Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران از اعطاي 362 هزار و 900 ميليارد ريال تسهيلات به 52 هزار و 400 بنگاه اقتصادي کوچک و متوسط خبر داد.

به گزارش ايرنا، طرح رونق توليد بنگاه هاي اقتصادي کوچک و متوسط براي نخستين بار در نيمه نخست سال 1395 اجرا شد تا در ابتدا پرداخت تسهيلات 16 هزار ميليارد توماني به 7500 واحد توليدي کوچک و متوسط در دستور کار قرار گيرد، طرحي که يکي از پروژه‌هاي اقتصادي کشور به شمار مي‌آمد و از سوي ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي در کنار 6 برنامه ديگر براي وزارت صنعت، معدن و تجارت تعريف شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آن سال براي اين طرح حدود 17 هزار ميليارد تومان تسهيلات به 24 هزار واحد توليدي، صنعتي و کشاورزي تخصيص يافت.
با آغاز سال 1396 طرح رونق توليد دوباره در دستور کار قرار گرفت تا چنانچه بنگاهي درخواست وام داشته و موفق به اخذ آن نشده باشد، از تسهيلات بهره مند شود.
براساس اين طرح قرار شد تا 20 هزار ميليارد تومان براي پرداخت به 10 هزار واحد صنعتي در چارچوب بهبود وضعيت فعلي و نيز 10 هزار ميليارد تومان براي پنج هزار واحد صنعتي کوچک، متوسط و بزرگ با هدف نوسازي و بهسازي پرداخت شود.
به گزارش پنجشنبه بانک مرکزي، مقرر شده است امسال تامين سرمايه در گردش بنگاه‌هاي‌ اقتصادي و اصناف و تسهيلات مورد نياز طرح‌هاي نيمه‌تمام با پيشرفت فيزيکي دستکم 60 درصد و همچنين طرح‌هاي بازسازي و نوسازي در اولويت شبکه بانکي کشور قرار گيرد.
بر پايه اين گزارش، انتظار مي رود با توجه به پيش‌بيني ها، حدود 300 هزار ميليارد ريال تسهيلات براي امسال تخصيص يابد.
تامين مالي واحدهاي صنفي همانند 2 سال گذشته در چارچوب ضوابط و مقررات جاري در اولويت تامين مالي قرار دارد اما شامل استثناهايي مي شود.
در دستورالعمل جديد براي اجراي اين طرح، با بهره‌گيري از نتايج پيشين و شرايط کنوني نظام بانکي تغييرهايي صورت گرفته است.
براي نمونه، متقاضياني که تاکنون از تسهيلات طرح رونق توليد استفاده نکرده اند مي توانند از امکان زير استفاده کنند که مبلغ بدهي‌هاي غيرجاري بنگاه‌هاي کوچک و متوسط آنان نبايد از 25 درصد تسهيلات‏/تعهدات درخواستي بيشتر باشد.
براي کمک با تسهيلات گيرندگان، در مورد برخي از معدود واحدهاي توليدي که دوره بازگشت سرمايه در گردش آنها بيش از يک سال است بانک‌ها اختيار دارند به تشخيص مدير عامل يا اعضاي هيات مديره، مدت بازپرداخت تسهيلات را از ابتداي تصويب تسهيلات و انعقاد قرارداد با مشتري از يک سال به 2 سال افزايش دهند و در پايان سال اول چنانچه بنگاه اقتصادي قادر به بازپرداخت تسهيلات خود نبود، تسهيلات با حفظ منافع بانک، حداکثر تا يک سال ديگر تمديد شود.
اقتصام*1559*1961*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۶۷۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام داوود میرزایی  افزود: برای دریافت تسهیلات خود اشتغالی، یک هزار و ۱۲۲ نفر معرفی شده بود که تعدادی از آنها نیز در نوبت دریافت قرار دارند.

وی اضافه کرد: برای یک هزار و ۹۹۰ نفر از ایثارگران سال گذشته حدود پنج هزارو ۳۱۹ میلیارد ریال وام خرید مسکن پرداخت و مسکن ۱۰۲ نفر از ایثارگران مناسب سازی شد.

وی اظهارکرد: ۴۳۹ نفر نیز سال گذشته به مراکز آموزش فنی وحرفه ای جهت حرفه آموزی معرفی شدند و ۲ هزار و ۷۵۲ نفر از خانواده های شاهد و ایثارگر حق پرستاری دریافت کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی راه اندازی موکب رهروان شهدا توسط تشکل های ایثارگری در مرز تمرچین، شهر نقده و ارومیه، برگزاری همایش تجلیل از خیّران ایثارگر و غیر ایثارگر استان، تولیدات مستند، نماهنگ، موسیقی، برگزاری نمایشگاه های هنرهای تجسمی، نمایشگاه های کتاب و اجرای تئاتر را از برنامه های صورت گرفته در حوزه ایثارگران استان در سال گذشته عنوان کرد.

حجت الاسلام میرزایی گفت: «طرح سپاس» دیدار با نزدیک به ۲۳ هزار نفر از خانواده های شهدا و ایثارگر در منزل با مشارکت تمام دستگاه های دولتی، دیدار مدیر کل در میز خدمت ارتباطات و مراجعه ۷۳۴ نفر، ملاقات عمومی و برگزاری یادواره های شهری و روستایی از دیگر برنامه های بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی درسال گذشته بود.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • مردم پایه اقتدار حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهند
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان غربی