Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سعید عندلیبی روز پنجشنبه در نشست هماهنگی امور ایثارگران استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: مطالبات سال ۹۵ ایثارگران کشور تا پایان سال جاری به طور کامل پرداخت می شود، چرا که مطالبات برخی استان ها همچون تهران، اصفهان، فارس و خوزستان به دلیل تامین نشدن منابع مالی، هنوز پرداخت نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور افزود: همچنین جانبازان و ایثارگران مطالبه پنج هزار میلیارد تومانی ذخیره مرخصی دارند که طبق قانون برنامه ششم توسعه پرداخت این مطالبات برعهده بنیاد شهید است و اعتبار آن توسط دولت بایستی تامین شود.

عندلیبی بیان کرد: تاکنون در این زمینه تامین اعتبار از سوی دولت انجام نشده و تلاش خواهیم داشت که با تخصیص بخش از آن از محل منابع بنیاد شهید و تامین مابقی اعتبار توسط دولت، این امر به زودی محقق شود.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور خاطرنشان ساخت: در حال حاضر بیش از ۸۰ هزار نفر از بازنشستگان جانباز و ایثارگر در کشور برای بازگشت به کار اعلام درخواست کرده اند که طبق قانون دستگاه ها بایستی آنها را به کار گیری کنند، البته در این زمینه باید محدودیت های ارگان ها نیز در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: برمبنای برآورد انجام شده، تاکنون بیش از ۸۷ درصد اهداف قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران محقق شده و ارتقای خدمات‌رسانی به جانبازان در دستور کار است.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ادامه داد: در حال حاضر بنیاد شهید و امور ایثارگران با پرداخت هزینه‌ های بالای درمان، حقوق و... ایثارگران مواجه است، به طوری که هر ماه فقط ۲۵۰میلیارد تومان بابت درمان این قشر هزینه پرداخت می‌شود و بیش از ۸۰۰میلیارد تومان نیز بابت شهریه دانشگاه ها از بنیاد  شهید مطالبه وجود دارد.

عندلیبی اضافه کرد: در قانون برنامه توسعه ششم توجه ویژه ای به حمایت از جانبازان و ایثارگران و خانواده های شهدا شده، اما انجام مفاد این قانون با وضعیت بد اقتصادی کشور و تحریم‌ های ظالمانه دشمن همزمان شد و در واقع باید گفت که هم‌ اکنون دولت قادر به ارائه تمام این خدمات نیست.

کد خبر 4357955

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران جانبازان و ایثارگران ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد دهه کرامت خرم آباد شهرکرد شیراز یاسوج مجلس شورای اسلامی بیرجند زیر سایه خورشید سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۶۷۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان

سعید ایرانمش مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان در این نشست که با حضور توسلی مدیر کل دفتر حقوقی و معاضدت قضایی و اسفندیاری مشاور معاونت حقوقی و امور مجلس انجام شد با اشاره به این موضوع که همه ادارات و سازمان‌ها باید در زمینه حقوق ایثارگران پاسخگو باشند، گفت: ایثارگران باید از حقوق خود مطلع باشند و بدانند، طبق قانون محق دریافت خدمات خاص هستند و برخورداری از این حقوق، به عنوان یک حق مسلم و مطالبه است.

وی بیان کرد: جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار جایگاه بالا و ویژه‌ای است؛ چرا که شهدا و ایثارگران دین بزرگی به گردن ما دارند.

وی تصریح کرد: این همایش در راستای آشنایی جامعه ایثارگری با حقوق شهروندی خود است که این آشنایی موجب می‌شود جامعه ایثارگری از حق قانونی خود مطلع شوند.

در ادامه جلسه حمید توسلی مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران به سوالات حضار پاسخ داد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
  • شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند
  • برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان
  • تولیدات فرهنگی مرتبط با شهدا و ایثارگران حمایت می‌شود
  • تجلیل رئیس بنیاد شهید از ۳ خانواده شهید ارتش در بوشهر
  • تا نیمه سال تمامی تعهد واگذاری زمین ایثارگران انجام می‌شود
  • همه خانواده جامعه ایثارگری صاحب مسکن می‌شوند
  • احیای ماده ۴۸ قانون الحاق مالی دولت
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید با مراجعه به سامانه سوت‌زنی