Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین بر لزوم سرمایه‌گذاری در حوزه هوش مصنوعی و نرم‌افزار تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی خبرگزاری آنا از قزوین در مراسمی با حضور شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین و مرتضی موسی‌خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین از پژوهشگران و نخبگان تیم MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در مسابقات جهانی ربوکاپ ۲۰۱۸ کانادا تجلیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم که به میزبانی شهرداری قزوین برگزار شد، موسی‌خانی با گرامی‌داشت میلاد باسعادت امام رضا(ع) از شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین به دلیل برگزاری مراسمی ارزشمند برای تجلیل از پژوهشگران و نخبگان تیم MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین قدردانی کرد.

وی با توجه به زمان کوتاهی که از قدردانی استاندار و شهردار قزوین از افتخارآفرینی‌های تیم MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در مسابقات ربوکاپ آزاد ایران می‌گذرد، تدارک چنین برنامه‌ای را حرکتی ارزشمند خواند و افزود: «افتخار می‌کنیم که مسئولان اجرایی کشور در عالی‌ترین سطح استان و شهر تا این اندازه به توسعه و پیشرفت‌های علمی توجه دارند و علاوه بر این که از لطف این عزیزان در توسعه دانشگاه به عنوان خانه نخست دانشجویان و استادان بهره‌مند هستیم، پیشرفت‌ها را نیز مورد توجه قرار داده و فرزندان خود را مورد حمایت و تشویق قرار می‌دهند.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین با بیان صادر نکردن ویزا برای تعداد زیادی از پژوهشگران این دانشگاه به منظور حضور در مسابقات جهانی ربوکاپ 2018 کانادا، گزارش کوتاهی از این مسابقات ارائه و تصریح کرد: «با این حال پژوهشگران ما با تلاش، غیرت و حمایت هم‌تیمی‌های خود از داخل کشور، موفق شدند 9 مقام کسب کنند که بی‌نظیر بود و به عنوان پرافتخارترین تیم مسابقات انتخاب شدیم.»

این مسئول با توجه به کمبود امکانات به دلیل تحریم‌های ظالمانه علیه کشور تأکید کرد: «این مسائل باعث شده تا در تأمین قطعات ربات‌ها دچار مشکلات جدی شویم، اما با این حال دانشجویان و پژوهشگران ما با همه این کمبودها کار خود را به بهترین شکل انجام دادند و حتی با ساخت ربات‌هایی که به کشور ما فروخته نمی‌شود، یک شگفتی برای سایر کشورها رقم زدند.»

موسی‌خانی با تأکید بر لزوم توجه به حوزه هوش مصنوعی و نرم‌افزار در کشور، خاطرنشان کرد: «سایر کشورهای همسایه هم در این زمینه سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند و ما نیز با توجه به ظرفیتی که داریم با سرمایه‌گذاری در این عرصه می‌توانیم دستاوردهای بزرگ و قابل توجهی داشته باشیم.»

وی اظهار کرد: «ما امروز در سایه امنیتی هستیم که برای آن بسیاری جان و سلامتی خود را از دست داده‌اند و مشکلات جدی برای خانواده‌های آنان ایجاد شده است، اما این امنیت را برای ما فراهم کرده‌اند که در خدمت مردم باشیم. مردم عزیزی که با وجود مشکلات جدی اقتصادی، انواع مالیات‌ها و هزینه‌ها را تقبل می‌کنند برای اینکه بودجه آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها تأمین شود.»

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ادامه داد: «همه بر این باوریم که ایرانی هستیم و افتخار و رشد ایران، افتخار همه ملت ایران خواهد بود و هر کجای دنیا باشیم، شهروند درجه دو هستیم و دشمن را به کشورمان ترجیح نخواهیم داد.»

حکمت‌الله داودی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این مراسم با ستایش موفقیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، آن را حاصل تلاش موسی‌خانی و همکارانش دانست و افزود: «موفقیتی که با تلاش شبانه‌روزی این نخبگان در جمع کشورهای توسعه‌یافته به دست آمده با اینکه برای کشور افتخار بزرگی است، برای شهر قزوین نیز افتخاری مضاعف محسوب می‌شود.»

داودی بیان کرد: «باید بررسی شود که در موضوعات شهری مانند مدیریت پسماند، ترافیک و معضل آلودگی هوا چگونه می‌توان از چنین ظرفیت‌های علمی استفاده کرد. همچنین می‌توان با عقد تفاهم‌نامه‌ای زمینه همکاری مجموعه مدیریت شهری با دانشگاه آزاد اسلامی قزوین را فراهم کرده تا بتوانیم مدیریت حوزه شهری را از حالت سنتی خارج و به سمت تکنولوژی روز دنیا و موضوعات علمی حرکت دهیم.»

علی صفری شهردار قزوین نیز با تأکید بر نقش گفتمان دانش‌محور در تغییر ساختار شهرها، گفت: «امروزه برای حل مشکلات شهرها و تحقق توسعه پایدار، رویکرد دانش‌محور در مدیریت شهری ضرورت دارد. شهرهای ما با چالش‌های عدیده و جدی از قبیل مهاجرت بی‌رویه، آسیب‌های اجتماعی، مشکلات زیست‌محیطی و فرهنگی مواجه‌ هستند و برای ساماندهی و حل این مشکلات، تغییر گفتمان مدیریتی از خدماتی- عمرانی به اجتماعی- فرهنگی ضروری است.»

وی با بیان اینکه برای تبدیل این رویکرد به رویکرد غالب در شهرها باید نگاه دانش‌محور مبنای توسعه قرار گیرد، اظهار کرد: «در شهرهای امروزی موتور توسعه با مفاهیمی همچون بازآفرینی، فناوری و نوآوری حرکت می‌کند و امروزه مدیریت شهری از گفتمان سنتی عبور کرده و به گفتمان مدیریتی دانش‌محور رسیده است. برای حل مشکلات پیش‌رو نیاز به گفتمان علمی است که دانشگاه‌ها پرچم این جریان را به دست گرفته تا از دایره محدود سنتی خارج شده و به سمت علمی شدن نهاد شهرداری حرکت کنیم.»

در ادامه این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر قزوین نیز به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و در پایان با اهدای جوایزی از افتخارآفرینی‌های اعضای تیم MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در مسابقات جهانی ربوکاپ 2018 کانادا تجلیل شد.

انتهای پیام/4065

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۶۵۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ بهروز ناصری،‌ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام در جلسه‌ای با حضور فعالان صنفی و اقتصادی استان ایلام که در این دانشگاه برگزار شد با بیان اینکه ظرفیت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دانشگاه در خدمت بخش تولید، سرمایه‌گذاری و صنعت قرار خواهد گرفت، اظهار کرد:‌ با توجه به سند تحول و تعالی دانشگاه و تأکید همیشگی دکتر طهرانچی مبنی بر حل مسئله در استان‌ها ظرفیت‌های دانشگاه در همه زمینه‌ها در خدمت توسعه استان قرار می‌گیرد.

وی افزود: صنعت، تولید و سرمایه‌گذاری با مشارکت و حضور دانشگاه بسیار نتیجه‌بخش خواهد بود. درب‌های دانشگاه همیشه برای توسعه ایلام باز بوده و به‌عنوان وظیفه ظرفیت دانشگاه در خدمت استان است. ظرفیت بی‌نظیر دانشگاه در شهرستان مهران شامل مجتمع رفاهی و اقامتی و زمین مناسب و پارکینگ ۱۰ هکتاری با مشارکت فعالان اقتصادی و صنعتی استان در راستای ایجاد پایانه صادراتی با محور محصولاتی تولیدی استان شکل می‌گیرد.

اربعین فرصت مناسبی برای توسعه و معرفی استان ایلام

یکی از تجار موفق و دبیر اتاق تعاون استان ایلام نیز گفت: اربعین فرصت مناسبی برای توسعه و معرفی استان است. مهم‌ترین اولویت استان باید رفع موانع اداری برای حضور سرمایه‌گذاران در استان باشد.

فرزاد فیض‌الهی بیان کرد: ورود دانشگاه آزاد اسلامی به توسعه استان امیدبخش و مهم‌ترین اولویت فعلی استان ایجاد پایانه صادرات و برندسازی تولیدات استان است که این مهم با همکاری و محور دانشگاه آزاد اسلامی شکل خواهد گرفت.

به گزارش آنا،‌ در این جلسه فعالان اقتصادی و صنفی ایلام به بیان مشکلات و سنگ‌اندازی‌های پیش روی صنعت استان و سرمایه‌گذاری اشاره و خواستار ورود دانشگاه آزاد اسلامی ایلام به این مباحث شدند و رحیم لطفی عضو اتاق صنعت و معدن و از فعالان و کارآفرینان نمونه استان در حوزه تولید و صنعت آرد استان، یار حسین دینی پژو از کارآفرینان و عضو اتاق اصناف استان و کاظم اسماعیلی از فعالان اقتصادی و کارآفرین به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم توجه به موضوع پیشگیری از جرم در سطح استان
  • نمره صفر رئیس شورای شهر به سازمان فرهنگی شهرداری قزوین
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • شهرداری همدان ۵۰ میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص داد
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) گامی به سوی یکپارچگی در معماری
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد