبی از اجرام فضایی و سیارات دیگر به دست آورده است، اما هنوز شواهد قاطع برای وجود حیات فرازمینی ارائه نشده است. محققان و دانشمندان بر این باورند که برای تایید وجود حیات خارج از زمین نیاز به شواهد و اطلاعات بیشتری دارند.

از این رو، می‌توان گفت که تلسکوپ ناسا هنوز نتوانسته است اطلاعات کافی و قطعی در مورد وجود حیات فرازمینی به دست آورد. این تحلیل‌ها و ادعا‌ها نیازمند بررسی دقیق‌تر و داده‌های بیشتر از سوی دانشمندان و متخصصان است تا در تصمیمات قطعی و دقیق‌تر در این زمینه نقش موثر داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • بوستان رازی به محیط ویژه برای نوجوانان تبدیل می شود
  • افشای بیماری سرمربی معروف خارجی در ایران
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و اسرائیل در یمن
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • اطلاعات نامطمئن جیمزوب از حیات فرازمینی
  • وقتی هم‌میهن اجازه ندارد مستقل از رسانه‌های MI۶ و موساد باشد
  • موساد دستگاه‌های تشخیص چهره را در نوار غزه نصب کرد
  • رقص توپ در شالیزار‌/ گزارش خبرنگار تسنیم را ببینید + فیلم