Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-05@03:10:50 GMT

هر خانه به چه مدل کولر گازی نیاز دارد؟

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۶۵۶۴۱

هر خانه به چه مدل کولر گازی نیاز دارد؟

اقتصاد > گزارش آگهی - کولر گازی عنوان کلی بر روی گروه متنوعی از کولرهایی است که با برق کار می ‌کنند. در بازار سه مدل کولر گازی تولید شده‌است:

پنجره‌ای، ایستاده و اسپیلیت. هرکدام از این نوع کولرها برای استفاده و کاربرد متفاوتی طراحی شده‌اند. اما دو ویژگی یکسان بین همه آنها وجود دارد که بر اساس آن می‌توان کولر مورد نیاز را انتخاب کرد: ظرفیت برودتی (BTU) و پرتاب هوا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو معیار مشخصا به خرید بهتر توسط مشتری کمک می‌کنند.

کولر پنجره‌ای

برای روشن کردن کولر گازی پنجره‌ای فقط کافی است سیم برق آن را به پریز بزنید. یعنی برخلاف اسپیلیت نیاز به سیم‌کشی جداگانه ندارد. برای داشتن این کولرها باید آن را در پنجره ای جا بدهید.

قیمت خرید و فروش کولر پنجره ای سامسونگ در دیوار یک میلیون و 500 هزار تومان است.

کولر ایستاده

برخلاف کولر پنجره‌ای که دیگر کمتر معامله می‌شود، خرید و فروش کولر ایستاده هنوز ادامه دارد. برای مثال احتمالا مشابه آن را در درمانگاه‌ها یا موسسات و بانک‌ها دیده باشید. این مدل در واقع تقلیدی از کولر آبی ایستاده بوده که امروزه در شکل گازی مجهزتر و کم‌صداتر شده است. قبل از خرید و فروش کولر در مورد نوع برق مصرفی محله تان تحقیق کنید. کولر گازی ایستاده اکثرا به برق سه فاز نیاز دارند. گران‌ترین کولرهای گازی در این دسته‌بندی جا می‌گیرند. یک نوع ارزان آن از سوی شرکت میدیا تولید شده و حدود هفت میلیون تومان قیمت دارد.

اسپیلیت

اسپیلیت‌ها نسل جدیدی از کولر گازی هستند که توانایی‌هایی بیشتر از خنک کردن دمای یک اتاق دارند. برای مثال اسپیلیت‌های جدید از سیستم‌های تهویه هوا، قدرت گرمایشی و یا حتی دور کردن حشرات هم برخوردارند و این امکانات باعث اقبال به این مدل کولر شده‌است. کولر اسپیلیت اگرچه از پنجره‌ای گران‌تر است اما دردسر کمتری دارد. چراکه مدل‌های پنجره‌ای را باید در زمستان از پنجره خارج و دوباره در تابستان نصب کرد.

ملاک خرید کولر گازی

 برای خرید و فروش کولر گازی لزوما هزینه بیشتر به معنای کیفیت بهتر نیستد. کولرها را باید بر اساس ابعاد خانه خریداری کرد. همچنین ملاک‌ دیگری مانند آب و هوا و طبقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید بر مدل آن موثر است. اگر خانه‌ای در طبقات بالا یک آپارتمان قرار داشته یا تعداد نورگیرهای آن زیاد باشد به دلیل تابش نور مستقیم گرمای بیشتری را جذب می‌کند. ظرفیت برودتی اسپیلیت در خانه طبقه بالا و متوسط باید متفاوت باشد. ظرفیت برودتی به میزان تولید سرما در واحد زمانی گفته می‌شود که با علامت BTU نشان داده می‌شود. در حال حاضر ارزان‌ترین کولر گازی حدود دو میلیون تومان و از سوی برند هایسنس تولید شده‌است. ظرفیت آن 9 هزار و از نظر ظرفیت برودتی بیشتر برای یک اتاق خواب مناسب است. گران‌ترین کولر گازی هم 12 میلیون تومان قیمت دارد. کولر گازي دايکين مدل Emura FTXG50LW/S یک مدل کم‌مصرف ساخت ژاپن است و از طریق وایفای با استفاده از گوشی هم کنترل می‌شود.

کولر گازی را در دو مدل سرمایشی و همچنین سرمایشی و گرمایشی تولید کرده‌اند. این بیشتر ادارات و موسسات هستند که از مدل گرمایشی کولر گازی استفاده می‌کنند.

پرفروش‌ترین کولر گازی سامسونگ با قیمت 3 میلیون 600 هزار تومان و ظرفیت 13 هزار برخوردار است. متخصصان اعتقاد دارند این ظرفیت مناسب یک اتاق خواب بزرگ است.  ظرفیت برودتی یا سرمابخشی یک کولر علاوه بر متراژ به عوامل دیگری هم ارتباط دارد. برای مثال یک کولر گازی توانایی سرد کردن خانه دوبلکس را ندارد. برای در نظر گرفتن این ویژگی باید با واحد پرتاب هوا آشنا باشید. این اصطلاح برای اندازه‌گیری انتقال هوا به کار می‌آید. حداقل پرتاب باد 10 متر است. هرچه سالن خانه طویل‌تر باشد نیاز به کولری با میزان پرتاب هوای بالاتر دارید.

2121

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۶۵۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل بیش از ۳۸۰ دستگاه کولر به مدارس خوزستان

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد سعیدی پور با تاکید بر عزم راسخ نهضت مدرسه سازی در خوزستان، گفت: عمل به فرامین مقام معظم رهبری باهدف انتشار امید آفرینی و عدالت آموزشی در نظام تعلیم و تربیت راهبرد اصلی ما در اداره کل نوسازی مدارس است.   وی با بیان اینکه خدمت به آینده سازان کشور از افتخارات ما در اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان است، افزود: خداوند را شاکریم که در سال گذشته با همت و مدیریت جهادی و جذب مشارکت خیرین مدرسه ساز، توانستیم ۷۰۰کلاس درس را تحویل دانش آموزان خوزستانی دهیم.   سعیدی پور ادامه داد: تجهیز مدارس استان یکی از وظایف و تکالیف اساسی است که ما در این اداره کل پیگیری می‌کنیم. بالاخص توزیع تجهیزات سرمایشی و گرمایشی که براساس شاخص‌هایی ازجمله؛ اعتبارات استانی تخصیص یافته هر شهرستان،  تعداد کلاس تحویلی هر شهرستان، اقیلم آب و هوایی هر شهرستان، نیاز سنجی اعلام شده از سوی مدیران آموزش و پرورش هر منطقه، مصوبات تعیین شده سفر‌های مقامات استانی و کشوری به هر شهرستان  از جمله سفر ریاست جمهوری، وزیر آموزش و پرورش، ریاست سازمان نوسازی کشور و استاندار انجام می‌شود.   مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به تحویل ۳۸۹ دستگاه کولر در یکسال اخیر به ۵ شهرستان، اضافه کرد: از این تعداد، ۱۰۶ کولر در رامهرمز، ۸۲ دستگاه در باغملک، ۷۵ دستگاه در بهبهان، ۷۰ دستگاه در شوش و ۵۶ دستگاه در مسجدسلیمان توزیع شد.   وی می‌گوید: ما در استان خوزستان به واسطه اقلیم آب و هوایی متنوع، در حوزه توزیع تجهیزات (سرمایشی و گرمایشی) با رعایت عدالت از برنامه ریزی منجسمی بهره‌مند هستیم.   سعیدی پور در پایان یادآور شد: وظیفه ما ایجاد بستر مناسب برای ارتقای کیفیت آموزش و‌پرورش و عدالت آموزشی در مناطق محروم و کم برخوردار  در استان خوزستان است؛ و برای رسیدن به این اهداف از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • تحویل بیش از ۳۸۰ دستگاه کولر به مدارس خوزستان
  • کولر‌های قاچاق در توقیف پلیس رودبار
  • ظرفیت تصفیه خانه‌های آب کرج ۶۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت
  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی
  • جلسه ویژه برای ستاره ناراضی رئال: بمانم یا بروم
  • آغاز تعمیر کولر‌های گازی نیازمندان در روستا‌های آبادان
  • بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس
  • به برنامه تحولی در شهر و روستاها نیاز داریم
  • لزوم الصاق پیوست‌های فرهنگی و امنیتی در طرح تفصیلی شهری