Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@12:23:50 GMT

پاداش بازنشستگی ایثارگران امسال پرداخت می شود

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۶۳۵۹۳

پاداش بازنشستگی ایثارگران امسال پرداخت می شود

اراک - ایرنا - معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مطالبات پاداش بازنشستگی سال 95 ایثارگران و خانواده معظم شهدا امسال پرداخت می شود.

سعید عندلیبی روز پنجشنبه در نشست هماهنگی امور ایثارگران استان مرکزی افزود: مطالبات پاداش بازنشستگی ایثارگران و خانواده معظم شهدا تا قبل از سال 95 به صورت کامل توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بخشی از مطالبات سال 95 پاداش بازنشستگی خانواده شهدا و ایثارگران در برخی از استان ها پرداخت و برخی استان های بزرگ از جمله تهران، اصفهان، شیراز و خوزستان به دلیل تامین نشدن منابع مالی، باقی مانده است.
معاون حقوقی و امور مجلس بنیادشهید و امور ایثارگران بیان کرد: مطالبات ایثارگران سال 95 این استان ها تا پایان امسال به صورت کامل تسویه می شود.
عندلیبی با یادآوری مطالبات 50 هزار میلیارد ریالی ذخیره مرخصی ایثارگران و خانواده شهدا گفت: در قانون برنامه ششم پرداخت تمام مطالبات ذخیره مرخصی ایثارگران برعهده بنیاد شهید قرارداده شده و مقرر شد اعتبار آن توسط دولت تامین شود که تا کنون اعتباری در این زمینه پرداخت نشده است.
وی ادامه داد: پرداخت مطالبات ذخیره مرخصی ایثارگران از محل منابع داخلی بنیاد شهید و امور ایثارگران و با کمک دولت در دستور کار قرار دارد.
معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران با یادآوری تصویب قانون بازگشت به کار بازنشستگان ایثارگر و جانباز با سابقه کاری زیر 35 سال افزود: 80 هزار نفر از بازنشستگان این اقشار برای بازگشت به کار ثبت نام کرده و بر اساس قانون دستگاه ها موظف به بکارگیری این افراد هستند.
عندلیبی ادامه داد: برای به کارگیری این افراد باید مجوزها و محدودیت های اداری سازمان های نیز لحاظ شود تا از بروز مشکل جلوگیری شود.
وی یادآور شد: فرزندان شهدا و جانبازان بالای 50 درصد از قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در دستگاه ها مستثنی بوده و ممنوعیتی برای به کارگیری این افراد در دستگاه ها وجود ندارد.
مسئول روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 520 هزار سند شامل 320 هزار سند مکتوب و 200 هزار عکس از شهدا و ایثارگران این استان در دوران هشت سال جنگ تحمیلی جمع آوری شده است.
علی اکبر فراهانی افزود: یک صد هزار سند از آموزش و پرورش و 52 هزار سند از سازمان جهاد کشاورزی با این اداره کل تبادل شده است و آمادگی نگهداری آثار شهدا و ایثارگران سایر دستگاه ها نیز وجود دارد.
وی ادامه داد: 80 طرح پژوهشی در این اداره کل در حال انجام است که کار پژوهشی 25 طرح تمام شده و 25 طرح تا شهریور و 30 طرح تا پایان پاییز به پایان می رسد.
استان مرکزی 6 هزار و 200 شهید سرافراز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
1955/3075

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شهدا و ايثارگران استان مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۶۳۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم‌اندیشی‌ تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار شد

نشست هم‌اندیشی تشکل‌های شاهد و ایثارگر با حضور مدیرکل امور مجلس و دولت بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی. با موضوع اهمیت مردمی‌سازی بنیاد شهید و امور ایثارگران و تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز برگزار شد. - اخبار فرهنگی -

به گزرش خبرگزاری تسنیم، امید چوپانکاره، مدیرکل امور مجلس و دولت بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نام‌گذاری شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم از سوی مقام معظم رهبری، گفت: مشارکت مردم  مورد تاکید و سیاست دولت سیزدهم و ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران است و تشکل‌های شاهد و ایثارگر ظرفیت خوبی برای پیگیری مشکلات ایثارگران دارند.

مدیرکل امور مجلس و دولت بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان‌کرد: وظیفه ما این است که  از ظرفیت‌ تشکل‌های شاهد و ایثارگر استفاده کنیم و ما نیاز به مشورت و همفکری با تشکل‌های ایثارگری داریم. 

چوپانکاره تاکید کرد:  تشکل‌های شاهد و ایثارگر به کمک اداره کل امور مجلس و دولت بنیاد شهید و امور ایثارگران در جهت همکاری در زمینه قوانین مربوط به بودجه ایثارگران و  موضوع قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران لازم است فعال باشند و قوانین باید پاسخگوی نیازهای جامعه ایثارگری باشد، ما باید طوری قانون را بنویسیم  که پاسخگوی مسایل ایثارگران باشد.

رحیم نریمانی، مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی، با اشاره به برگزاری نشست هم‌اندیشی تشکل‌های شاهد و ایثارگر با  اداره کل امور مجلس و دولت بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: قوانین و مقررات برای ایجاد فضای هم‌اندیشی با تشکل‌ها بر اساس برنامه عملیاتی شامل چهار برنامه از جمله به کارگیری ظرفیت‌های تشکل‌های شاهد و ایثارگر،  ایجاد هیئت‌های اندیشه‌ورز، تشکیل  قرارگاه جوانی جمعیت و موضوع کشورهای محور مقاومت است. 

جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال 1403 اعلام شد

مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های شاهد و ایثارگر و اینکه  دوران کنونی دوران استراتژیک برای بنیاد شهید و امور ایثارگران است، گفت: آشنا‌کردن جامعه ایثارگری با حقوق خود و مطالبه قانونی آنها موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

در این جلسه، اعضای تشکل‌های شاهد و ایثارگر به بیان نظرات و پیشنهادات  خود با حضور مدیر کل امور مجلس و دولت بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی، پرداختند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرا شدن مصوبات سفر رئیس جمهور در ایلام در حوزه بنیاد شهید
  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است
  • ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند
  • حفظ ارزش‌های اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهیم
  • نشست هم‌اندیشی‌ تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار شد
  • افزایش حقوق ایثارگران و خانواده شهدا
  • انتصاب سرپرست اداره کل بنیاد شهید استان البرز
  • جزییات افزایش حقوق خانواده شهدا و جانبازان نیرو‌های مسلح
  • سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز منصوب شد
  • جامعه ایثارگران از بنیاد شهید انتظاری به غیر از تکریم ندارد