Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@03:07:13 GMT

یمن: زیرساخت‌ کشورهای متجاوز هدف حملات بعدی

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۶۷۲۲۲

یمن: زیرساخت‌ کشورهای متجاوز هدف حملات بعدی

سخنگوی نیروی هوایی یمن بعد از حمله پهپادی این کشور به فرودگاه بین‌المللی ابوظبی امارات، تأکید کرد که در مرحله بعد، زیرساخت‌های کشورهای متجاوز جز اهداف نیروی هوایی یمن خواهد بود.

به گزارش مشرق، سخنگوی رسمی نیروی هوایی یمن گفت که در مرحله بعد، زیرساخت‌های کشورهای متجاوز به یمن در تیررس پهپادهای این کشور خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

حمله یمن با پهپاد به فرودگاه «ابوظبی» امارات

سرهنگ «عبدالله حسن الجفری»، ساعتی بعد از حملات پهپادی ارتش یمن به فرودگاه بین‌المللی «ابوظبی» امارات گفت که عملیات پهپادی امروز بعد از حملات موشکی به این فرودگاه، اولین عملیات در نوع خود است.

او در گفت‌وگو با شبکه المیادین لبنان گفت که «در مرحله آتی، زیرساخت‌های کشورهای متجاوز به یمن هدف حملات پهپادی و موشکی این کشور قرار خواهد گرفت».

سرهنگ الجفری افزود: «جنگ ما با حاکمان سعودی و اماراتی است نه با مردم عربستان سعودی و امارات متحده عربی».

او گفت که عملیات پهپادی پنجشنبه علیه فرودگاه ابوظبی در کنار عملیات‌های مشابه از جمله هدف قرار دادن پالایشگاه نفتی شهر ریاض عربستان سعودی و حمله به مقر فرماندهی عملیات ائتلاف سعودی و اماراتی در عدن (جنوب یمن)، «منحصر به فرد» بود.

الجفری در مورد دقت این عملیات به شبکه المیادین گفت که براساس اطلاعاتی که از مقام‌های مسئول امارات به دست آورده، عملیات پهپادی با موفقیت انجام شده و حرکت هواپیماها در این فرودگاه متوقف شده است.

او گفت که پهپاد «صماد ۳» با پیمودن هزار و پانصد کیلومتر بدون اینکه رادارهای امارات موفق به رصد آن شوند، وارد آسمان امارات ابوظبی شده است.

سخنگوی نیروی هوایی یمن در مورد حمله پهپاد به پالایشگاه نفتی ریاض (۲۷ تیرماه) که با پهپاد دور برد صماد ۲ صورت گرفت، نیز اظهار داشت که این پهپاد ۱۲۰۰ کیلومتر مسیر را طی کرده بود.

یگان پهپادی ارتش یمن ساعتی پیش اعلام کرد که طی عملیاتی از پهپاد صماد ۳ به صورت عملی رونمایی کرده و فرودگاه بین‌المللی ابوظبی امارات را هدف قرار داده است.

به رغم اینکه فرودگاه ابوظبی از وقوع حادثه‌ای در این فرودگاه خبر داده، خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام اماراتی خبر حمله به فرودگاه را تکذیب کرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی برجام کره شمالی امارات پهپادهای یمن تحولات منطقه عربستان سعودی یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۶۷۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه

در همان صبح حملات اوکراینی‎ها به این پایگاه هوایی، ویدئویی منتشر شد که واضح است طی حملات اوکراینی‎ها، انبار ذخیره کیت‎های هدایت ماهواره‎ای بالدار UMPC مورد حمله قرار گرفته‎اند. با انتشار تصاویر ماهواره‎ای نتایج حملات اوکراینی‎ها توسط اکانت‎های اوسینت غربی، در سمت دیگری از این پایگاه هوایی به‎نظر هدف دیگری مورد اصابت قرار گرفته است که در ماه مارس در کنار آن رمپ، جنگنده سوخو-۳۵ پارک بوده است و در حال حاضر مشخص نیست که این اثر مربوط به چه چیزی است. همچنین این اکانت اوسینت مدعی شده است که به جنگنده سوخو Su-35S که در رمپ نزدیک به محل قرار گرفتن کیت‎های UMPC قرار داشته است، آسیبی وارد شده است که اگر در آخر ویدئو دقت کنید همان جنگنده‎های سوخو-۳۴ و سوخو-۳۵ قابل مشاهده هستند که به‎نظر نمی‎رسد که آسیبی به آن‎ها وارد شده باشد. منبع: پارتیزان

265 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902091

دیگر خبرها

  • ببینید | حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه
  • حمله‌های ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس علیه فرودگاه «الحدیده» یمن
  • سطح تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • وزیر راه و شهرسازی با نایب‌رئیس دولت امارات دیدار کرد
  • دیدار رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه امارات در ابوظبی
  • لاپید به امارات می‌رود
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • ◄ وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • روسیه: حمله تروریستی پهپادی بر فراز «بلگورود» خنثی شد
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات