Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز گیلان این جشنواره 2 روزه بود و بیش از 200 نفر از کشاورزان ، بهره برداران انبوه ، مروجان و پژوهشگران موسسه تحقیقات برنج کشور در آن شرکت داشتند. 
خانم حسینی  دبیر اجرایی نخستین جشنواره روز ملی مزرعه تولید ارقام جدید برنج زودرس و با کیفیت را که متاثر از آخرین دستاوردهای پژوهشی کارشناسان موسسه تحقیقات برنج کشور بود، از اهداف و برنامه های این جشنواره عنوان کرد و گفت : بهره برداران و مروجان تولید برنج با شرکت در کارگاه‌های آموزشی از آخرین یافته های تحقیقاتی پژوهشگران این حوزه آشنا شدند تا گام‌های محکمتری برای نیل به خودکفایی در تولید برنج برداشته شود 
نماینده ولی فقیه در گیلان هم بر ضرورت حمایت جدی از دست اندرکاران تولید محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت : برنج در زمره قوت غالب و از محصولات استراتژیک است و خودکفایی در تولید آن ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
آیت الله فلاحتی خودکفایی در تولید برنج را مستلزم کارکردهای سازنده آموزشی در پرتو تحقیقات جامع و عمیق دانست و تصریح کرد : با توجه به روند صعودی افزایش جمعیت در جهان خود کفایی در تولید محصولات مهم کشاورزی بویژه برنج امری حیاتی است. 
وی از تصمیم گیران و تصمیم سازان عرصه ی کشاورزی خواست با اتکاء به کارکردهای تحقیقاتی زمینه تقویت بنیان‌های تولید کشاورزی را فراهم کنند. 
معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی نیز از برنامه ریزی برای جبران کسری تولید برنج کشور برای نیل به خودکفایی خبر داد و گفت : در حال حاضر بیش از دو میلیون و دویست هزار تن برنج در 540 هزار هکتار شالیزار استان‌های شمالی تولید می شود که سهم گیلان از این رقم حدود 800 هزار تن برنج  است. 
آقای کشاورز افزود : برای خودکفایی در تولید برنج حدود یک میلیون تن باید تولید این محصول افزایش یابد.
رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز با استناد به مواد مختلف قانون اساسی خودکفایی در تولید غذای مردم را وظیفه ی دولت و مجلس دانست و از اقدامات حمایتی دولت برای تامین اعتبارات پژوهشی و تحقیقاتی حوزه کشاورزی خبر داد. 
آقای کوچکی نژاد با اشاره به وجود 8 مرکز تحقیقاتی ملی و بین المللی کشاورزی در گیلان اضافه کرد : پیش بینی ردیف اعتباری جداگانه برای این مراکز زمینه ی ترویج کشاورزی علمی و فن آورانه را در استان‌های شمالی بویژه گیلان فراهم خواهد کرد. 
آقای جهانسوز مسئول سازمان بسیج مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی کشور نیز از اجرای طرح فراگیر «بسیج همگام با کشاورز» در روستاهای کشور خبر داد و افزود : امسال 6 هزار هکتار از اراضی کشاورزی گیلان در قالب 300 روستا هدف گذاری شده تا راندمان تولید بیش از 30 درصد افزایش یابد 
آقای شعبان نژاد رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز در گزارشی اراضی زراعی و باغی گیلان را 430 هزار هکتار اعلام کرد و گفت : در حال حاضر 300 هزار شالیکار در 238 هزار هکتار شالیزار استان فعالیت و 40 درصد برنج کشور را تولید می کنند. 
در پایان این مراسم شرکت کنندگان با حضور در محل موسسه تحقیقات برنج کشور بطور نمادین مزرعه رقم جدید رش را افتتاح کردند. 
به گفته خانم حسینی رئیس این موسسه رقم رش نتیجه تلاش 12 ساله محققان ایرانی است که علاوه بر داشتن کیفیت ارقام محلی، در مقابل انواع آفات و خوابیدی برنج نیز مقاوم است. 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: رشت نخستین جشنواره ملی مزرعه پژوهشگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۶۳۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) نشاکاری برنج در گیلان

(تصاویر) نشاکاری برنج در گیلان

دیگر خبرها

  • جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم در بوشهر اجرا شد
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • آغاز نشاء ارگانیک برنج در مازندران
  • (تصاویر) نشاکاری برنج در گیلان
  • خودکفایی کشور در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی کشور در تامین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • آب سد سفیدرود رهاسازی شد
  • گفتگو با با تولیدکننده خلاق گلاب در رادیو
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه در بزرگ‌ترین دشت برنج کشور