Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ؛قاسمی روز پنجشنبه  درهمایش خوشه گلیم، ماشته و جاجیم لرستان وتجلیل از پیشکسوتان و هنرمندان فاخر صنایع دستی استان که  در خرم آباد برگزار شده بود اظهارکرد:صنایع دستی در ایجاد شغل و توسعه فرصت های شغلی و رشد درآمد خانواده ها و درآمد ارزی استان نقش مهمی داشته است و به همین دلیل توسعه صنایع دستی و گردشگری و بهره گیری از مدل های توسعه نظیر خوشه ها و شبکه های کسب و کار از راهکارهای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی است که از اهم برنامه های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و مورد تاکید ریاست محترم جمهور محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با توجه به اهمیت صنایع دستی در سال ۱۳۸۸ تلاش های خود را در راستای راه اندازی و ایجاد این خوشه ی منسجم برای بافت آغاز کرده اند که در حال حاضردر بافت گلیم ماشته و جاجیم  فعال هستند.

قاسمی تصریح کرد:این پروسه از نظر تامین مالی با همراهی بخش خصوصی و دولتی و صنعت گرا و ذی نفع های این مجموعه  ادامه داشته است. 

به گفته  مدیرکل میراث فرهنگی لرستان درراستای حمایت از خوشهی بافت استان و صادرات و تجاری کردن آن خوشه نیاز به همراهی کردن  دستگاه های دولتی و سرمایه گذاران  و بانک ها  هستیم تا در نهایت بتوانیم در معضل بیکاری تاثیر به سزایی داشته باشم.

 او اقدامات انجام شده توسط میراث فرهنگی در راستای توسعه ی خوشه ی گلیم، ماشته و جاجیم را ترمیم استانداردهای آموزش ماشته بافی عنوان کرد وگفت:  رایزنی با شورای شهر و شهرداری های شهرهای خرم آباد و دلفان جهت نصب نماد های گلیم و ماشته از دیگر اقدامات بوده است.

قاسمی  از دریافت تسهیلات صندوق کارآفرینی امید توسط ۵۰ کارگاه تولیدی    درجهت حمایت از توسعه طرح های تولید فرش وگلیم وماشته بافی دراستان خبرداد وخاطر نشان کرد:همچنین برگزاری دوره  گلیم بافی در دورود، اقدام در جهت ثبت نشانه های جغرافیایی گلیم و ماشته بافی در لرستان و... را نیز دراین راستا انجام داده ایم .

گفتنی است  در این مراسم از 30 نفر از فعالان عرصه تولید صنایع دستی تجلیل به عمل آمد  که 15 نفر آنان در زمره مفاخر و پیشکسوتان و 15 تن دیگر از تولیدکنندگان این حوزه بودند.

خبر: سعیده حسن پور

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی پیشکسوتان شهرداری صنایع دستی صنایع دستی و گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۶۶۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی

به گزارش تابناک اقتصادی؛ رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تأکید بر اهمیت ساماندهی مسائل اقتصادی در برنامه‌های اساسی کشور، گفت: شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، مسئولیت و تکلیف بزرگی برای بخش خصوصی و بخش دولتی است و ما همگی باید در کنار هم تلاش کنیم تا مشکلات موجود رفع شود، گرچه حل برخی مسائل برای واحدهای تبدیل تولیدی تبدیل به رؤیا شده است.

صمد حسن‌زاده در صد و دومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی که با حضور اعضای کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، برگزار شد، افزود: اتاق ایران، یک بسته کارشناسی‌شده در زمینه رفع مسائل ارزی و پولی برای ارائه به دولت تدوین کرده که در آن، راهکارهای پیشنهادی بخش خصوصی به‌صورت مفصل اعلام شده است.

حسن‌زاده با تأکید بر لزوم تأمین نقدینگی برای فعالیت واحدهای تولیدی، گفت: مدیران بانک‌ها دلیل کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی را الزام دولت به اعطای وام‌های تکلیفی از جمله وام مسکن، ازدواج، فرزند آوری و... اعلام می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش نرخ بهره‌های بانکی که به‌منظور کنترل نقدینگی انجام شده بود، گفت: با این نرخ هیچ‌گونه ظرفیت و امکانی برای توسعه وجود ندارد.

 

دیگر خبرها

  • پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی
  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس
  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • ٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی کردستان بیمه شدند