Web Analytics Made Easy - Statcounter

نگار سلحشوری قدرتی زن تیم ملی نوجوانان زیر ۱۷ سال است که با تلاش بی وقفه و پشتکار توانست به موفقیت برسد و سبب افتخار آفرینی برای کشور شود. او توجه به سنین پایه را راز موفقیت این رشته ورزشی می‌داند. ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لنجان، نگار سلحشوری بدون تردید یکی از دختران پرافتخار شهرستان لنجان است که با تلاش‌های بی وقفه توانست به تیم ملی والیبال نوجوانان دختر زیر 17 سال دعوت و در مسابقات آسیایی که در ناخون پاتوم تایلند برگزار شد در تیم ملی حضور یافته و بازی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او معتقد است طی سال‌های اخیر سطح والیبال بانوان ایران پیشرفت‌های خوب و قابل قبولی داشته و با توجه به شوق و علاقه‌ای که در سنین پایه وجود دارد قطعا این روند ادامه دارد. سلحشوری معتقد است که توجه به سنین پایه آینده روشن والیبال کشور را تضمین می‌کند.

موفقیت او در والیبال الگوی بسیاری از همسالانش شده و تلاش می‌کند تا پله‌های موفقیت را پشت سر گذاشته و برای کشور ایران افتخارآفرینی کند.

در ادامه با این بانوی والیبالیست به گفت‌وگو نشستیم که با هم می‌خوانیم:

تسنیم:در ابتدا خودتان را به طور کامل معرفی کنید و بگویید که چرا والیبال را انتخاب کردید؟

سلحشوری: از کلاس سوم دبستان با توجه به ورزش‌هایی که در حیاط مدرسه انجام می‌دادیم به ورزش علاقه پیدا کردم؛ آن زمان معلم ورزش ما و کم و بیش بــه بچه‌ها والیبال یاد می‌داد و از آن موقع بود که حس کردم رشته ورزشی والیبال را دوست دارم و با گذشت زمان علاقه من تا حدی رسید که همیشه دوست داشتم با دوستانم والیبال بازی کنم.

در کلاس چهارم ابتدایی بود که از بچه‌هایی که از من بزرگتر بودند روش زدن پنجه، ســاعد و ســرویس را یاد گرفتم و به دلیل آنکه از نظر سطح بازی در بین هم سن و سال‌هایم بالاتر قرار گرفته بودم از طرف آموزش و پرورش برای مسابقات منطقه مینی والیبال انتخاب شدم و برای خودم هم جالب بود که در این مسابقات بازیکن فیکس زمین شده بودم.

درهمین مسابقات بود که با 8 سرویس زده برای مسابقات استانی انتخاب و در سال ششم ابتدایی برای مسابقات کشوری در رده نونهالان به عنوان بازیکن ثابت انتخاب شدم .در همین‌جا باید از مربی خود خانم "رویا زاینده‌رودی" تشکر کنم چرا که مرا خیلی تشویق کرد.

با توجه به علاقه شدید به ورزش والیبال و هدایت نخستین مربی خود برای یادگیری بیشتر و اصولی رشته والیبال در کلاس‌های آموزشی خانم سیاه ریزی از مربیان با سابقه و پیشکسوت والیبال شهرستان حضور پیدا کردم. باید بگویم حضور در این کلاس‌ها سرآغاز ورود من به دنیای حرفه‌ای ورزش والیبال بود.

حضور خانم سیاهریزی به عنوان مربی و توجه به علاقه‌های من باعث شد ایشان نیز تلاش ویژه‌ای برای پیشرفت من داشته باشند و تمرینات قابل توجهی داشتم به گونه‌ای که زندگی من در تمرین والیبال خلاصه شده بود.

در سال ششم ابتدایی در مسابقات بین مدارس برای مدرسه مقام اول را کسب کردیم و درمسابقات آموزش پرورش رده نونهالان استان رتبه پنجم را به دست آوردیم که برای ما در آن سن خیلی غرورآمیز بود. از همین مسابقات بود که برای رده مسابقات کشوری نونهالان و برای میادین بزرگتر انتخاب و دعوت شدم. دراین مسابقات به قول مربیانم خیلی خوب درخشیدم و برای مسابقات کشوری انتخاب شدم که مشوقی برای من شد.

تسنیم:چه شد که به تیم ملی راه یافتید؟

سلحشوری: از اردیبهشت 1391مداوم مشغول تمرین بودم تا اینکه یک روز در هنگام تمرین در اصفهان که مشغول بازی بودم خانم مریم حداد یکی از مربیان خوب استان اصفهان مرا به عنوان بازیکن برای تیم ملی نوجوانان انتخاب کردند. ازاین به بعد بود که درتیم‌ها و در مسابقات آموزش و پرورش مشهد و بابلسر شرکت داشتم و این مسابقات باعث شد تا تجربه‌های بیشتری به دست بیاورم.

باید بگویم بعد از استعداد یابی به طور مداوم تست و تمرین داشتیم و این روند چندین سال پیاپی ادامه داشت تا این‌که به من خبرداده شد سرمربی تیم ملی خانم میترا شعبانیان در بین بچه‌های بازیکن استعدادیابی می‌کنند. من به اتفاق 9 نفر دیگر از بچه‌های استان اصفهان به اردو تیم ملی دعوت شدیم و به مسابقات پرداختیم، رقابت‌ها برای انتخاب تیم ملی بسیار نفس گیر، سخت و طاقت فرسا بود چرا که123 نفر برای حضور در تیم با یکدیگر به رقابت می‌پرداختند.

این رقابت‌ها ادامه داشت و دائم در مسابقات شرکت می‌کردیم و در اردوهای سه روزه و چند روزه حضور داشتیم و به اصلاح تکنیک می‌پرداختیم تا اینکه که برای دور بعد انتخاب شدم. در اوایل مهرماه سال گذشته نتیجه انتخاب ورزشکاران را اعلام کردند و من جزء 45 بازیکن انتخابی بودم. درهمین دوره بود که به دوگروه تقسیم شدیم یکی از گروه‌ها در اصفهان و گروه دیگر در تهران آموزش و تمرین می‌دیدند و طبیعی بود که از لحاظ تکنیک و تاکتیک بچه‌هایی که در اردوی تهران بودند نسبت به بچه‌هایی که در اردوی اصفهان بودند بهتر باشند.

در نهایت 25 نفر از بازیکنان انتخاب و به تهران رفتیم، در آنجا فضای انتخابی برای عضویت در تیم ملی بالا بود، دراین دوره مربیان مدام به ما تذکر می‌دادند که با ذهن آماده سر تمرین‌ها حاضرشویم چون ممکن است کسی به دلیل یک اشتباه کوچک از لیست خط بخورد. همیشه آمادگی خط خوردن در ذهن بچه‌ها بود؛ بعد از انجام مسابقات، تمرین‌ها و خط خوردنهای متعدد در نهایت 16 نفر انتخاب شدند و برای برگزاری مسابقات و تمرین بیشتر به رامسر رفتیم.

در رقابت نهایی نیز رقابت بین پاسورها، قدرتی‌ها و سرعتی‌ ها برگزار شد. مربیان در این مرحله از مسابقات 12 نفر از بازیکنان را که از لحاظ تکنیک و تاکتیک برتر و آماده بودند پذیرفتند و در طی این دوران سخت و نفس گیر هرگز به این باور نرسیدم که باید خط بخورم بلکه فکر می‌کردم عضوثابت تیم خواهم بود. از این رو به شکلی تمرین می‌کردم که مورد تحسین مربیان بودم و بالاخره توانستم بعد از گذراندن این دوره نفس گیر وطاقت فرسا عضو ثابت تیم شوم.

تسنیم: تاثیرگذارترین فردی که در پیشرفت والیبال شما نقش داشته چه کسی بوده است؟

سلحشوری: پدر و مادرم و پس از آن خانم سیاهریزی که جزء نخستین مربیان من بودند واقعا تاثیر زیادی روی پیشرفت من داشتند و من را از یک قدرتی زن تبدیل کردند. دیگر مربیان من در تیم ملی هم تاثیر زیادی بر روی پیشرفت فنی من داشتند. آنها به من میدان بازی دادند و به من کمک کردند که به یک بازیکن خوب تبدیل شوم.

تسنیم:نقش حمایتی خانواده از دوره نونهالی چه تاثیری در انتخاب شما در تیم ملی والیبال نوجوانان داشته است؟

سلحشوری: خوشبختانه من ازطرف خانواده بسیار حمایت شدم پدر و مادرم پشتیبانان خیلی خوبی برای من بوده و هستند و همیشه مسابقات مرا دنبال و به من روحیه می‌دهند. من در ذهن خود هرگز اجازه ندادم که رقبا از من برتر باشند از این رو این مسئله در عمل هم به واقعیت تبدیل شده بود و زمانی که در زمین حضور داشتم رقبا از من ترسیده‌اند چون آنها هم می دانستند که من بازیکن قدرتی خوبی هستم واین اعتماد به نفس را از طرف خانواده مخصوصا پدرم و مربی خود خانم سیاه ریزی که اولین مربی

حرفه‌ای من بودند و مرا بدون هیچ چشم داشتی برای والیبال و آینده ورزش والیبال کشور پرورش و حمایت کرد به دست آوردم.

تسنیم:آیا پوشش بانوان مانعی برای ورزش حرفه‌ای آنان نیست؟
سلحشوری:
باید بگویم لباس تیم‌های والیبال زنان ایران یک پوشش فرهنگی و ارزشی است و دختران ایران اسلامی از 9 سالگی با این پوشش تمام کارهای زندگی خود را انجام می‌دهند و به این موضوع که پوشش روند رو به رشد آنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اعتقاد ندارم.

بازیکنان دختر حاضر در تیم‌ها نیز از همان سنین عادت به این پوشش پیدا می‌کنند و من معتقد هستم ورزش بانوان بدون پوشش اسلامی اصلا معنا ندارد که بخواهیم انجام دهیم.

تسنیم: پیشرفت والیبال ایران در سنین پایه در سال‌های اخیر چگونه بوده است؟

سلحشوری: طی سال‌های اخیر سطح والیبال بانوان ایران پیشرفت‌های خوب و قابل قبولی داشته و با توجه به شوق و علاقه‌ای که در سنین پایه وجود دارد قطعا این روند ادامه دارد. من معتقد هستم توجه به سنین پایه آینده روشن والیبال کشور را تضمین می‌کند.

تسنیم:در زمینه والیبال دوست دارید به چه جایگاهی برسید؟

سلحشوری: آرزویم در سال‌های آینده این هست که به تیم ملی بزرگسالان دعوت شوم ولی در حال حاضر دوست دارم تیم ملی نوجوانان به جایگاهی برسد که بتوانیم بر روی سکوهای قهرمانی آسیا و دنیا بایستیم و من هم کنار تیم به عنوان بازیکن حضور داشته باشم و از نزدیک شاهد موفقیت تیم ملی باشم. دوست دارم زمانی را ببینم که در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

انتهای پیام/‌ش

R41346/P1377/S6,51/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۶۳۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان در اردبیل آغاز شد

مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان "جام صفوی" تحت عنوان گرامیداشت "رحیم علی آبادی" کشتی گیر نامی اردبیلی، عضو اسبق تیم ملی کشورمان و قهرمان المپیک و جهان در اردبیل آغاز شد.

این مسابقات روز پنجشنبه و جمعه ۶ و هفتم اردیبهشت ماه به مدت ۲ روز در ورزشگاه ۶ هزار نفری جهان پهلوان حسین رضازاده اردبیل برگزار می شود.

در این رقابت های بین المللی که یکی از مراحل انتخابی تیم ملی کشورمان است، علاوه بر ۳۳ کشتی گیر سه کشور ارمنستان، قزاقستان و عراق، ۱۹۲ کشتی‌ گیر از سراسر کشور در اوزان ۴۵، ۴۸، ۵۱، ۵۵، ۶۰، ۶۵، ۷۱، ۸۰، ۹۲ و ۱۱۰ کیلوگرم حضور دارند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

حدود ۶۰ هزار ورزشکار سازماندهی شده در قالب بیش از ۴۰۰ هیات و ۴۵۳ باشگاه ورزشی در نقاط مختلف استان اردبیل در حال فعالیت هستند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • کسب ۵ مدال طلا نشانه موفقیت ووشو است/ آمریکا حق ما را ضایع کرد
  • مستند جوانمرد؛ روایتی از زندگی شهید غیرت حمیدرضا الداغی
  • کشتی اصفهان در مسیر موفقیت است
  • مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی در اردبیل
  • موفقیت وشوکاران سپاهان در چین
  • (ویدئو) روایتی عجیب از زندگی طراحان سوالات کنکور
  • آغاز مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور در ملایر
  • مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان در اردبیل آغاز شد
  • آعاز مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان در اردبیل
  • سریال مشاور و روایتی از باز کردن کلاف‌های پیچیده زندگی