Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اروميه- ايرنا- مشاور رييس جمهوري و دبير شوراي عالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي گفت: بورس بين المللي به زودي با تدوين آيين نامه مربوطه در مناطق آزاد کشور راه اندازي شده و به سرمايه گذاري گسترده بخش خصوصي در اين ‌مناطق منجر مي شود.

به گزارش ايرنا مرتضي بانک روز پنجشنبه در همايش ملي فرصت هاي سرمايه گذاري در منطقه آزاد ماکو افزود: با راه اندازي اين بورس، سهام پروژه هاي سرمايه گذاري اين مناطق در بازار سرمايه به فروش مي رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با ابراز اميدواري نسبت به راه اندازي اين بورس طي چهار ماه آينده، اضافه کرد: با راه اندازي آن محدوديت هاي مالي در پروژه هاي مربوط به توسعه زيرساخت ها در مناطق آزاد کشور بر طرف مي شود.
مشاور رييس جمهوري ادامه داد: در کنار اين بورس، صندوق ضمانت از سرمايه گذاري نيز در مناطق آزاد راه اندازي مي شود تا زمينه امنيت بيشتر سرمايه گذاران فراهم گردد.
وي با اشاره به فعاليت يکهزار و 400 واحد توليدي در مناطق آزاد کشور و اشتغال 280 هزار نفر در آنها، بيان کرد: مسوولان بخش هاي مختلف موظف به حمايت از اين واحدهاي توليدي هستند.
دبير شورايعالي مناطق آزاد کشور از تصميم دولت براي ايجاد پنجره واحد سرمايه گذاري در مناطق آزاد خبر داد و گفت: تسهيل امور براي سرمايه گذار، ايجاد شفافيت و سرعت در اجراي خدمات از جمله اهداف راه اندازي اين پنجره است و با راه اندازي آن بايد در مدت يک هفته پاسخ سرمايه گذاران داده شود.
وي با اشاره به اينکه تحريم يک واقعيت است، افزود: بايد در اين شرايط از سرمايه گذاران بيش از پيش حمايت شود و با همين رويکرد بسته حمايتي دولت ابلاغ شده است.
مشاور رييس جمهوري با قدرداني از حمايت هاي دولت تدبير و اميد از مناطق آزاد بيان کرد: طبق اين بسته از هفته آينده نظام ثبت سفارش بر اساس مقتضيات مناطق آزاد انجام مي شود.
وي سرمايه گذاري را عنصر استراتژيک براي توسعه کشور دانست و اضافه کرد: همه ارگان ها و نهادها بايد دست به دست هم بدهند تا زمينه‌ افزايش سود براي سرمايه گذاران فراهم شده و امنيت و احساس امنيت آنان ارتقا يابد.
`بانک` با انتقاد از عملکرد صدا و سيما در خصوص ايجاد جو مناسب براي سرمايه گذاري بيان‌ کرد: رسانه ملي براي حمايت از سرمايه گذاران گام موثري برنداشته است و نمي تواند مدعي حمايت از اين بخش باشد.
به گزارش ايرنا در انتهاي اين همايش ملي 6 تفاهم نامه همکاري بين منطقه آزاد ماکو و ساير نهادها و وزارتخانه ها از جمله وزارت راه و شهرسازي با هدف توسعه زيرساخت هاي منطقه آزاد ماکو به امضا رسيد.
منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافيائي شامل شهرستان هاي ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزي بازرگان بوده و در منتهي اليه شمال غرب کشور واقع شده است.
مساحت اين منطقه حدود پنج هزار کيلومترمربع و جمعيت آن بر اساس نتايج سرشماري عمومي نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترين منطقه آزاد کشور داراي 140 کيلومتر مرز مشترک با کشور جمهوري آذربايجان و 130 کيلومتر مرز مشترک با ترکيه است.
3072/2093
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۶۷۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی لیگ برتر رویینگ بانوان سهم دانشگاه آزاد شد/ صدور جواز حضور رقابت‌های بین‌المللی روسیه

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرحله برگشت چهارمین دوره لیگ برتر رویینگ بانوان باشگاه‌های کشور، امروز (هجدهم اردیبهشت) با حضور تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی، پترو پالایش سما، تِکرو، آمبرا و به‌آفرید در دو نوبت صبح و عصر در دریاچه مجموعه ورزشی آزادی تهران در حال برگزاری است.

تیم رویینگ بانوان دانشگاه آزاد اسلامی متشکل از «مهسا جاور»، «زینب نوروزی»، «آیگین کریمی» و «ساقی ملکی» با هدایت «افشین فرزام» سرمربی، «فرزین رضایی» و «سمانه کرمی» مربی و «بهروز آرمان» سرپرست، در مرحله برگشت نیز به یکه تازی ادامه داد و پیش از پایان رسمی رقابت‌ها، قهرمانی مقتدرانه خود را مسجل کرد. تیم‌های تِکرو و آمبرا نیز به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جدول قرار دارند.

«مهسا جاور» و «زینب نوروزی» در حالی در این قهرمانی، نقش ارزنده ای ایفا کردند که به تازگی با کسب سهمیه تیمی روئینگ در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، تاریخ ساز شده‌اند. دیروز تیم روئینگ مردان دانشگاه آزاد اسلامی هم چهارمین سال متوالی قهرمان لیگ برتر باشگاه‌های کشور شد.

تاکید  لشگری بر تداوم قهرمان پروری در دانشگاه

«امیرعباس لشگری» قهرمانی ارزشمند تیم های رویینگ مردان و بانوان را به کادر فنی و اعضای این تیم و همچنین خانواده بزرگ دانشگاه تبریک گفت و خاطرنشان کرد: درخشش دانشگاه آزاد اسلامی در سطح نخست ورزش کشور، مرهون سیاست گذاری‌های شایسته در شورای ورزش دانشگاه، حمایت‌های دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه، فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه و همچنین تلاش‌های یک تیم حرفه‌ای کاری در بخش های مختلف دانشگاه است.

رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر تداوم جوان گرایی، پرورش استعدادها و قهرمان پروری در تیم‌های ورزشی این دانشگاه افزود: دانشگاه آزاد اسلامی، بستر فعالیت برای ورزشکاران و به ویژه دانشجویان را به بهترین شکل ممکن فراهم کرده و همچنان مصمم به پشتوانه سازی برای تیم‌های ملی است.

لشگری ابراز امیدواری کرد که در سال برگزاری المپیک پاریس، شاهد حضور پررنگ ورزشکاران دانشگاه آزاد اسلامی در تیم های ملی و کسب افتخارهای تازه برای کشورمان باشیم.

مهیا شدن شرایط حضور رویینگ سواران دانشگاه آزاد اسلامی در رقابت‌های بین‌المللی

«علیرضا سهرابیان» نیز با اشاره به نقش ارزنده باشگاه‌های حرفه‌ای کشور از جمله دانشگاه آزاد اسلامی در پرورش و حمایت از قهرمانان، گفت: تیم‌های رویینگ مردان و بانوان دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به عملکرد شایسته در لیگ برتر، جواز حضور در رقابت‌های بین‌المللی روسیه را به عنوان نماینده ایران به دست آورده‌اند و امیدواریم شاهد درخشش آنها در رقابت‌های بین‌المللی نیز باشیم.

رئیس فدراسیون قایقرانی اظهار کرد: قرار است رقابت‌های بین‌المللی روسیه، خرداد سال جاری با حضور تیم‌های مطرح دنیا برگزار شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قهرمانی لیگ برتر رویینگ بانوان سهم دانشگاه آزاد شد/ صدور جواز حضور رقابت‌های بین‌المللی روسیه
  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به قشم رسید
  • ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی واردات قطعی به قشم
  • حضور فعال دانشگاه آزاد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • حضور فعال دانشگاه آزاد نجف‌آباد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟