Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-23@17:48:29 GMT

نماینده اصول گرا:رفتار روحانی امیدوار‌کننده است

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۶۳۳۰۶

خرداد:احمد توکلی معتقد است که روحانی رویه خوبی را برای مبارزه با مفاسد اقتصادی آغاز کرده است. او می‌گوید این نوع از رفتار رئیس‌جمهور مردم را امیدوار می‌کند. او که یک NGO در راستای دغدغه‌هایش برای مبارزه با فساد تاسیس کرده پیگیر و مستمر در پرونده‌های متعددی ورود کرده و با گزارش‌های عمومی‌اش تلاش کرده تا شفافیت را به‌عنوان مهمترین عنصر مبارزه با فساد نهادینه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او البته نقدهای خاص خود را هم به شرایط حاضر دارد و می‌گوید : باید اول کار را دست کاردان داد. نمی‌شود به هر کسی کار سپرد. این اولین قدم برای مبارزه با فساد است، برای اینکه فساد در توزیع قدرت است. 

 

 *یکی از نکاتی که سر‌آغاز این انحرافات شده است تغییر منش و روش زندگی سیاستمداران ماست. تغییر سبک زندگی آنها بسیار مهم بوده است. برخی از آنها دچار اشرافیت شدند.نکته دیگر حاکم‌شدن ساختار دولتی بر ‌امور کشور است. این ساختار دولتی رانت تولید کرده و باعث فساد شده است.

این دو مساله از نظر من مهم‌ترین دلایل انحرافات است. البته باید به این مساله هم اشاره کنم که تدریجا مماشات در رابطه با فساد هم صورت گرفت، یعنی نیامدند به فساد حمله کنند و به آن ضربه بزنند.

 


*همان اول که در مورد فساد هشدار می‌دادیم باید جلوی مفاسد را می‌گرفتند

 


*وقتی سرآغاز مطلب این‌گونه شروع شد باید همان موقع با آن برخورد می‌شد که نشد، در نتیجه این مار تبدیل به اژدها شده و بزرگ و بزرگ‌تر شده و حالا به سختی می‌شود با آن مبارزه کرد، ولی معتقدم هنوز می‌شود مبارزه کرد.

 


*کشورهایی که خیلی وضع بدتری نسبت به ما داشتند مبارزه کردند و توانستند موفق شوند. دلیلی ندارد ما با این ظرفیت‌های انسانی‌ای که داریم و دین مترقی که داریم، موفق نشویم.

 


*رئیس‌جمهور مرد قدرتمند کشور است. وقتی یک موضع صحیحی می‌گیرد، روی کشور تاثیر می‌گذارد. همین نامه‌ای که اخیرا نوشته و به همکاران و نیروهای تحت‌ امر خودش دستور واضح و محکم داده و از قوه قضائیه درخواست کرده که خارج از نوبت در مورد مفاسد رسیدگی کنند، اینها همه ‌امیدوارکننده است.

 


*رئیس بانک مرکزی بانک‌ها را کنترل نمی‌کند و آنها هر کاری دل‌شان بخواهد، می‌کنند. گزارش آوردند که سال گذشته 630 هزار میلیارد تومان تسهیلات دادیم. من پرسیدم که چه میزان از این اعتبار تمدید اعتبار قبلی است؟

 


*فردی هزار میلیارد تومان بدهکاری دارد. به این بدهکار هزار میلیارد تومانی می‌گویند قسط خودت را بده، می‌گوید نمی‌توانم بدهم، نمی‌دهم. بعد می‌روند و با او توافق می‌کنند و می‌گویند ما 1200 میلیارد تومان وام می‌دهیم که 200 میلیاردش سود است و می‌گیریم و هزار میلیارد تومانش هم وام می‌دهیم، وام به وام می‌کنیم، یعنی پول داده نمی‌شود، از حالت معوقه خارج می‌شود، در سیستم تسهیلات پرداختی می‌رود.

 


*از مسئولان بانک مرکزی که پرسیدم گفتند بله، این‌طوری هم هست. گفتم چقدر است؟‌ جلسه اول نگفتند، جلسه دوم من اصرار کردم، گفتند 70 درصدش این‌طوری است. یعنی 630 هزار میلیارد تومان تسهیلات داده نشده؛ این حرف دروغ است. 30 درصدش داده شده، وقتی اینها این کار را می‌کنند و اطلاعات غلط به مسئولان سیاسی می‌دهند، تصمیمات غلط می‌گیرند.

 

*110 هزار میلیارد تومان معوقات، برای چند نفر است، یعنی هر کدام ‌12-10 هزار میلیارد تومان به‌طور متوسط معوقه دارند. آن وقت یک بدبخت مادرمرده‌ای که برای مغازه یا خانه کوچک خودش وام‌اندکی می‌خواهد، پدرش را درمی‌آورند


*اخیرا از سوای بانک مرکزی فعلی و قبلی شکایت کرده‌ایم و قوه‌قضائیه رسیدگی می‌کند


*بنگاه‌های معمولی‌ امکان خلق پول ندارند‌ اما وقتی موسسات مالی و اعتباری خلق پول می‌کردند با وظایف بانک مرکزی اصطکاک ایجاد می‌شد. در همه جای دنیا بانک‌های ‌مرکزی مانند عقاب بالای سر این موسسات ایستاده‌اند و مراقب جریان خلق پول هستند. این بنگاه‌ها به دلیل دریافت تایید از سوی بانک مرکزی به چپاول‌ اموال مردم اقدام کردند که باید پاسخگو باشند.

 

*باید اول کار را دست کاردان داد. نمی‌شود به هر کسی کار سپرد. این اولین قدم برای مبارزه با فساد است، برای اینکه فساد در توزیع قدرت است. ما توزیع ثروت‌مان هم مثل توزیع قدرت‌مان است. ولی آنکه راحت‌تر است، اصلاح توزیع قدرت است‌.

 

*وقتی این سیاست‌ها جوری باشد که مردم احساس کنند این دولت خیرخواه ‌و دانا‌ و تواناست، آن‌وقت سیاست‌پذیر می‌شوند. سیاست‌گذاری درست، با مسئولان سالم و پاک، مردم را به سیاست‌پذیری می‌کشاند. وقتی مردم سیاست‌پذیر شدند و دولت سیاستمدار خوبی شد، کار درست می‌شود.

 

*بر این باورم که آقای رئیس‌جمهور باید چند نفر را عزل کند نه اینکه تغییر بدهد.

 

*امروز بسیاری از کشور‌های عاقل و منطقی با کارت‌های هوشمند توانسته‌اند به فقرا کمک کنند تا زیر بار فشار فقر بیچاره نشوند و ما هم هیچ اشکالی ندارد ‌امروز با دادن کوپن به برخی خانواده‌های نیازمند از فشار اقتصادی آنها کم کنیم.

برچسب ها: روحانی ، توکلی ، مفاسد اقتصادی

منبع: خرداد

کلیدواژه: روحانی توکلی مفاسد اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۶۳۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات

سید امیراحمدی با تأکید بر مبارزه قاطع با فساد گفت: یک عضو شورای نسیم‌شهر به دلیل سوءاستفاده از موقعیت شغلی، دریافت رشوه و اعمال نفوذ دستگیر شد.

وی با بیان اینکه پرونده مقدماتی فساد این عضو شورا تکمیل شده است، افزود: شهردار منتخب نسیم‌شهر نیز به اتهام پرداخت رشوه به برخی از اعضای شورای نسیم‌شهر بازداشت شده است.

دادستان شهرستان بهارستان تاکید کرد: مبارزه با فساد در مجموعه شهرداری ادامه دارد و با قدرت این راه را ادامه خواهیم داد.

در دوره ششم شورای شهر نسیم‌شهر، ۱۰ عضو اصلی و علی‌البدل شورا توسط نهاد‌های امنیتی و انتظامی به دلیل فساد مالی دستگیر شدند و مکاتبات انحلال شورای نسیم‌شهر از سوی استانداری تهران به وزارت کشور ارائه شده و در انتظار تایید وزارت کشور قرار دارد.

منبع: تسنیم

tags # اخبار حوادث سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • انتقاد چمران به نمای شیشه ای ساختمان بانک ها
  • نمای شیشه‌ای ساختمان‌ها دهن کجی به اصول معماری است
  • انتقاد تند چمران از سه بانک اصلی در تهران | نمای شیشه‌ای ساختمان‌هایتان دهن کجی به اصول معماری است
  • انتقاد چمران به نمای شیشه‌ای ساختمان بانک‌ها
  • انتقاد چمران به نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها
  • دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت
  • روایت حسن روحانی از گلایه سید احمد خمینی از رأی مخالف ۹۹ نماینده به میرحسین موسوی
  • کناره گیری یک عضو دیگر حزب حاکم محافظه کار انگلیس
  • ناکامی رئیسی در مبارزه با فساد و عمل به وعده‌های انتخاباتی‌اش به روایت میرلوحی /اسم ۲ کارشناس اقتصادی دولت را نام ببرید؟
  • دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات