Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@10:01:17 GMT

تشکیل ستاد صیانت از حقوق شهروندی

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۶۳۳۸۴

تشکیل ستاد صیانت از حقوق شهروندی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد دستورالعمل برنامه‌های 9 گانه صیانت از حقوق شهروندی در دستگاه‌های اجرایی شامل پایش و بررسی وضعیت حقوق شهروندی، آموزش و توانمندسازی مدیران و کارکنان، اطلاع رسانی و آگاه‌سازی شهروندان، روان‌سازی قوانین ومقررات، پیشگیری از تضییع حقوق شهروندان، خدمت‌رسانی مناسب، فضا‌سازی و تبلیغات محیطی، تشویق و ترغیب و نظارت و ارزیابی می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صفایی جانشین ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی شهرداری مشهد افزود: طی ابلاغیه ریاست جمهوری به وزیر کشور، دستور تشکیل ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان در دو محور حقوق شهروندی و عفاف و حجاب صادر گردید.
وی ادامه داد: اهداف این ستاد شامل گسترش و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه در چهارچوب وظایف و ماموریت‌های سازمانی، صیانت از حقوق شهروندی، برخورد کریمانه و محبت آمیز با مردم و حفظ کرامت آنان، آگاه‌سازی مردم از حقوق و تکالیف به منظور ارتقاء انضباط اجتماعی و قانون گرائی در جامعه و پیشگیری از بروز تخلفات اداری و رسیدگی به شکایات مردم و پیگیری برای برخورد با متخلفین در ادارات می‌باشد.
جانشین ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی شهرداری مشهد گفت: نیاز است شورای اسلامی شهر مشهد جهت پیشبرد شعار رئیس جمهور در راستای حقوق شهروندی، کمیته یا کمیسیون ویژه حقوق شهروندی راه‌اندازی نماید که شهرداری پیشنهادش را به شورا ارائه خواهد داد.
صفایی افزود: ما نیامده‌ایم در حوزه عفاف و حجاب، فقط به موضوع حجاب خانم‌ها نگاه کنیم بلکه می‌گوییم حجاب میوه عفاف است. مردان با عفاف، زنان با حجاب خواهند داشت. ما بر این اصل تاکید داشته و نگاهمان را تغییر داده‌ایم. در حوزه واقعه گوهرشاد، نقد‌هایی به شهرداری وارد می‌کردند که ما این نقد‌ها را با برنامه‌های اجرا شده پاسخ دادیم.
انتهای پیام//ف. ن. تشکیل ستاد صیانت از حقوق شهروندی و راه‌اندازی میز خدمت در سازمان‌های شهرداری مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری مشهد حقوق شهروندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۶۳۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال دانشجویان از نخستین تور شهروندی عمران و پیشرفت شهرداری شیراز

رضا جاویدی اظهار کرد: تور شهروندی عمران و پیشرفت توسط اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری این کلان‌شهر و باهدف آگاهی شهروندان از نحوه اجرای پروژه‌های عمرانی بزرگ مقیاس برگزار می‌شود.

او افزود: نخستین تور شهروندی عمران و پیشرفت در سال جاری میزبان دانشجویان دانشگاه زند بود که مورد استقبال این قشر فرهیخته واقع شد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز بیان کرد: خط ۳ مترو که از تقاطع بصیرت تا ایستگاه راه‌آهن در حال ساخت است و به‌نوعی توسعه غربی خط یک محسوب می‌شود، و دستگاه حفار تی‌بی‌ام مورد بازدید دانشجویان زند قرار گرفت.

جاویدی گفت: دانشجویان در رشته‌های مختلف در این بازدید‌ها با ترکیب دانش فنی و تخصصی در حوزه ساخت‌وساز، نحوه اجرای پروژه‌های عمرانی و موانع پیش روی آن در ابعاد مختلف که به‌صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند، آشنا می‌شوند.

او عنوان کرد: مدیریت شهری بستر‌های لازم را برای ارتباط با قشر تخصصی فراهم کرده است که این تور‌ها نیز با بهره‌گیری از فرصت‌های مختلف به‌ویژه در عرصه عمرانی می‌تواند راهگشای قشر دانشجویی باشد.

سخنگوی شهرداری شیراز اضافه کرد: تور‌های شهروندی عمران و پیشرفت با محوریت اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز و همکاری بخش‌های مختلف شهرداری این کلان‌شهر برگزار می‌شود.
 
جاویدی گفت: علاقه‌مندان جهت شرکت در این بازدید‌ها می‌توانند روزانه در تماس با مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ علاقه‌مندی خود را برای حضور اعلام و نام‌نویسی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد
  • برخورد با متجاوزین به بیت‌المال باید بازدارنده باشد | امروز یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است
  • استقبال دانشجویان از نخستین تور شهروندی عمران و پیشرفت شهرداری شیراز
  • یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است
  • یکی از مسائل مهم کشور و مردم ما، مقوله عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است
  • رها کردن فضای عفاف و حجاب به ضرر همه جامعه است
  • نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است
  • گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان
  • سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است
  • طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران