Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز، گفت: نباید شهرداری به عابر بانک نهادها و دستگاه‌های دولتی استان تبدیل شود، متاسفانه مدیران به جای اینکه از بودجه ملی هزینه کنند، از شهردار مایه می‌گذارند که این موضوع ضعف بزرگی برای مدیران استان ماست. ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹ استانها آذربایجان شرقی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، فرج محمد قلیزاده ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران، عدم رعایت قانون را نهادینه شده در فرهنگ منطقه دانست و اظهار داشت: با طرح قانون و فرهنگسازی قانون مندی، می‌توانیم امورات را در چهارچوب درست تعریف کنیم تا توسعه محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با نگاه قانونی به مسائل، از نگاه فردی و حزبی و گروهی به موضوعات پیشگیری می‌شود، افزود: حرکت در چهارچوب قانون می‌تواند منافع همگانی و عمومی را تأمین خواهد شد و باید حرکت در چهارچوب قانون را تمرین کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز، با اشاره به اینکه انتقاداتی به عملکرد مدیریت شهری دارم، گفت: در طول چندماه اخیر کارهای خوبی هم انجام شده ولی باید نواقص مورد نقد قرار گیرد تا به سمت توسعه و شکوفایی گام برداریم.

محمدقلیزاده با اشاره به اینکه در حوزه‌های ورزش قهرمانی و تیم داری، حوزه استخدامی، حوزه انتصاب برخی از مدیران و حوزه عدم شفافیت نقدهای جدی به شهرداری دارم، ابراز داشت: بنده برای برخی از حوزه‌های در کنار انتقاد، راهکارها را هم ارائه می‌دهم که آنها بیشتر دیده نمی‌شود. برای بررسی این موضوعات هم در نامه‌ای به نهادهای نظارتی خواستار بررسی این حوزه‌ها شدم.

وی تخلفات اداری، استخدامی، هزینه‌ای و انتصابی در برخی سازمان‌ها را در این نامه مورد اشاره قرار داد و افزود: اگر این فرآیند، قانونی اداره می‌شد، در راستای اهداف شهر و مردم است ولی اگر هدفمند اداره شود، سیستم را دچار فساد می‌کند. تعدادی از خبرنگاران را در مجموعه شهرداری استخدام شدند و با کارمند شدن در مجموعه، دیگر مطالبه‌ای رخ نداد. برخی هم پس از کارمند شدن برای صیانت از افرادی که استخدامشان کرده است، اقدام به قلم فرسایی! می‌کنند. در 4 یا 5 سال اخیر نمی‌توانید مطالبی را در رسانه‌ها در انتقاد از شهرداری بیابید چنانچه در ماجرای فساد شهرداری و شورای شهر رسانه‌ها حضور پررنگی نداشتند.

عضو شورای شهر تبریز، در پاسخ به سوالی در مورد نیروهای مازاد موجود در شهرداری، با تاکید بر اینکه بر اساس چارت وزارت کشور، شهرداری تبریز باید حداکثر تا 3800 نفر نیرو داشت، ادامه داد: امروز بیش از 15000 نیرو دارد و 800 میلیارد ماهانه حقوق واریز می‌شود.

وی با بیان اینکه حل این موضوع، راهکاری دارد و آن، برون سپاری کارهای شهرداری بود، ابراز داشت: الان برای هر پست 5 نفر نیرو داریم، ولی شروع کردیم به برون سپاری در حالی که باید این روند متوقف شود و از ظرفیت موجود برای کارها استفاده شود نه اینکه در شرایط فعلی دوباره برون سپاری شود. پشت پرده این موضوع این است که نور چشمی‌ها دیگر از این فرصت نمی‌توانند استفاده کنند.

محمدقلیزاده در پاسخ به سوالی مبنی بر مخالفت در کمک شهرداری به شهرک فاطمیون، از این موضوع دفاع کرد و با تاکید بر اینکه پول شهرداری نباید حتی در اربعین هم هزینه شود افزود: معتقدم در پشت این پول، صدها لعن و نفرین هست که پول مردم تبریز را می‌گیرید و در زیارت و... هزینه می‌کنید ضمن اینکه شهرداری در هر حوزه‌ای از فرهنگ و هنر ورود کرد، کار خراب شده و نباید وارد کارهای مذهبی شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز با انتقاد خبرنگاری مواجه شد که گفت، "کمک به مؤسسات فرهنگی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، از وظایف اجتماعی شهرداری است و نه ورود مستقیم به اجرای برنامه‌های مذهبی" و در واکنش به اینکه شهرداری به جای اینکه به اینگونه مسائل بپردازد، به تأمین کننده مالی کمبود بودجه ادارات مختلف تبدیل شده و باید از این ممانعت کند، خاطر نشان کرد: بارها گفته‌ام، نباید شهرداری عابر بانک نهادها و دستگاه‌های دولتی استان شود، متاسفانه مدیران به جای اینکه از بودجه ملی هزینه کنند، از شهردار مایه می‌گذارند که این موضوع ضعف بزرگی برای مدیران استان ماست.

وی با اشاره به اینکه تمامی موضع گیری‌های بنده بر این مبنا بوده و در مقابل هزینه کردن خارج از امورات شهری و شهرداری ایستاده‌ام تصریح کرد: ضعف بزرگی برای مدیران است که به جای اینکه از وزارتخانه خود بودجه مصوب را بگیرند، سراغ شهرداری بیایند و از شهرداری پول بگیرد که از لحاظ اخلاقی هم به شدت ایراد دارد. ضمن اینکه در ماده 698 قانون مجازات اسلامی هم به صراحت آمده که بودجه شهرداری‌ها خارج از مصوب هزینه شود، جرم است.

وی در ادامه، با بیان اینکه شورای پنجم یکی از کم تنش‌ترین شوراها است خاطر نشان کرد: اختلاف سلیقه و نظر داریم و اگر اختلاف نظر نباشد، این نگران کننده است چراکه بقیه بله قربان گو خواهند بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر با انتقاد از اینکه برای نظارت ابزار خاصی برای شورا تعیین نشده است خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم ابزارهای قانونی را به خدمت بگیریم و شهرداری را مجبور به حرکت در چهارچوب قانون و بودجه تعریف شده کنیم.

این عضو شورای شهر تبریز، با اشاره به اینکه پس از بررسی ریشه‌ای در حوزه فرهنگ و هنر، متوجه شدیم که میلیاردها تومان در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی بودجه مصوب داریم ولی در برابر این رقم، 5 صفحه برنامه مصوب نداریم تا اهداف و اولویت‌ها مشخص شود و بر اساس آن نظارت شود اظهار داشت: به دنبال سند فرهنگی، اجتماعی و ورزشی هستیم تا سه سال آینده را به صورت علمی هزینه کنیم و برنامه‌ها را در این چهارچوب پیش بریم.

محمدقلیزاده در ادامه، در جواب خبرنگاری که در مورد خروجی و عملکرد کمیسیون فرهنگی شورا سؤال کرده بود، گفت: در کمیسیون فرهنگی راه اندازی فرهنگسراهای خصوصی را مطالعه و مصوب کردیم چراکه معتقدیم دولت و شهرداری در هر حوزه مستقیماً ورود می‌یابد، ضررش بیش از فایده است که فرهنگ و هنر یکی از آنها است.

وی با تاکید بر اینکه باید امورات اجرایی سازان فرهنگی و هنری و یا معاونت فرهنگی شهرداری را از کمیسیون فرهنگی تفکیک کرد، افزود: زمینه سازی برای احداث کتابخانه‌های خیر ساز هم از دیگر خروجی‌های کمیسیون فرهنگی شورا بود چرا که در مواردی، خیران آماده ساخت کتابخانه و ... بودند ولی سیستم شهرداری با این موضوع آشنا نبود، لذا در بودجه 96 با پیشنهاد کمیسیون فرهنگی مصوب کردیم که با خیران کتابخانه ساز نیز همانند مدارس خیر ساز رفتار شود که بعد از این مصوبه چندین کتابخانه خیرساز در دست احداث است.

عضو شورای شهر تبریز، با بیان اینکه شهرداری باید لایحه‌ای به شورا ببرد که نحوه مواجهه با رسانه‌ها را قانون مند کند تا کمک‌ها و آگهی‌های رسانه‌ها در چهارچوب باشد، تصریح کرد: کمیته رسانه‌ها را در کمیسیون تشکیل دادیم و به دنبال تصویب و اصلاح روند همکاری شهرداری با رسانه‌ها هستیم.

انتهای پیام/م

R7887/P1486/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۶۳۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان گفت: پل عابر پیاده خیابان آبشار با هزینه بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال، پیشرفت ۸۵ درصدی داشته و ردیف بودجه تامین شده است که به پروژه تزریق می‌شود.

علی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در خیابان آبشار بعد از پل غدیر به دلیل تردد ساکنان از شمال به جنوب به سمت حاشیه زاینده‌رود، مشکلات و حوادث زیادی رخ می‌داد.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط سخت تردد شهروندان، شهرداری منطقه ۶ احداث پل عابر پیاده در خیابان آبشار سوم، جنب خیابان مسرور در امتداد شمال به جنوب را در دستور کار خود قرار داد، افزود: عملیات اجرایی، احداث پل‌های عابرپیاده به دلیل تداخل با فضای سبز نیاز به دریافت مجوز داشت که این اقدام نیز انجام شده است.

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه فونداسیون پنج پایه بتنی پل عابرپیاده خیابان آبشار اجرا شده است، ادامه داد: ۶۵ متر طول عرشه فلزی، ۱.۶ متر عرض و ۵.۵ متر ارتفاع این پل است

باقری با بیان اینکه ۹۰ درصد پل‌های عابر در کارخانه ساخته و در محل نصب می‌شود، گفت: پل عابر پیاده خیابان آبشار با هزینه بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال، پیشرفت ۸۵ درصدی داشته است که ردیف بودجه تأمین و به پیمانکار پروژه تحویل شده که با پیگیری و تلاش جهادی در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 748665

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • چرا ادارات دولتی خود را در مسئله حجاب مسئول نمی‌دانند؟
  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در ارگان‌های دولتی
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ سازمان تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد