Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت کاردانان شایسته زنجان روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری و ارسال این حوضچه گفت: پیش از این حوضچه های به این اندازه ساخته شده است اما هیچ کدام همانند این سازه یکپارچه نبود.
محمد رضا محمدی یکپارچگی را یکی از مهمترین آیتم ها برای حوضچه های اسید و لیچینگ در صنایع معدنی به ویژه حوزه مس خواند و مقاومت این سازه ایرانی را 9 برابر سازه های بتنی با عیار 400 اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: این سازه ضد اسید، ضد سایش و مقاوم در برابر حریق است و به آسانی تمام دغدغه صنایع معدنی ناشی از نشت اسید از مخزن لیچینگ را برطرف می کند.
محمدی ادامه داد: طراحی این حوضچه از دی سال گذشته آغاز شده است با آنکه این شرکت از سال 78 فعالیت دارد.
مدیرعامل شرکت کادانان شایسته هزینه صرف شده برای ساخت این حوضچه را هفت میلیارد ریال برشمرد و مجموعه نیروی های فعال در این شرکت را 42 نفر خواند.
وی اضافه کرد: فناوری ساخت این سازه فقط در اختیار این شرکت قرار دارد و سایر شرکت های مطرح در جهان هنوز توان ساخت سازه یکپارچه را ندارند.
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان هم در ادامه فناوری به کار رفته در این حوضچه را یکی از نیازهای مهم صنایع معدنی برشمرد و گفت: پیش از این حوضچه های مختلف صنایع معدنی به خصوص در حوزه مس، از شیلی خریداری و از راه آبی سازه به هم پیوسته به ایران منتقل می شد.
داوود مرادخانی اظهار داشت: یکپارچه نبودن حوضچه ها خسارت های بسیاری به صنایع معدنی وارد می کرد و نشت اسید و لیچینگ زیان بار بود.
وی تاکید کرد: فناوری به کار رفته در سازه شرکت کاردانان شایسته این مشکل صنایع معدنی را برطرف ساخته و از سوی دیگر هزینه خرید و حمل و نقل تا ایران را حذف کرده است.
شرکت کاردانان شایسته از شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری است که کارگاه تولیدی آن در شهرک صنعتی شماره یک زنجان قرار دارد.
3001/8068
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت استان زنجان حمل و نقل علم و فناوری فناوری شیلی نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۶۶۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین طرح نوسازی شالیزارهای مازندران درآمل نیمه خرداد تحویل می‌شود

ایسنا/مازندران سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران، از تحویل فاز نخست طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی شالیزارهای روستای «بزمینان» شهرستان آمل که یکی از بزرگترین طرح‌های امسال استان تا قبل از نیمه دوم خرداد به شالیکاران این روستا خبر داد.

بابک مومنی امروز درحاشیه بازدید از روند اجرای این طرح به خبرنگار ایسنا گفت، این طرح حدود درسطح ۱۶۹ هکتار از شالیزارهای روستای «بزمینان» شهرستان آمل درحال اجرا است و از نظر میزان سطح درحال اجرا درسال جاری، به عنوان بزرگترین طرح استان محسوب می‌شود.

وی افزود: اجرای این طرح دربخش عملیات خاکی آن بیش از ۷۵ درصد پیشرفت کاری دارد و درحال اجرا است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه برای کشت نشاء درسال جاری تمام تلاش پیمانکار و نیز پیگیری جهاد کشاورزی برای تحویل به موقع حداقل تا نیمه خرداد است، تصریح کرد: جای نگرانی برای کشاورزان برای کشت نشاء برنج وجود ندارد، هرچند قبول داریم که تاخیر دراین بخش وجود داشته است.

بهمنی ادامه داد: برای شن‌ریزی و ایجاد جاده بین مزارع نیز پس از برداشت شالی به عنوان تعهد پیمانکار انجام خواهد شد.

وی، تامین نشدن به موقع اعتبار با توجه به شرایط خاص اعتباری کشور را از دلایل اصلی تاخیر دراجرای به موقع تحویل طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی شالیزارهای روستای «بزمینان» آمل اعلام کرد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران، اجرای طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی شالیزارها به عنوان یکی از مهمترین طرح‌های زیرساختی بخش کشاورزی اعلام کرد و گفت: این طرح با هدف ارتقاء بهره‌وری و اصلاح زیرساخت‌های عرصه کشت و کار و فراهم شدن توسعه بخش مکانیزاسیون در شالیزارها اجرا می‌شود.

مازندران دارای حدود ۲۱۵ هزارهکتار شالیزار است که کمتر از یک سوم آن تاکنون طرح نوسازی و یکپارچه سازی شالیزار اجرا شده است.

این استان با تولید سالانه حدود یک میلیون تن برنج سفید، ۴۴ درصد برنج مورد نیاز کشور را تولید و از این نظر رتبه نخست تولید این محصول را دارا است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی راهی برای کلاهبرداری است!
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • اجتماع یکصد هزار نفری فناوران کشور در بزرگترین رویداد نوآوری کشور
  • ایفای مسئولیت اجتماعی صنایع برای واحد تجاری، جامعه و محیط سودمند است
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • بزرگترین طرح نوسازی شالیزارهای مازندران درآمل نیمه خرداد تحویل می‌شود
  • بزرگترین فرودگاه بین المللی دنیا در اینجا ساخته می شود
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • بزرگترین فرودگاه بین المللی دنیا در اینجا ساخته می شود / ۵ باند فرودگاهی برای جابجایی ۲۶۰ میلیون مسافر
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان